• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Luft varifrån? :(
    Kan ju inte vara tarm gaser upp i axlarna eller? :O

Hur kommer det annars in luft? Har ju inte svalt någon luft heller vad jag vet :P

• AlexandraViberg

Tack för svar tjejer! Nä inte ont idag än, det kom närmre eftermiddagen igår med! Får avvakta och se! Ja gaser har man ju några av som gravid men aldrig känt i axlar förut.. :P

• AlexandraViberg

Pemberly: Håller tummarna för er i januari att den lilla eskimån ska fastna! :)

Hur går det för er andra tjejer?

Jag är i v.17 nu och har börjat känna rörelser och har fått en riktig mage. 11 månader sedan X nu.
    Plussade ganska precis 9 månader efter operationen.
    För nya läsare så opererade jag bort höger äl och sen började vi en utredning, vi hittade inga fel förutom bakterier i livmodertappen! Gjorde spolning av äggledaren och det var lite stopp där, så han spolade på lite hårdare och då rann det igenom. Fick en mens efter och sen åt jag två antibiotika mot bakterier innan vi skulle behöva operera bort den inflammerade biten av tappen.

Blev då gravid! Så har ni eller har haft problem med bakteriell vaginos. Få detta kollat innan ni börjar med baby verkstaden då det nog var det som var vårt problem hela tiden!

The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg
    Mmmbop skrev 2012-12-27 21:08:10 följande:
    Ja, det är tydligen vanligare än man tror Ludmila Ondrasek som är gynekolog i Sundsvall (och ganska känd i det här forumet har jag sett) testar alltid det det första hon gör och med antibiotikabehandling så har många blivit gravida snabbt efter år av problem.
    Ja, jag tänkte gå till henne men Fryklund här i stan löste det bra.. Fick två behandlingar (han gick på lukten bara) som inte fungerade och jag berättade det, då tog han nya prover och tittade, då såg han att tappen var inflammerad och prover visade på bakterier som bodde där.

Fick då en annan starkare kur, som når längre upp än de vanliga mot BV som man får och ja, sista tabletten var 2 dagar innan äl och POFF gravida.

Har man dessutom som jag haft det länge (började redan 08) så är det vanligt att det blir många bakterier som blir svåra att få bort med de vanliga behandlingarna. Tjurskalliga liksom :P
  • AlexandraViberg
    Mmmbop skrev 2012-12-27 21:18:20 följande:

Min gynekolog här i stan gjorde sånt test på mig också innan jag åkte till Danmark. Bra att det blir vanligare!

Har ni varit på RUL än? Spännande!! 
    Ja, jag sa att jag misstänkte något för att jag fick en behandling mot slidkatarr på akuten 2008. Jag hade tydligen rätt iallafall. Super bra att de testar eftersom de blir så pass mycket vanligare! Tror nog att det är en större bov än många tror.. Spermierna dör ju!

Nej! Vi ska dit i v.19 den 10/1! Längtar som få! Men vet att den lilla har alla kroppsdelar iallafall, för det såg jag i v.13. Men man vet ju inte hur organen ser ut, så lite orolig är man ju såklart! :P
  • AlexandraViberg
    Mmmbop skrev 2012-12-27 21:23:06 följande:
    Det är man ju alltid... Men det går trots allt bra i de allra, allra flesta fall! Ska ni fråga om kön?
    Ja det är klart, speciellt när de stannar på hjärtat i en miljon år utan att säga att det är standard..

Vi tänkte fråga ja och hoppas att den vill visa sig! Vill berätta för storasyster vad det blir för något! :)
    Hon fick förresten veta om bebisen på julafton! Hon trodde vi lurade jätte länge innan jag visade ul bild från v.13 och visade små kroppsdelar :P
  • AlexandraViberg
    Mmmbop skrev 2012-12-27 21:28:22 följande:
    Hehe, söta syrran =)

Spännande! Du får uppdatera! 
    Det kommer jag garanterat! Tror på en pojke, men bara för att allt är tvärt emot förra graviditeten.
    Men något i mig säger ändå tjej.. Haha så jag tror egentligen på båda :P
  • AlexandraViberg
    Mmmbop skrev 2012-12-27 21:39:38 följande:
    Helgarderad alltså =)
    Lika bra! Namn klart och allt!
    Vore ju kul med en pojke, så man har en av varje, men vet ju hur tjejer funkar ;D
  • AlexandraViberg
    Mmmbop skrev 2012-12-27 21:51:25 följande:
    Mohahaha! Så får ni en tjej och så är hon heeeeelt annorlunda =)

Vad är det för namn då? 
    Hahaha ja! Men tänkte väl mest på skötsel osv.. Haha inte vet jag hur man sköter en snopp? Sånt man lär sig iofs :P Ja jag tror du vet hur jag menar iallafall!

Förnamnen är Anton eller Alicia.

Lite osäker på flickans andranamn, har inte så många fina i släkten, men är inne på Kerstin efter farmor.
    Dottern heter Milly och det är även enda fina släktnamnet vi har känns det som :P
  • AlexandraViberg

Blev aldrig erbjuden kurator och ingen på sjukhuset frågade ens hur jag mådde mer än om fysisk smärta efter operationen! Jag vart riktigt deppigt några månader, då vi redan hade försökt ett tag.. Men kom ur det själv och fann livsglädje igen i familjen. Idag kände jag första sparkarna som jag blev sten säker på att det var bebis, innan har jag varit osäker. Grät som ett litet barn.

Så man får försöka hitta något att ta tag i och tänka framåt. Jag tänkte att det inte var det barnet vi skulle ha för då kommer vi inte få träffa det barn vi egentligen skulle få och som nu faktiskt gror i magen.

9 mån hårt kämpande med fertilitetskliniken senare var vi gravida igen och det satt rätt!

Hoppas du finner något att ta tag i så du kommer upp och mår bra igen! :)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3