• AlexandraViberg

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

mmelody skrev 2013-01-29 09:47:09 följande:
    Inatt så drömde jag att jag var höggravid!
    Var precis vid ett årsskift, sista december/första januari. Och jag sa i drömmen att jag inte ville föda nu, stackars barn som måste bli född sist och efter jul och allt sånt, och stackars barn som fyller år precis i början på januari Tungan ute Hade även flyttat till ny bostad, och vankade verkligen runt som en anka.

Nån som kan drömtydning?
    Jag med min hjärna som gärna greppade efter halmstrån där ett tag hade tolkat det som att jag vid nästa årsskifte ska få barn :P
    Så då hade jag tänkt att i mars/april kommer jag bli gravid.

Jag körde en pendel en gång och frågade om jag skulle bli gravid i "januari", "februari" osv osv och den svarade "ja" på oktober och jag plussade 26/9 med egentlig bim 3/10. Lite läskigt faktiskt efter 1½ års kämpade att det blev just den månaden som pendel sa ja på.. Haha men så gillar jag sånt där skrock.

Däremot så har jag nu på 3 drömmar om min förlossning drömd att jag föder i april.. Alltså alla tre gånger jag drömt om att föda barn så har jag drömt att jag föder en pojke i april. Detta var innan RUL och nu har vi ju sett att det till 90% är en tjej. Men är orolig som fan att föda i april som alla drömmar sagt. Är beräknad 13/6.. :(
    The greater the fight, the greater the victory! BF Juni 2013 | Dotter -07
  • AlexandraViberg

Ett hårstrå och sen en ring buren av dig på ;)

Ja! Dottern är född i februari så ska bli kul att prova något annat :)

• AlexandraViberg

Haha ja! Den kan påverkas av sin egen vilja också har jag hört men hoppas det stämmer! Min ring hade fel på kön så :P

Men rätt på månad iallafall :P
    Men gravid blev jag ju i september men mensen uteblev i oktober så är ju en tolkningsfråga. Man gör ju ändå ringtestet mest på skoj ändå :)

• AlexandraViberg

Hoppas får och bör man alltid göra! Trodde aldrig helt att ringen skulle ha rätt men hoppades ju! Kan ju hjälpt att jag gjorde äggledare spolning månaden innan och fick antibiotika samma månad men åh andra sidan så kanske ringen visste att det skulle hända ;) ;)

• AlexandraViberg

För några dagar sedan är det 1 år sedan min op också och är nu lite mer än halvvägs igenom min graviditet och någon lever rövare i magen. Ge inte upp flickor!

• AlexandraViberg

Skeppskatten: grattis! Så spännande! Jag var så oerhört obeskrivligt nervös innan vårt vul i 5+4, så nervös att jag hyperventilerade och grät i väntrummet så jag nästan svimmade. Fick bli hämtad av sköterskor och bli lagd på en säng i väntan på läkaren. Sen fick jag gråta ännuuuuu mer när vi fick se hinnsäcken sitta där den skulle! Usch vilken lycka! Håller tummarna att du får uppleva det! :D

• AlexandraViberg
    TereseA skrev 2013-02-17 00:34:22 följande:

Ni som fått operera bort en äggledare, hur långt tid tog det innan ni blev gravida efter att ni börjat försöka?..Varit gravid några ggr och haft lätt för det. Så nu är man så oroligt att man inte kan bli gravid..;(

Hade försökt 7 månader innan X och efter så tog det 9 månader, inte så stor skillnad, men tror det hade hållit på längre om de inte hittat mitt "fel" så att säga. Så mig kanske du inte ska räkna med eftersom jag har fertilitetsproblem i övrigt så att säga :P

Kan dock tillägga att det inte ska påverka chanserna att ha en äggledare mindre då äggledarna tävlar om ägget oavsett vilken sida den släpps på. Dvs båda äggledarna är på den sidan där ägget släpps så med största sannolikhet så kommer den andra äggledaren att luta över på sidan utan äggledare när ägget släpps där :) 
    Florimell skrev 2013-02-17 06:39:56 följande:
    TereseA, jag blev gravid direkt, efter första mensen. Inte att rekommendera, eftersom jag hade ont i ärret när fostret växte :-/ Denna graviditeten tog längre tid, vi försökte väl ett halvår innan det tog.
    Tråkigt med ärret, jag har ont i mitt KS ärr nu under denna grav och det var 6 år sedan den operationen, så med otur så får man ont vilket som :/
    Fast åh andra sidan är det ett betydligt större ärr i livmodern! :)

• AlexandraViberg
    nr2 skrev 2013-02-18 08:04:01 följande:
    hej
    jag har en fråga hoppas någon kanske kan svara på den.

jag hade ett utomkved i augusti och fick operera bort en äggledade. sen vid varje äl så tycker jag att jag känner mest just på  den sidan där jag inte länge har ngn äggledare.
    någon annan som känner likadant?
    undrar om det kan vara typ sådana spökkänslor som man kan ha när ngt är amputerat eller om jag verkligen har äl från just den sidan varje månad.
    Fantomsmärtor! Jag kände av en konstig känsla där min äggledare satt förut och kallade det själv för fantomsmärtor, sen är det kanske inte så utan det är nog bara att man känner av ärret eller så?

Kan ju vara så att du har äl där också, men tänk på att andra äggledaren kan ta från den sidan med :)
  • AlexandraViberg
    Lappgeten skrev 2013-02-21 15:41:31 följande:
    Nästa veckan kommer vi att börja med IVF-behandlingen. Först med spray och sen med sprutor.
    Skönt att äntligen få komma igång men det känns rätt skrämmande samtidigt. Jag hoppas jag inte ska må alltför dåligt av behandlingen.
    Jag tycker dessutom att det är lite jobbigt att andra måste vara inblandad i det mest privata som att försöka få barn, men det är nog bara att slå bort de tankarna och gilla läget...

Årets lamm och killingar har börjat komma, så skönt att få något annat att tänka på =)
    Skönt! Hoppas det inte kommer att kännas så jobbigt med behandlingen och att det går bra! :)
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3