• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

AlexandraViberg skrev 2013-01-10 22:12:01 följande:
    Ja telefontiderna och köer och uppringning. Är ju bra ibland men inte när det blir strul pga att man jobbar!

precis, men nu verkar det som jag får vara ledig idag. Ska vänta några minuter till.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Så nu har jag fått en läkartid den 22:a jan på min sons födelsedag. Hoppas det innebär tur. :)

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Hëllef skrev 2013-01-11 10:12:59 följande:
    Härligt, håller tummar och tår!

Tack! Tänk vad lite som kan göra hela skillnaden. känner mig inte alls ledsen att det inte blev något den här gången. Nu får mensen gärna komma sen tar vi nya tag!
  • kanske 4a
    adnils skrev 2013-01-17 14:45:54 följande:
    Jag behöver hjälp o tips!
    Räknade med äl på tisdag men började testa idag, alldeles nyss och fick ett superstarkt streck, innan kontrollstrecket kom upp.

Hur gör jag nu? På testet står det att äl sker inom 24-48 h. Och bäst är att sexa efter 24 h.

Men jag vet ju inte om jag hade haft starkt streck igår också..

Hur hade ni gjort?!

Jag hade kört på, finns ingen tid att förlora :)
  • kanske 4a
    majbebbe skrev 2013-01-19 20:59:44 följande:
    i torsdags kom "lillebror" (lite oense om namnet) 4640g och 54cm. vi mår bra även om eftervärkarna inte är så roliga...

Grattis! Det var ingen liten en. Så stor var min tvåa också :)
  • kanske 4a
    myran6801 skrev 2013-01-20 19:41:03 följande:
    Tack för svar. Tydligen kan embryot vandra tillbaka till äggledaren vid äd. Det har väl med att göra att kroppen stöter bort embryot vilket är större risk vid äd.

hm oj. Jag visste att det var större risk för X vid IVF men har aldrig förstått varför. Jag har ju blivit opererad vid båda mina X. Första gången så spolade de bara ur äggledaren och lämnade kvar den. Sen har jag fått två barn efter det utan problem. Mitt andra X kom i mars 2011 på samma sida som det första och då tog de bort den. Så visst kan man bli gravid normalt även med en "trasig" äggledare kvar. Lycka till!
  • kanske 4a
    acinna skrev 2013-01-31 10:23:03 följande:
    I söndags eftermiddag föddes vår "lille" Linus med akut kejsarsnitt efter 12 timmar från vattnet gick och värkarna startade. Han var 54 cm lång och vägde 4286 gram!
    Vi kom hem från BB igår, och mår bra båda två trots snittet. 

Åhh vad roligt, stort Grattis!
  • kanske 4a
    Sejda79 skrev 2013-01-31 19:46:25 följande:
    Jag hade ett utomkvedshavandeskap 2010 och var då tvungen att operera bort ena äggledaren. I samband med detta skrev jag en del i denna tråd. Det dröjde ett år innan vi lyckades bli med barn igen, vi hann till och med få kallelse till IVF precis i samma veva som jag testade plus och i augusti 2011 föddes äntligen vår andra dotter. Sedan tidigare hade vi en dotter född 2007.

Eftersom vi ville ha fler barn så dröjde det inte så länge efter att andra dottern föddes förrän vi bestämde oss för att försöka få till en trea. Med bara en äggledare och det faktum att det tog ett år för tvåan att bli till så misstänkte vi att det skulle ta lika lång tid denna gång. Döm om min förvåning när det tog sig på första försöket med trean! Nu sitter jag här med en tre veckor gammal dotter. Tre underbara döttrar har jag nu, varav två födda efter att jag opererat bort en äggledare.

Tyvärr fick tredje dottern syrebrist inne i magen så hon har legat i respirator, sondmatats osv men nu mår hon mycket bättre. Vi är fortfarande kvar på sjukhuset men i morse så tog vi bort sonden och nu är hon som vilken bebis som helst. Hon ska bara lägga på sig lite mer i vikt så får vi snart åka hem.

Ville bara dela med mig av min historia och peppa er som också opererat för X och haft svårt att bli gravida eller är oroliga.
    åh vilken härlig berättelse, tack för den. Och stort grattis!
  • kanske 4a
    skeppskatten skrev 2013-02-11 06:43:04 följande:
    Väldigt länge sen jag skrev, har haft en tung höst och vinter efter akut x med stor blodförlust i somras. Mensen har aldrig riktigt kommit igång, har bara blödit 2 ggr sen augusti. I fredags var vi på inledande läkarbesök och tog en massa prover för att reda ut varför det strular - och vad tror ni händer? Jo, imorse visade stickan tydligt plus. Vet inte vad jag ska tro, väntar nu otåligt på att gyn ska öppna så jag kan få råd och tid för tidigt vul.

Men vad roligt, grattis och lycka till!
  • kanske 4a
    mmelody skrev 2013-02-13 13:45:41 följande:

Doktorn sa åt oss att vänta 6 månader! Varför behövde du bara vänta 3??
    Kanske är beroende på mängden man får..?

Vi skulle också vänta 3 månader och jag fick ändå två doser, sen fick jag ta bort äggledaren ändå. Men vi väntade tre cykler efter tror jag, hmm minnet är bra men kort.
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3