• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

barn02och10 skrev 2013-01-03 20:54:03 följande:
    Tack så jättemycket för era svar allihop.

Var inne på VUL +blodprov idag och det hade höjts från 561 i tisdags till 733 idag. Läkaren tyckte att hon kunde se graviditeten i livmodern (hinnsäck samt gulesäck), men fortfarande kunde hon ej bekräfta det till 100%.
    Avskyr denna ovisshet!! Hon säger att det kan vara en ofostrig graviditet, att det kan bli ett spontant missfall,  ett utomkveds eller så är det en normal graviditet ändå(hon hade sett det innan sa hon med mina hcg-värden).

När ni andra kollat ert HCG, hur har det höjts då?
    Vilken vecka och hur många dagar har du gått nu? (Exempelvis 5+4)

Har varit på vul i många olika veckor så tänkte att jag kanske kunde bistå med lite erfarenhet :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Okej! Då ska vi se, jag var först på 5+4 och då såg de bara en hinnsäck!
    Sen i 6+4 så var vi till fertilitetskliniken och tittade och då såg vi en räka. Kan visa båda bilderna:

5+4

6+4

På den första bilden så beror det ju väldigt på vilken maskin de har och det sa hon även innan hon hittade. Men enligt dom ska det gå att se i vecka 6 om den sitter rätt. Det sa även läkaren jag pratade med efter min operation att nästa gång vi blir gravida får vi ringa och komma och kolla, inte på en gång dock men i v.6-7.

Så sådär såg mina vul ut i vecka 6 och vecka 7.

När plussade du då? Tänkte om det finns möjlighet att du inte är lika långt gången som du tror.
  • AlexandraViberg

Har en dotter som fyller 6 i februari, hon kom när jag var 17. Har gift mig med en annan sen 21 jan -12. Vi försökte bli gravida i 16 månader. Så det blir vårt första gemensamma och hans första biologiska då eftersom han är som pappa till min dotter.

Ja ska det inte bli någon bebis för er denna gång så är det ju bäst om kroppen fixar det själv såklart! Vi såg gulesäcken på första bilden men så skymtades den bara och en prick som ett nålhål som kanske var fostret.

Förstår att du är less men hoppas det löser sig till det bästa! Fixar kroppen det går det i regel snabbare att bli gravid igen och skönt att slippa op och andra behandlingar! Håller tummarna på måndag.

• AlexandraViberg
    Petra 334 skrev 2013-01-04 20:41:28 följande:
    På mitt första vul denna gång i V6+4 såg jag en liten bönformad sak med pickande hjärta.
    Men det finns juh folk där de inte sett något alls heller.
    Var samma för mig i 6+4 på nedre bilden! :)
    Men han sa att det var på gränsen eftersom det börjar slå någon gång under v.7 oftast, så var ju bara tur att det hann ske innan vul.et! :)

Ja, det känns som att det fanns anledning till att vi inte fick se skärmen på en gång när de letade rätt på graviditeten första gången och hon fick leta bra länge eftersom min livmoder är bakåtlutad, så hon hittade knappt själva livmodern. Tog lång tid :P
  • AlexandraViberg

38 dagar efter första blödningen efter operationen och den blödningen kom 2 dagar efter operationen!
    Så 40 dagar efter att fostret togs bort.

vet inte alls hur det är om man inte opererat sig tyvärr. Men man ska räkna första dagens blödning som dag 1 sa de på sjukhuset oavsett.

• AlexandraViberg
    adnils skrev 2013-01-06 12:36:45 följande:
    Okej. Problemet är kanske då att jag småblödde i 20 dagar.. Hm.. Varför ska det va så svårt!

Det jag har nu är som en brun flytning med lite inslag av blod.
    Jadu, det lät klurigt! :/

Får vara tråkig och säga att du få vänta och se.
  • AlexandraViberg
    Pemberly skrev 2013-01-07 19:51:59 följande:
    Sablar, nu är det kanske dags för utomkvedshavandeskap igen. Den här mensen har varit konstig. Den började ett par dagar tidigare än den borde och sen har jag hållit på att blöda litegrann men inte så mycket som en normal mens och så har det hållit på i 9 dagar nu och jag har dessutom mått illa ett par kvällar. Jag tog ett graviditetstest häromdagen som visade ett svagt svagt streck som vi inte riktigt trodde på så vi köpte hem digitala test och när jag tog ett i morse visade det gravid 1-2 veckor. Varken jag eller maken blev glad eftersom vi är övertygade om att det inte är en normal graviditet. Det borde i så fall visa 2-3 veckor och dessutom har jag ju haft dessa konstiga blödningar och har lite ont nere i magen. Antingen är det utomkvedshavandeskap eller ett missfall. Jag ringde gynmottagningen men de hade ingen tid idag utan jag får vänta till imorgon med att komma dit och mäta hcg. Det känns inte alls bra det här. Frågan är om det är återföringen av fryst embryo vi gjorde i slutet av november som lett till graviditet (trots att jag då fick mens och negativt graviditetstest) eller om jag blivit spontangravid vid ägglossningen  jag borde haft veckan före jul (testade inte med ägglossningsstickor den cykeln eftersom vi ändå inte skulle hinna med en embyoåterföring före klinikens julstängning så vet inte exakt när jag hade ägglossning). 
    Åh nej nej! Hoppas de kan ta emot er imorgon och få det tittat på. Klart man hoppas på en vanlig graviditet men man vet ju aldrig. Låter ju lite skumt! Håller tummarna att det ska gå bra iallafall!
  • AlexandraViberg
    Pemberly skrev 2013-01-08 10:29:23 följande:
    Tyvärr är jag inte så mycket klokare än för de såg inget i livmodern på vul. Nu väntar jag på att ta blodprov, ska sen ta nytt prov om två dagar. Jobbigt, men jag fick i alla fall väldigt bra bemötande av de två läkarna som undersökte mig och som tog min oro på allvar
    Vart är du om du skulle vara gravid? alltså vecka och dag? :)
    Kollade de i äggledare och sådär också eller tänkte de avvakta med det?
  • AlexandraViberg

Hellef: Ja och även om man inte hittar något fel på utredningen så kan man ju få lite hjälp ändå, de provar ju gärna ägglossningsförstärkande och sånt ändå.

Vi skulle dit i december och prata om vidare hjälp men vi hann ju bli gravida innan själv pga medicinen vi fick mot mina bakterier. Men kändes liksom skönt att veta att det fanns hjälp att få även om de inte hittat något uppenbart fel förutom dessa bakterier.

• AlexandraViberg
    medow skrev 2013-01-09 19:06:34 följande:
    Hej här inne . jag har lite frågor till er som jag hoppas någon kan svara på.
    I sommras så fick jag avbryta en graviditet som senare ledde till en total bukhinne inflammation tror de:(
    Vi har inget skydd nu och jag förutsätter att jag kan vara steril pga att både äggstockarna och äggledarna samt livmoderna blev inflamerade :) samt min ålder .. Men effter ha läst lite om saken så är jag fundersam min mens är lite sen nu och g testet är negativt men jag känner inte att den är på väg heller bara lite öm i mitt ena bröst:), oroar mig tänk om jag har blivet gravid och det sitter fel ?  
    medow, vid utomkvedshavandeskap får man hcg men lite mindre mängd (vissa har normal mängd) och om mensen är sen så borde du fått positivt test!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3