• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

medow skrev 2013-01-09 19:12:00 följande:
    Tack för ditt svar nej testet är negativt och jag är en dag sen villket inte betyder något skulle jag tro ,den kan ju spöka tog ett i går neg och ett i dag med inte morgon urin och höll mig ej heller innan jag testade .
    Men det borde väl visat om jag är gravid då eller inte redan nu .. 
    Vissa har ju lågt hormon och kan få plus senare än vid mens, men är inte super vanligt och alla jag vet som haft utomkvedshavandeskap har iallafall fått hcg när mensen borde kommit.

Får hoppas att det inte är något utomkveds iallafall och att ni bara behöver försöka lite till :)
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    medow skrev 2013-01-09 21:06:57 följande:
    Vi planera inga barn  men skulle det ske så skulle vi ta vårt ansvar :) är ju inne på tanken att jag inte kan få barn igen pga det jag gick igenom :( men ingen tant röd på besök än.
    Sund inställning :)
    Det är nog ingen fara, jag hade infektion i mitt kejsarsnitt och även en bit in i livmodern därför och jag är gravid igen. Tog lite längre tid än med dottern men. Du ska se att det inte är någon fara!
    adnils skrev 2013-01-09 21:27:00 följande:
    Äntligen har min mens kommit på riktigt! Hoppas detta är sista på länge!
    Bra att den kommit igång igen! Hoppas det jag med :)

• AlexandraViberg
    kanske 4a skrev 2013-01-09 22:16:15 följande:

Jag har inte gjort någon utredning men har varit hos bm idag och ska få en läkartid. Så det är ju en bra början.
    Vet du om ni kan få utredning? Vet inte hur reglerna är hos er, vissa kan ju få utredning även om de redan har barn medan andra landsting har att minst en måste vara barnlös eller att man iallafall inte har några gemensamma barn.

Men bra att du ska få en läkartid! Kan ju gå till en gyn också, de kan hjälpa mycket.
  • AlexandraViberg

Jaha, nej här får man bara utredning om man uppfyller kriterierna, om man inte betalar det själv.
    Sen IVF, ja  uppfyller man inte kriterierna där får man ju betala själv såklart, vi skulle fått 1 ivf och ett fet, men blev ju inte så.

Sen spola äggledarna är ju inte standard i början av en utredning utan görs i regel först inför ivf samtal, om man inte haft utomkveds då såg vår läkare det som självklart.

• AlexandraViberg

Ja telefontiderna och köer och uppringning. Är ju bra ibland men inte när det blir strul pga att man jobbar!

• AlexandraViberg

Mmelody: vi plussade 10/1 och opererades 26/1. Ett år sedan. Var skit tungt i september när klimpen skulle kommit men sen hände miraklet den 26/9, då plussade vi igen och den satt rätt.

Önskar er alla att lyckas nu! Jag blir fortfarande ledsen ibland när jag tänker på det och känner mig extremt lyckligt lottad att ha lyckats igen efter allt!

Kramar på er tjejer!

Vi väntar förresten en liten Alicia i juni.

• AlexandraViberg
    Hëllef skrev 2013-01-27 18:16:55 följande:
    I fredags kväll föddes min lilla tjej på 2615 g. Hann bara vara på förlossningen i 50 minuter så det gick undan!
    Vilken liten rackare! Hoppas allt gick bra och att ni mår bra allihopa!
    Hoppas på en bild sen! GRATTIS! :D
  • AlexandraViberg

Måste få visa upp vår lilla fröken från RUL och magen i v.20.

Kanske ger lite hopp åt er här inne! Vi plussade 9 månader efter operationen av utomkvedshavandeskapet och då förlorade jag (för er nya) även höger äggledare.
    Hon blev till efter äggledarspolning och antibiotika mot bakterier i livmodertappen.
    (Imorgon ska vi på ul igen, längtar!)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3