• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Karin h: min bm har inte sagt annat iaf! Räknas inte som ett till ks eftersom det är små mindre ärr som förmodligen inte ens går in i livmodern eftersom äggledaren sitter utanför. Jag är dock rädd för att mitt ks snitt ska spricka eftersom jag haft såna problem med det. Så jag ska fundera på hur jag vill föda. Men finns inget medicinskt emot vaginal förlossning efter ks och titthåls :)

• AlexandraViberg

Fick aldrig mina siffror men när jag jämför testerna på plussen mellan x och denna grav så visade sig vanlig grav lika svagt vid äl+9 som x vid äl+15 ungefär. Så mindre hcg har jag konstaterat själv men när jag var på akuten så var det inte alarmerande lågt. De sa bara att jag var gravid enligt hcg sen fanns det inget i livmodern.

Så enligt mig så var det betydligt svagare på x.et. Var fullstarkt på bim denna grav och drygt en vecka efter bim med x.

• AlexandraViberg

Melea: Grattis! Är en stor lättnad!
    Jag hyperventilerade och grät i väntrummet så de fick lägga in mig på en säng innan det var vår tur! Var sååå nervös!

I måndags fick jag se en liten människa 12 veckor gången på vul! Med fingrar och tår och en liten näsa! Det går fort! :)

• AlexandraViberg

Men va??? Redan? Herregud! Tiden går snabbt! Hoppas den gör det för mig med!
    Har ni kollar vad det blir? Min känsla säger pojke men den ser så tjejig ut på ul nu i v.13 :P

Jag mår fruktansvärt förövrigt! Tji fick jag för att jag sa till Gud att jag tar allas symptom bara jag blir gravid :P

• AlexandraViberg

Ja fast nu ska ju hormonerna börja gå ner i v.13! Illamåendet är borta men har hormonell huvudvärk dygnet runt! En gång i veckan blir det migrän med kräkningar.. Och verkar inte finnas mycket hjälp mot just hormonell huvudvärk! Har även redan fått hemorojder och början på foglossning! Kommer bli roligt detta ;)

• AlexandraViberg

Det fula är ju att jag var i bättre form nu! Men kroppen ändras ju! Hade ex inte PMS på den tiden men nu innan detta hade jag onda bröst innan varje mens. Så har väl blivit lite känslig mot östrogen :P
    Är en annan man med, kan ju ha lite betydelse! :O

Har inte vägt såhär lite Sen jag var 15 heller! Går ner istället för upp! -4 nu.. Hade tänkt gå upp 10 denna gång (6 med dottern) men ligger ju redan efter en hel del :/

• AlexandraViberg

Nä precis! Men 6 var för lite för mig senast! Tok rasade efteråt och såg ut som en fågelunge.. Så vill ha lite mer att ta från denna gång :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3