• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Hoppas du får hjälp,

Men jag tror inte dom ger som mycket VUL därför att man egentligen inte kan se så mycket på dem. Inte när det kommer till äggledarna i alla fall. Det man kan se är väl om ägglossningen kommit igång och att livmoderslemhinnan tjockat på sig (om du är nära ÄL i cykeln). Men i övrigt går det inte att säga så mycket mer. Kör på så får du kontakta vården igen när du plussar!

• Mmmbop

Härligt att höra Acinna.

Lycka till Lemis!!

Grip, hur går det? Testdag imorgon!

• Mmmbop

Trist Grip. Men skönt att du är fortsatt positiv =)

Ja, imorgon är det en vecka sedan inseminationen. Känner inget speciellt. Tror jag hade mensvärk inatt. Eller så drömde jag det... Svårt att veta =)

Jag brukar få PMS redan en vecka innan mens med ömma bröst, mensvärkskänningar och så... Magkatarr har jag ju haft i flera månader så illamående, rapningar och sura uppstötningar har jag jämt.

När jag var gravid med x:et då var mina största symptom trötthet och tröghet i kroppen samt väldigt ömma bröst (på sidorna och under liksom). Inget sånt än i alla fall. Vi får väl se.

RaraS: ha en riktigt, riktigt trevlig helg med karln!

• Mmmbop

=) Vet precis hur du känner! Den där skitväntan =) Men den kommer nog snart ska du se!

• Mmmbop

Tjejmamma: Välkommen och tråkigt att du hamnat här. Ja du hade väldigt tidiga symptom, de flesta av oss har blivit uppmärksamma på det senare. Fast jag fick konstaterat "missfall" i vecka 6+2 och sannolikt X i vecka 6+3, så jag var också ganska tidig. Men jag alldrig så mycket känningar som du, men mina var "enkelsidiga" från början... Jag märkte för att jag började blöda i vecka 5+4 (höll sedan i sig i nästan sju veckor) och att jag plussade så sent (vecka 5+2 först, hade testat på ÄL+10, ÄL+14 och ÄL+17).

Hoppas du hittar svar på dina funderingar här.

• Mmmbop

Har man känningar tror jag att det är den äggstock (alltså inte äggledare, utan där äggen "produceras") som ägget släpper från som är den som gör ont. Men sedan x:et har jag alltid känningar till vänster även om jag har ägglossning från höger (bevisat med ultraljud). Det är alltså när själva äggblåsan på äggstocken håller på att brista eller brister som känns. Men jag är inte säker. I så fall borde du haft ägglssning från höger den här månaden. Sedan går ju åsikterna isär här på forumet om motsatta äggledaren kan fånga upp ägget eller inte. Vissas läkare säger att det är vanligt medans min gyn säger att det är väldigt ovanligt att ägg plockas upp av "fel" äggledare.

• Mmmbop

Jag är gravid igen! Så lycklig, och orolig! Ni vet ju precis hur det är!

Men strecket är så starkt! Och det är från idag, BIM+1 och jag hade kissat för tre timmar sedan...

Herregud, herregud, herregud....
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3