• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Jag fick ju Metotrexat men fick nog mens direkt nästan som hcg gått under 2. Opererar man borde hcg sjunka ganska snabbt va? Däremot dröjde det nog nästan 30 dagar tills nästa ÄL efter den första mensen

• Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-02-02 13:45:46 följande:
    Idag har jag varit och pratat med en beteende vetare. Det kändes skönt, och hon FÖRSTOD. Precis som ni alla här gör
    Skönt! Ska du få komma tillbaka?
  • Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-02-03 17:42:14 följande:
    Ville titta in och säga hej, är ju inte särskilt aktiv här för tillfället. Blir dock lite jobbigt att läsa om alla som försöker nu när jag pausar, längtar tills jag kan försöka igen..men har man nyligen blivit tillsammans med någon så är det ju inte riktigt läge :/

Lycka till alla,
    kram
    Yä! "Tillsammans med" =) Härligt! Det är du värd! Jag håller också tummarna för en extremt barnkär flickvän!
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-02-04 07:15:41 följande:
    God morgon!
    Ne....bara ett svagt, ev streck på mitt kassa test... Tror jag hade ÄL för två veckors sedan idag så vi får se om mensen dyker upp idag eller imorgon! Nu får nästa test bli på söndag morgon, om inte tant röd har dykt upp innan det!
    =( trist, men vi hoppa fortfarande på plus förstås, ändå tills mensen (förhoppningsvis inte) kommer!
  • Mmmbop
    KämparPå skrev 2011-02-05 13:14:22 följande:
    Nej jag menar inte att det ska vara ett tecken på att jag är gravid. Min äl tog slut i onsdags så det  är för tidigt. Men jag undrar hur länge det sitter i från äl.
    och om ni är ömma i hela bröstet eller bara bröstvårtan.
    Jag vart öm i brösten på ett helt annat sätt när jag hade x:et. På sidorna liksom, om jag korsade armarna framför bröstet gjorde det ont och kändes som något var "ivägen". Har aldrig haft så förut. Så jag kommer veta på en gång tror jag. Om jag blir gravid. Då var mitt hcg runt 600-800. Så i en normal graviditet borde jag känna det ganska tidigt
  • Mmmbop
    angio101 skrev 2011-02-05 12:29:28 följande:
    Hej alla,

Ville bara berätta att jag fick en pojke på 4 kg i onsdags, som ligger här bredvid och snusar sött. Överlycklig, men ganska trött och helt överväldigad Baby
    Grattis!!!!!! Underbart!

RaraS: Jag håller tummarna iaf!
  • Mmmbop
    ÄggetochOliven skrev 2011-02-06 13:25:23 följande:
    Hej!

Hoppas det är okej att jag hoppar in här i tråden.
    Jag fick mitt X konstaterat för ca 1,5 vecka sedan och behandlades då med metotexrat eller vad det heter. Nu får vi ju inte försöka förrän om tre månader igen men man har ju redan börjat räkna ner dagarna till dess

Hur länge har ni andra blött efter X?

Jag är så himla less på att blöda nu och just som det verkar vara slut så börjar det liksom om igen. Jag har blött i totalt 3,5 vecka nu! Mitt X började som en vanlig mens på utsatt tid men som aldrig slutade. När jag fick sprutan så var det bara som blodblandade flytningar men efter sprutan började det blöda rikligt igen och det fick jag förklarat för mig att det var normalt. I förrgår trodde jag att det var slut med blödningen då det åter igen bara var blodblandade flytningar och mitt hcg hade sjunkit rejält vid kontroll två dagar tidigare. Men så igår morse började jag blöda precis som en vanlig mens igen med mensvärk och allt. Enligt läkaren kan man blöda ända tills hcg är nere på noll men det känns ju konstigt om det ska börja om så här.

Eller kan det vara mensen som kom så här snabbt igen tror ni? Det skulle ju enligt läkaren ta 4-6 veckor för mensen att komma tillbaka!
    Hej ZMF, trist att ha dig här (även om du förstås är välkommen!). Jag fick min metotrexatspruta 1 december, då var mitt hcg ca 600. Den 28/12 var det omätbart, men jag fortsatte blöda till ungefär den 6/1.  Totalt blödde jag i 7 veckor. Jag hoppas det går över fortare för dig. Min blödning varierade mycket, från några droppar till ungefär som mens. Fram och tillbaka tills det slutade helt.

Sex med kondom kan du nog ha när du känner för det. Men inte utan förens det slutar blöda tror jag. Men du kanske ska fråga din läkare. Det är väl pga infektionsrisken som de tycker att man ska ta det lite lugnt.
  • Mmmbop

RaraS: tråkigt att det blir så här för dig. Men jag har hört väldigt mycket negativt om vanliga CB. Många klagar på att de ger spökstreck. Likadant med billiga tester. Jag har däremot inte hört så mycket negativt om testlagrets tester.

Nästa månad kanske du ska vänta tills BIM och bara testa med CB digital, så du slipper få upp förhoppningarna "i onödan". Det måste vara väldigt påfrestande. Sedan kanske du ska testa progesteronsalva nästa månad. Hade du köpt det? Kanske kan vara något för dig. Om ägget har svårt att fästa.

Jag håller verkligen tummarna för er nästa gång!

Det låter underbart att åka skidor!

• Mmmbop
    ÄggetochOliven skrev 2011-02-06 15:52:42 följande:
    Hej, tack för ditt svar

7 veckor! Hjälp, hoppas det tar slut snabbare än så! Min blödning varierar också så precis som du beskriver. När man precis börjat tro att det ska ta slut så börjar det om. Mitt hcg var på över 1000 när jag fick sprutan och i torsdags (precis en vecka efter) var det nere på 168 så det har ju sjunkit ganska fort iaf, men det kanske är det allra sista som tar lång tid att gå ur kroppen?

Ska skriva upp alla frågor jag har så jag kommer ihåg dem till jag ska till läkaren på onsdag. Tycker de är dåliga på att informera, jag har liksom fått fråga mig till allt. Jag vet t ex fortfarande inte vart mitt X satt någonstans. Först lät det på dem som det var på äggstocken men sen lät det som äggledaren och sen att de inte var säkra. Jag fick inte heller någon information om hur länge vi måste vänta efter sprutan innan vi kan försöka igen utan de fick jag fråga mig till, det är väl ändå nåt som de borde informera om även innan man får den?!

Hur länge har ni alla här inne försökt innan respektive efter X? Det här var vårt femte försök till syskon till vår dotter född mars 07 och då har vi också fått vänta med att sätta igång 1,5 år innan detta pga en medicin som jag åt som inte fick användas under grav.
    Då har ditt sjunkit snabbare och antagligen går det fortare för dig! Mitt sjönk från 580 till 470 första veckan. Sedan ner till 141 veckan efter det. Två veckor senare var det omätbart. Jag håller tummarna för fortsatt snabb nergång!

Mitt X var mitt första försök någonsin. Så jag hoppas jag är väldigt fertil så det tar sig snabbt igen nästa gång. Men vi får se. Jag inseminerar i Danmark så jag har lite sämre chanser än de som kan ligga flera dagar runt ÄL med sina killar =) Angående metotrexatsprutan och att vänta så har jag hört extremt olika. Från tre till sex månader. Men det verkar som de flesta läkare säger tre månader nu. Min sa att jag kunder köra direkt igen så jag vet inte. Men troligen åker jag nästa ÄL igen (om det släpper från "rätt" sida, dvs höger för mig).

Det är bra att skriva upp! Annars glömmer man hälften...
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3