• Mmmbop

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Grattis till dig med om jag inte sagt det! Ja, jag håller allt som går att korsa att allt är bra den här gången, för oss båda två!!

• Mmmbop

Tack allihopa!!

RaraS: Hahaha, det var inte lätt =) Men jag var ju och hälsade på en kompis som bor utomlands hela midsommarhelgen och jag ville inte få ett minus och bli besviken när jag var där =) Vi ses så sällan. Bara därför jag inte testade tidigare =)

Mika: Heeeeeej!!! Gud vad kul att höra ifrån dig igen!! Grattis till förlovningen!  Låter som du har det bra =) Du var så värd lycka efter allt jobbigt du gick igenom.

Chicky: Din beskrivning låter rätt lik mitt x också. Tycker det verkar väldigt konstigt att du måste vänta fem dagar till nästa prov!

• Mmmbop
    Mika1980 skrev 2011-06-27 09:06:55 följande:
    Tack, det känns bra :) Jag berättade om er bebislycka för sambon i går, att jag var glad att ni blivit gravida och att det ger mig lite hopp inför framtiden. Hon sa då att det kanske inte behöver dröja så länge innan vi kan börja försöka. Hoppas..:)
    Hehehe... Låter mycket lovande tycker jag!

Har fått tid hos gyn på fredag klockan 8.40...  Det är väldigt tidigt, jag kommer bara vara på 4+6... Så vi får se om det går att se något. Spännande!
  • Mmmbop

Chicky, ja jag känner också igen det där, men hade så himla tur som träffade en läkare som faktiskt hittade mitt x på vänster ÄL, ingen av de andra sex läkare som undersökte mig gjorde det. Hoppas verkligen du får svar snart, snart!

Lemis, jag har båda min kvar, men visste att jag hade ägglossning från höger (x på vänster) den här gången. Kollade med VUL hos gyn.

Jag håller tummarna för er allihpa nu!

• Mmmbop
    Chicky01 skrev 2011-06-28 09:42:52 följande:
    Tack alla söta rara som skriver till mig! Känner mig otroligt rörd. Sittter här på jobbet och försöker hålla tillbaka tårarna. Gråter Hur lång tid efter en bortopererad äggledare får man börja testa egen? Läkaren jag pratade med igår nämnde cellgiftsspruta. Efter hcg-provet ville hon göra ännu fler uppföljningar. Antar att jag får träffa en ny läkare då... Det var mitt tredje blodprov med följande provresultat:

Tis 21/6: 564
    Tor 23/6: 768
    Mån 27/6: 1 200 (nånting)

Tycker inte heller att stegringen låter sund. Vad kan de göra om de inte hittar graviditeten? Tror jag tar ut en semesterdag imorgon så jag i lugn och ro kan ställa mig i kön till gynakuten igen och vänta på mig tur...

Tror nog att jag den senaste veckan har odlat minst 20 nya gråa hårstrån på hjässan Skrattande
    Dom säger lite olika om hur länge man måste vänta. Men standard efter cellgifter är tre månader. Även om en del säger sex. Jag vet att Acinna blev gravid väldigt fort efter sin operation. Om det var direkt eller månaden efter vet jag inte, men undan gick det.

Mitt hcg for lite fram och tillbaka. från 400 till 900 till 500 och tillbaka till 700 typ. Hittar de inget och hcg fortsätter stiga så opererar dom eller ger dig cellgift. Det beror sannolikt på. Men jag förstår att du går på Huddinge? Min läkare på KI i solna sa att dom var rätt snabba med att operera i Huddinge om man passerat ett hcg på 1000 och det har ju du. Det bästa är att åka in direkt när dom öppnar för dagen (klockan 08.00 i solna), då är det inte så mycket kö. Glöm inte att få kvitton och stämpla så du får frikort.

Lycka till!
  • Mmmbop
    RaraS skrev 2011-06-28 08:48:00 följande:
    Ooops...du hann svara innan mig! Så bra att du kollade upp innan! Hoppas du mår bra, har du några speciella symptom ännu? Hoppas du klarar dig från illamåendet och tröttheten sedan!
    Haha, jag läntar efter illamånde och trötthet! Har hört att risken för missfall är mindre om man är väldigt illamående...

Än så länge har jag inte så mycket symptom förutom blåmärksömma bröst, lite mensvärk hela tiden och en mage som inte är riktigt glad. Men det är som sagt tidigt än. Bara 4+3 idag.
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-06-28 10:53:12 följande:
    Tack vännen! Japp nyplussad igen... skiträdd såklart. Jo det har varit en resa.. har provat på det mesta snart känns det som... Men nångång måste det ju gå vägen....eller?
    Idag ska jag göra vul för att bekräfta att det förhoppningsvis sitter rätt! :)
    Iiih! Lycka till! Hör av dig så fort du vet! Hur långt gången är du?

Chicky: Jag mådde inte alls dåligt att Metotrexatet/cellgifterna, men efteråt (ca fyra dagar) fick jag en liten blödning i buken som gjorde väldigt ont och jag hade ont runt analöppningen i säkert två veckor efter. Gjorde ont när man gick, stampade med fötterna eller hoppade. Något med irriterade slemhinnor eller blödning eller nåt. Vet andra som haft samma. Jag fick Metotrexat 1 december och 6 januari slutade jag blöda. Hcg var nere under 2 i mellandagarna någon gång.

RaraS: Hehehe, jo, jag hoppas att jag hatar mig själv för det uttalandet om några veckor =) Men jag försöker göra allt nu. Laga lite matlådor, städa upp, passa på att träna och så vidare. Har tack och lov ett jobb där jag kan jobba hemma och om tre veckor går jag på semester.
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-06-28 13:41:24 följande:
    Ihhhh!! Jag är 5+1 idag Men han mätte upp en fin hinnsäck motsvarande ca 5+5! ägget släppte från vänster sida!
    5+5 lät ju bra men han sa det kan vara mindre för hinnsäcken är inte lika tillförlitlig att mäta som fostret!
    Nu kan jag njuta av New York!
    Grattis! Hoppas jag får lika bra besked på fredag.

Hur mår du? Jag har väldigt mycket "mensvärk" och oroar mig förstås för det... Springer på toa heeeela tiden för att kolla
  • Mmmbop
    MCT79 skrev 2011-06-28 14:20:56 följande:
    Jag har jättemycket molvärk men det är det ena också... liite ömma bröst kanske... men just molvärken... och hugg ner mot ljumskar...särskilt på höger sida där jag hade mitt X så det här är en lättnad!
    Jag är åt andra hållet... drar mig för att gå på toa så länge det bara går....
    Skönt att höra att du har det också.

Och helt underbart att veta att plutten sitter rätt!! Åååh, jag vill också till NY, shooooppa!! Ha det grymt bra!
  • Mmmbop

Men mensvärken är väldigt "centrerad" den här gången och det känns iaf bra =)

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3