Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3
Kanske 4a: Håller tummarna för er, för visst är det ett plus på det översta testet!
Kanske 4a: Håller tummarna för er, för visst är det ett plus på det översta testet!
Kanske 4a: Med X i bagaget så ska man få göra VUL tidigt!!! Fast här tycker ju vissa läkare att ett tidigt VUL är i vecka 8... Jag fick göra i v.6+0 med dottern, och nu 6+3!
Stå på dig, så att du får tidigt VUL nu!!!
Kanske 4a: Grattis, och jag håller tummarna stenhårt nu!!!
Grip, håller tummarna för er också!!!
Kanske 4a: Underbart!!! Hoppas verkligen de kan se något då, eller boka in dig för ett nytt VUL om ett par veckor!
Hëllef: Underbart!!!
Mischa: Välkommen hit, trots orsaken!
Vilken vecka är du i?
Ditt hcg-värde är lågt, och ökar också för långsamt för att vara en vanlig graviditet.
Jag blödde vid mitt X, och efter ett par veckor kom rena syndafloden (då livmoderslemhinnan blödde ut), men mitt foster satt fortfarande kvar i äggledaren. För mig tog det nästan 5 veckor från första blödningen och läkarkontakten tills jag hade genomgått en titthålsoperation och de äntligen hittat fostret!
Det är otroligt olika hur de olika landtingen gör. Här var det först "Vänta, vänta, vänta", sedan kan det bli skrapning, sedan operation och sist tar de till cellgifter. Många andra landsting tar till cellgifter innan operation.
Jag hoppas du har blivit något klokare! Men mitt tips är att du står på dig, och gärna tar någon till hjälp. Min sambo var helt underbar vid vårt X, och skötte den mesta läkarkontakten eftersom jag rent psykiskt inte orkade just då!!! Och han är en som inte ger sig utan strid!
Ge inte upp hoppet! Jag var helt under isen vid vårt X, men 10 månader efter min operation födde jag vår dotter och den kampen var värt allt! Nu är dottern 10 månader, och jag har precis fått bekräftat att hennes småsyskon sitter i livmodern, och förhoppningsvis vill stanna där tills januari!
Mischa: Det värsta är när de säger olika... Jag kan ärligt säga att jag är tacksam att jag inte fattade förrän efteråt hur illa det kan gå vid X! Har en killkompis som var helt förtvivlad, medan jag var coollugn i flera veckor.
Finns det något annat sjukhus du kan vända dig till, eller MVC? Min BM på MVC är helt fantastisk och bokade in mig på VUL direkt när hon fick veta att jag var gravid igen, bara för att undvika en X-resa till!