• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lemis: Hoppas verkligen dom ger med sig, bara att tjata och tjata! Till slut ger dom upp! Jag tror vätskan absorberas upp av kroppen eller rinner ut genom slidan om den inte kommer ut i buken...

Jag är bara i 5+6 idag, så det är fortfarande tidigt. Brösten är fortfarande superömma, men det har jag börjat vänja mig vid. De har blivit lite större också men inte mycket och jag har väldigt, väldigt små bröst från början =) Molvärken har minskat sista dagarna och jag behöver inte springa på toaletten lika mycket på nätterna. Jag är ganska trött, mest i kroppen eller vad man ska säga, i huvudet är jag pigg =) Går och lägger mig vid nio på kvällarna om jag får, men behöver inte sova på dagarna.

Illamåendet har börjat lite smått och kommer vid 10-tiden på förmiddagen, men det går än så länge utmärkt att hålla det i schack med mat. Äter jag bara med 2-3 timmars mellanrum så mår jag fint.

Mår faktiskt ganska bra, vilket är både skönt och lite oroande... Hoppas skrutten mår bra därinne.

• Mmmbop

Jag gick fyra gånger innan ÄL och en efter nu senast när det funkade för mig eller vad man ska säga. Det jag märkte som var mest påtagligt var att min cykel vart med "normallång". Efter x:et har den varit väldigt lång, ca 20-23 dagar mellan mens och nästa ÄL. Den här gången blev det 17 dagar, vilket är mer som vanligt för mig. I övrigt var det mest avslappnande. Jag gick inte till någon sån "kinesdoktor" utan till en barnmorska. Så hon pratade inte något om obalans och jag fick inga teer eller så.

Men hon var ganska dyr tyckte jag. Tog 750:- för första besöket, sedan 550:- per gång efter det. Tur att det tog sig på första försöket med henne. Vet inte om jag hade haft råd med många fler månader med de utgifterna.

Hon finns i Stockholm och var helt ok tyckte jag. Du hittar henne på www.akupunktur.se tror jag det var.

Lycka till!

• Mmmbop

Grattis! Visst går det att bli gravid igen efter x, även metotrexatbehandlade sådana! Det är kul att höra bra historier! =)

• Mmmbop

Grattis, jag ser också streck!! Jag gjorde VUL i 4+6 då såg man hinnsäck och den där fosterplattan eller vad det kallas. Cellplattan som ska bli bebis sen. Har inte gjort något VUL sedan dess.

Är i 7+4 idag. Har inte haft speciellt mycket symptom alls. Brösten är ömma, jag är lite tröttare än vanligt, men inte mycket. Mycket mensvärk både natt och dag. Nu har magen börjat tröga till sig också och sväller upp som en ballong varje gång jag äter. Illamående har jag inte haft mycket alls. Litegrand några dagar sådär. Ibland lite osugen på saker men annars som vanligt.

Hoppas allt är bra med skrutten därinne trots lite symptom.

Ska eventuellt kolla nu torsdag eller fredag och Ultragyn har någon tid.

• Mmmbop

Jag fick VUL redan i vecka 4+6 och då såg man tydligt att jag var gravid i livmodern! Så kontakta vården så snart ni plussat.

Jag har för övrigt sett min skrutt idag, med tickande hjärta, 15 mm stor! Går in i vecka nio imorgon.

Bara några veckor kvar tills missfallsrisken minskar. Längtar som en tok!

• Mmmbop
    acinna skrev 2011-07-22 11:00:14 följande:
    Mmmbop: Underbart!!!'
    Härligt att de kunde se så tidigt. Jag var inne i 6+0, vilket de sa var 5+0, men borde enligt RUL varit 5+2, och då såg de hinnsäcken, men inte mycket mer... Och Gulekroppen på äggstocken, vilket gjorde min dag! Flört 

Här längtar vi till Pyret behagar komma ut! Är på 39+4 idag!!!
    Oooh, nedräkning på allvar nu! Håller tummarna för att allt går smidigt och bra!
  • Mmmbop

RamonaMaria: Tack, ja det är verkligen superskönt. Har ju varit lite orolig eftersom jag tycker jag mått så bra! Knappt illamående alls. Ont i brösten, ont i mage och rygg, lite tröttare än vanligt. Annars inte mycket.

• Mmmbop

Trist supers!

RaraS: Ja jag tror jag ska göra KUB, eftersom jag inte är över 35 så får jag betala för det själv (1600:- tror jag det är) men alla blir erbjudna att göra det.  Framför allt vill jag ju se skrutten igen =) Men sedan känns det bra att vara förberedd om något är fel eftersom jag är själv. Längtar, längtar, längtar tills jag får se h*n igen =)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3