• kanske 4a

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

AlexandraViberg skrev 2012-08-31 11:45:47 följande:
    Hmm.. beskriva. Det är jävligt svårt, försökte beskriva för sköterskan, men det gick inte riktigt. Jävligt surt men sött samtidigt. Skarpt. Fan att jag inte luktar som värst nu då :P haha, men jadu. svårt faktiskt.

Lite doft kan man väl ha, man har ju goda bakterier också. Jag tror inte du bor nära Sundsvall heller för där finns det ju en "expert" på det där.

Låter ju misstänkt på dig med, men har ni varit till en fertilitetsläkare? För alla läkare innan honom har känt nån doft, sagt att jag verkar ha en bakterie men inte känt att det behövts behandlats? Eftersom det inte påverkar något i vanliga fall, bara när man vill skaffa barn. Så prata med en fertilitetsläkare skulle jag säga, om du inte redan gjort detta!

Hm ok, ska klura vidare. Nej jag bor inte nära Sundsvall :) Nej ingen fertilitetsläkare bara läkare på KK och BM när jag tog cellprov.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    acinna skrev 2012-08-31 12:57:26 följande:
    Måste ta lite ego också: Idag fyller vår dotter 13 månader, och har genom inskolningen på förskolan börjat gå mer och mer!!!
    Och idag går jag in i vecka 20 med Filur, och ser fram emot RUL på onsdag!!!

Allt detta inom 2 år efter operationen för X! 

Härligt!
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Grattis på födelsedagen Alex och en stor kram!! Hjärta

Själv är jag idag väldigt otålig, nu vill jag inte vänta längre!!! Dag 8 bara och äl börjar väl närma sig så sakteliga, oftast kring dag 15. Men jag vill som sagt inte vänta längre vill testa och plussa nuuuuuuuuuuuu :) Så nu har jag fått skrika av mig lite Skrattande 

• kanske 4a
    Supers skrev 2012-09-04 14:33:37 följande:
    Jahapp när jag väl bestämt mig för o testa mig så började mensen .. Bläää!

Neej, så skulle det ju inte sluta :( Stor kram! Hjärta
  • kanske 4a
    Supers skrev 2012-09-05 18:34:35 följande:
    ringde BM för att berätta att mensen kommit idag..tack gode gud att ordningen är återställd & rätt bm är på plats :)
    Nu har hon pratat med en av fertilitetsläkarna & vi ska höja dosen på PT och den 18e ska vi o kolla hur det ser ut.....finns lite hopp i alla fall.... 

Nu jäklars ;) nä men förhoppningsvis om detta inte funkar kan vi börja utreda om vad som är galet...

Hej på er kram kram 

Skönt att ni får hjälp iaf, det kommer bli din tur till slut! {#emotions_dlg.flower}
  • kanske 4a
    AlexandraViberg skrev 2012-09-05 19:27:20 följande:
    Och idag fick jag min sista kur med penicillin mot min bakterie infektion på livmodertappen innan vi ger upp och tar operation..

HOPPAS den fungerar!
    Åh hoppas hoppas, håller tummarna!
  • kanske 4a

Har svarat i den andra tråden. Jag tycker också det är på tok för lite, men samtidigt kan du vara glad att du har trygg hansa och får något alls. Inga andra försäkringsbolag ersätter organförlust vid sjukdom, bara vid olycka. Förlåt om jag verkar missunsam men det känns lite orättvist. Menar inget personligt mot dig dock och jag tycker du ska kämpa på och stå på dig! Jag har ju trots allt en äggledare kvar och kan fortfarande bli gravid.

kram {#emotions_dlg.flower} 
  • kanske 4a
    Nelliepop skrev 2012-09-09 09:51:03 följande:
    Efter mitt x i dec med operation blev jag ju gravid månaden efter igen...

Så i Tisdags kväll föddes våran efterlängtade dotter... 3 veckor för tidigt vägde hon 2945...  

Åhh grattis!!!
  • kanske 4a
    petit skrev 2012-09-11 21:45:37 följande:
    Suck, idag fick jag höra ett all time low på jobbet. En arbetskamrat sa att hon hade hört om vad som hänt (jag bytte tillfälligt arbetsplats mellan operationerna) och att hon blev väldigt ledsen för vår skull. "men det är bara och ta nya tag!"
    Jag stod ett tag och funderade på om hon verkligen förstår hur svårt det är att "ta nya tag" utan äggledare när hon öppnar sin mun igen och frågar om vi har några bebiskläder vi kunde avvara till hennes dotter som ska ha barn om ett par månader.

Ville bara klappa till människan...
    Nä fy sjutton vilket sätt! du skulle ha skällt ut henne efter noter. Kram!
    Petra 334 skrev 2012-09-16 11:48:51 följande:
    Åh glömde säga! Fick gravid 1-2 i torsdags och har en fin stegring hittills. Kan inte fatta att det tig sig så snabbt igen! 3:e graviditeten i år.
    Den här gången är den som går hela vägen, jag känner det på mig :)
    Grattis här med :)

Jag är förkyld och hängig och har riktigt ont i magen. Uppsvälld, gasig och öm, molvärk mest på höger sida. Lite obehagligt faktiskt men mitt sunda förnuft säger att det inte kan sitta fel än, är bara på äl +4.   

• kanske 4a
    Petra 334 skrev 2012-09-17 18:46:20 följande:
    Tack alla! Fick 2-3 på em här i dag så förhoppningarna växer :)

Kanske 4a - Usch hoppas hoppas det inte är något! Eller ja att det är något men inget konstigt. Ah du förstår hur jag menar :)

Jag förstår precis, tack!
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3