• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Men shit! Grattis MCT! Dubbel lycka och dubbel oro! Håller tummarna för dina båda pyren! Här är det fint även om jag dras med lite vanliga grav-krämpor. Går in i v 14 på söndag och jag mår fortfarande grymt illa på kvällen. Jag har också lågt blodtryck (90/60) och det gör att jag helst ligger i solstolen,himla skönt med semester! Vet inte hur jag ska kunna börja jobba igen om drygt en vecka! Jaja, nu är jag inne i nästa fas, orolig för RUL och allt som kan visa sig där. Min man försöker lugna mig så gott han kan på distans men ja, efter utomkveds tror man inte på statistik längre :) Jag har bokat RUL i v 19 och då är antagligen min man hemma igen . Jaja, man är helt enkelt i början av en lång orolig tid som förälder ;) Dags att sova lite mer efter det nattliga besöket på toa, som sker 1-2 gånger per natt...men om det betyder att pyret mår bra så springer jag gärna på toa hela natten! Natti-natti och grattis igen MCT!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Grattis Honey! Det låter lovande! Och ja, jag hoppas verkligen ni andra också får plus på stickan snart! Jag kan gärna dela med mig av lite illamående och sömnlösa nätter ;)

• RaraS

Lemis: När jag gick på akupunktur berättade jag, eller första frågan han ställde var vad jag vill ha hjälp med. Jag berättade även om operationen och då så han att min kropp var nog i obalans när jag hade opererat bort något på ena sidan. Han testade mina reflexer och de var väldigt olika snabba första behandlingen. När han fått ordning på kroppen så stärkte han de elementen som är viktiga för att kunna bli gravid och äl:en efter det gick det ju. Hoppas det hjälper dig också!

• RaraS

Haha, jag gick hos en "kinesdoktor". Kostade 500 kr per gång. Det tog tre gånger för honom att bli nöjd med balansen och energinivåerna och sedan rekommenderade han att jag skulle gå en gång varje månad före äl:en, men som sagt, det funkade ju då så jag har lagt ut 2000 kr på det. Jag tycker som Mmmbop, det är en avslappnad stund och jag höll på att somna varje gång och jag märker ju när han testat reflexerna att det ger resultat. Jag kommer gå igen om det går åt skogen denna gång eller om jag vill ha fler barn i framtiden. Testa kan ni ju alltid göra och känns inte flumsnacket bra är det ju bara att sluta gå. Jag gick här i Luleå så har tyvärr inga tips för Sthlm. Lycka till!

• RaraS

Ja du Lemis , du gillar ju höra om symtom så här ska du få höra om ett! Jag är nu i v 14 och har haft noll sexlust sedan jag blev gravid. Men det är ändring på det nu....drömmer så jäkla mycket sexdrömmar och vaknar helt upphetsad och det är väl tur för min man att han jobbar utomlands nu annars hade jag väl våldtagit honom i sömnen...känner mig helt psyko! Jag har fstn lyckats boka RUL fre v 33 och som det ser ut nu kommer min man hem tidigare den veckan så just nu känns det väldigt bra! Om man bortser från mina drömmar....jäkligt tur att jag fått eget rum i sommarstugan!

• RaraS

Haha, MCT, en varning får utfärdas i ditt hem när du får sexlust x2!!! Och nej, min man har inte sett magen ännu. Vi skypar mest men då sitter man ju inte i profil...får se om han frågar om det! Han åkte när jag var i v 10+1 och kommer tillbaka i v 18+? så det kommer nog ha hänt en del! Idag är det v 14+0 så tiden rullar iväg!

• RaraS

Grattis RamonaMaria!!!! Ja, det gick jäkligt snabbt efter operationen! Så underbart för er! Håller tummarna och ja, man hittar alltid något nytt att oroa sig för...försök njuta av detta positiva att ni kan bli gravida så snabbt! Det verkar lovande med ett så tidigt plus så det kommer säkert gå jättebra!
    Jag var inne på VUL i 4+2 och då såg man inget. Men jag tog blodprover i stället då och i v 4+4 som utvecklade sig som de skulle. Sedan i v 6+4 såg vi pyret tydligt och hjärtat slog!

• RaraS
    Mmmbop skrev 2011-07-20 18:59:15 följande:
    Är i 7+4 idag. Har inte haft speciellt mycket symptom alls. Brösten är ömma, jag är lite tröttare än vanligt, men inte mycket. Mycket mensvärk både natt och dag. Nu har magen börjat tröga till sig också och sväller upp som en ballong varje gång jag äter. Illamående har jag inte haft mycket alls. Litegrand några dagar sådär. Ibland lite osugen på saker men annars som vanligt.

Hoppas allt är bra med skrutten därinne trots lite symptom.

Ska eventuellt kolla nu torsdag eller fredag och Ultragyn har någon tid.
    Det är säkert bra med skrutten! Njut av att du mår bra även om jag vet precis vad du menar med att oroa sig! Fast när jag var i v 7+4 så mådde jag riktigt kasst så jag funderade mest på hur jag skulle överleva dagen själv än om pyret skulle klara sig. Men som tur är det bättre nu!

Hoppas du får tid på gyn, och försök få en bild och visa oss! ;)   

• RaraS

Oj här händer det mycket!!!

Acinna: Lycka till! Ja, shit vad det är nära det är för dig nu! Lycka till! Och såklart kommer det gå superbra!

Mmmbop: Grattis till det tickande hjärtat! Måste ha varit underbart! Själv skulle jag vilja springa på UL varje vecka, men nu får jag hålla mig. Jag såg ju ändå pyret i v 6+4 och 10+4 så nu får jag faktiskt lyckas hålla mig till RUL v 18+5 (19 augusti) men det känns jättelänge! Ska du göra Kub/Nupp? Du får du se pyret igen i så fall! Här uppe i Norrbotten gör man inte det alls och jag orkade inte boka något tid i Umeå för bara det, jag är ju ändå bara 30 år så det ska ju inte vara så stor risk...om jag får barn när jag blir äldre kommer jag nog boka en tid på en privatklinik i Umeå, om inte reglerna hinner ändras, och vi får göra det här också! Gillar inte att det är olika rekomendationer i olika delar i landet... Grattis igen i alla fall och njut av att du mår bra!

Trissönskan: Jag tyckte det kändes bra att kolla upp så tidigt som möjligt så jag åkte in för VUL i v 4+2. Men det var för tidigt. Jag fick då göra blodprov som Acinna och det kändes jäkligt bra när man fick svaret på det. Men det är ju personligt. Jag kommer ihåg de här i tråden som känt att det känts bra och åkt in och kollat först typ i v 9. Tror det var Miny och jag var väldigt imponerad hur hon kunde vara så tålmodig med att vänta in att se sitt pyre! 

Supers: Gisses vilket tålamod du har! Imponerande! Jag lyckades aldrig vänta tills någon dag efter att mensen skulle dykt upp. Jag testade på BIM-4, och fick svagt streck, vilket dock skrämde mig eftersom jag fått svaga streck innan. Hoppas du får ett plus!!! 

Kram på er allihopa och jag tänker även på er andra som kämpar. Jag tyckte 6 månader väl väldigt länge att vänta men jag vet ju att det är många fler som väntat mycket längre än så. Det är inte så lätt för er icke-gravida som kämpat så länge när hela tråden helt plötsigt är full med gravida! Många kramar till er och hoppas gravid-hormonerna smittar!!!  

• RaraS

Supers, tråkigt men som ni säger, det kommer gå bra! Det krävs ju "bara" lite av det där berömda tålamodet!

Lemis, håller alla tummar och tår för dig nu istället!!

Och Mmmbop, jag resonerar precis som dig när det gäller KUB. Kul att få se den lille och så är man förberedd vid förlossningen om det är något negativit. Men, här är det 3 timmars enkel väg till Umeå där jag kan göra det så nej, då blev det inte. Min man ville inte heller...han resonerade att om man fick dålig statistik på KUB så bör man ju göra fostervattensprov (eller moderkaks.) och han tyckte man inte skulle utsätta fostret för den risken. Så ja, vi hade lite olika åsikter i frågan men jag tyckte det ändå var för lång resväg och jag hoppas statistiken är på min sida denna gång! När man är 30 så ska det ju inte vara så stor risk...men när man som vi råkat ut för X så litar man ju inte på statistik länge!

Och jag är helt säker på att det är en flicka denna gång! Vid X:et var jag helt säker på att det var en pojke! Ska bli spännande att se om jag har rätt eller inte! Såklart spelar det ingen roll! Men jag kommer bli förvånad om det blir en pojke! Ska bli kul!...hoppas den inte visar upp sig på RUL för jag vill gärna vänta med att veta tills den kommer! 

Går in i v. 16 imorgon...börjar kännas lite verkligt nu. I går berättade jag på jobbet också så nu vet folk dessutom...mer läskigt och verkligt nu helt plötsligt bara för att jag inte behöver gå och gömma/hålla in magen längre.

Kram till er alla!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3