Mika1980 skrev 2010-12-22 13:19:34 följande:
Har varit hos doktorn nu, mina infektionsvärden är bara lite förhöjda så han trodde att det var ett virus - typ influensa. Fick coccilana utskrivet som inneh¨ller morfon, han sa att det var det bästa att ta om man är gravid (!). Har dock inte hämtat ut det trots att jag skulle behöva. När jag kom hem hade jag nästan 40 graders feber, fattar inte vad det är som händer i kroppen..
Har dessutom, sedan i går kväll, haft ilningar och värk på vänster sida av livmodern. Så nu är jag rädd för att jag har en infektion pga inseminationen också.
Usch, kul jul för mig..:(
Nä hörru, nu får det väl vara ett slut på eländet för dig! På FASS står följande om Coccilana:
Graviditet
Inga ogynnsamma effekter har påvisats.
Så det verkar lugnt att ta, och det kan väl vara bra så du slipper lite av hostan! Har du någon som kan hjälpa dig eller hämta ut medicinen åt dig så du får vila? Kan ju vara Svinisen? Vaccinerade du dig förra året?
Om du hade haft en infektion i livmodern borde infektionsproverna visat det. Jag tror inte du har det. Men får du illaluktande flytningar så sök igen förstås. Jag tror bara det är hormoner och sånt som spökar med dig. Du har väl berättat att du har ont runt ÄL på vänstersidan också efter operationen? Händer det grejer där inne (som vi förstås hoppas på!) så lär det ju kännas i din tilltufsade vänstersida.
Försök ta det lugnt nu, be folk hjälpa dig med handling och sånt och sov massor, ta alvedon och hostmedicinen så du får vila. Krya på dig! Krisar det kan du alltid höra av dig här, jag bor ju i Stockholm jag med.