• RaraS

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Mmmbop skrev 2011-06-09 07:24:05 följande:
    Tack allihopa =)

Hur mår ni som är preggo då?

Det är fint och fortfarande gravid! Vecka 8+4 idag så veckorna går långsamt framåt! Man är ju inte helt ok i kroppen, men det får man leva med! Så länge pyret mår fint så accepterar jag att må knäppt!

Just nu är min största oroa på det privata planet...min man måste kanske åka utomlands och jobba i tre månader och det känns sådär när man är gravid och knappt klarar av att ta hand om sig själv och hunden. Dessutom kommer han i så fall missa RUL...funderar på om jag ska boka in ett extra UL på en privat klink innan han åker i så fall, i vecka 12 blir det, om det blir. Så man kan upptäcka, typ ett MA tillsammans, och ta sorgen innan han åker...kanske lite negativit tänkt men ni förstår nog hur jag menar.

Jaja, egentligen inte idé att oroa sig innan något är bestämt, jag borde veta innan veckan är slut eller i början av nästa!

När tror du nästa resa till Köpenhamn blir?! Tycker det är så spännande! Min mans syster är nämligen homosexuell och jag tänker mycket på henne när jag läser om dina resor! Hon kanske vill gå igenom samma sak en dag och då är det intressant att läsa hur det går till!

Vänster äggledare bortopererad efter X, den 4/10-10. BF den 14/1-12?
  • RaraS

Tänk att jag beklagar mig om sådant här i en utomkveds-tråd... :)

Jaja, beslutet angående om min mans resa kom visst snabbare än jag trodde...min kära man måste dra redan om en vecka, hinner ju inte boka något nytt UL/VUL innan dess... Får lita på att pyret lever. Men han blir nog inte borta i tre månader heller. Kommer hem igen i slutet av augusti, så det var ju bättre än vad jag trodde, "bara" två månader. I slutet av augusti är jag väl i typ vecka 20....lite sent för RUL då antar jag?

Jaja, bara bita ihop och börja klara sig själv! Som sagt, bara pyret i magen mår bra så har jag inget att klaga på!

• RaraS

Mmmbop:

Jo, boka ett extra UL när han kommer hem skulle han nog bli glad av! Bra ide!

Jag funderade på att om man skulle fråga om jag kunde få flytta RUL till v 21 men jag vill inte vänta så länge... Ett extra låter ju bättre! Kanske kan tigga mig till ett till på sjukhuset när jag är där v 18 och funkar inte det så får vi boka ett till privat.

Jo, nu går nog tiden snabbt! V 12 är säkert snart här! Håller på att skriva upp en fix-lista som måste göras innan han åker. Pinsamt nog har jag aldrig använt gräsklipparen ännu (vi flyttade till hus i oktober) så det och testa trimmern står min göra-lista helt plötsligt. Vore för pinsamt om jag måste ringa svärfar för att jag inte kan få igång gräsklipparen....i-lands problemen haglar här!

• RaraS

Sunflower: Så bra att du har fått ett VUL till! Du såg ju att det satt rätt på förra, men det är ju så himla skönt att få komma in igen och se så att hjärtat slår också! Du och jag verkar må rätt så lika, så jag hoppas det betyder att det går bra för oss båda!

• RaraS

Tack ni alla för att ni är så gulliga! Jo, jag ska nog klara mig fint som gräsänka. ;) Igår berättade min man att jag var gravid för svärfar. Vi hade tänkt vänta tills v 12 men han berättade igår när han ringde och berättade att han skulle dra utomlands och jag kanske behöver lite extra hjälp...svärmor mådde tydligen dåligt under alla sina graviditeter så de var väldigt förstående. Svärfar blev så glad över att bli farfar och sa att han skulle komma förbi och klippa gräset varje vecka, men det behöver han ju inte, men jag har tänkt semestra med syster på västkusten i ett par veckor så då kan han få ta hand om huset så blir han nog nöjd. :) Nu måste jag nog ringa mina föräldrar med, så det blir rättvist! ;)

• RaraS

Mmmbop: Spännande! Hoppas det går bra för dig! Vi fortsätter att hålla tummarna!

• RaraS

Grip och Lemis: Nu har jag ringt och berättat att jag är gravid för familjen! De blev ju såklart glada även om mamma frågade om jag verkligen var säker på att det satt rätt denna gång. Och jo, det är jag ju och då lät hon lättad! Mamma är väl alltid mamma... Och jag mår allt bättre, och oftast inte sugen på något alls men så fort jag börjat äta så äter man massor och så mår man illa...jaja, bara att gilla läget! Dags att sova middag. Kram till er alla!

• RaraS

Ojoj, många på gång! Lemis, Mmmbop och Grip, jag håller tummarna för er alla!

• RaraS

Här går det bra, än så länge! Är i vecka 10 nu och idag kom min man hem efter att jobbat i södra Sverige hela veckan. Imorgon ska vi båda sluta vid lunch och ha en sista helg tillsammans innan har drar utomlands i drygt två månader på måndag. Så här blir det mys- och fixarhelg!

• RaraS

Välkommen hit Tjejmamma! Även om det är alltid tråkigt när nya drabbas.

Jo, vi alla är skraja för nya X och tyvärr är det några här i tråden som har råkat ut för det igen, så rädslan är befogad. Men som du säger själv så kan man höra av sig till sjukhuset direkt när man är gravid för att kolla upp det så tidigt som möjligt. Jag blev gravid igen för ett tag sedan, och den graviditeten kändes helt annorlunda än min X-grav men jag ville ändå kolla upp det, så det satt ok. Rädslan är ju där... Jag var inne i 4+2, och givetvis, de kunde inte se något på VUL, men de tog hcg-prov i 4+2 och 4+4 och det var finfina prover så det lugnade mig rejält.

Så kämpa på! Det är ok att vara chockad och med tiden kommer du bearbeta det och blir du gravid finns det hjälp att få. Men tyvärr är det en del som fått kämpa för sina extra kontroller....ofta pga okunskap hos de som svarar när man ringer. Håller mina tummar för att du blir gravid snart igen och på rätt ställe!

Ego:
    Själv har jag haft en toppen sista helg tillsammans med mannen! Vädret har varit toppen och vi har gjort cykelutflykter med hunden. Jag har även klippt gräset och trimmat, så jag är redo att bli ensam! Jag längtar så tills vecka 33 då han kommer hem igen, någon gång under den veckan, det är inte klart exakt när. Jag har tänkt att ringa och boka RUL på fredagen den veckan, då är jag i vecka 19, så hinner han kanske vara med! Hoppas sjukhuset går med på det!
    Grip, han ska jobba i södra Italien och jo, vi har diskuterat om jag ska åka och hälsa på men han är bara ledig en dag per vecka och det känns som lite för komplicerad resa för att bara kunna träffas för en dag. Så vi får spara de pengarna och hitta på något kul när han kommer hem igen! Jag är nog den enda som längtar tills sommar är över!

Sunflower:
    LYCKA till på VUL!!!!

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3