• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

majbebbe: Skönt att han följer med!

• acinna

När jag var mitt uppe i kriget med sjukvården som tog 5 veckor, och jag hann med 3 diagnoser innan de kunde konstatera X under titthålsoperation. Då märkte jag att alla blev mycket öppnare med att prata om missfall, i alla fall mina kollegor. Jag visste om att en hade haft missfall, men fick reda på åtminstone 3 till... Då blev de jätteöppna med att prata om det, i alla fall med mig. Nu är det ganska stor skillnad på missfall och X, men ändå!

Jag har hela tiden varit öppen med vad jag råkade ut för med vårt X. Jag är lärare och var först borta en fredag, och veckan efter torsdag och fredag och så veckan efter det. När jag kom tillbaka till min klass, som då gick i 6:an, så frågade de vad för "sjuk" jag var, eftersom mina kollegor sagt att jag var sjuk. Jag valde då att berätta vad som hade hänt i korta ord, men visste att om jag skulle dölja något så går ryktena direkt och någon får för sig att man håller på att dö...
    Kan ju tillägga att jag hade överlyckliga elever när jag sådär 5 månader senare berättade att jag väntade barn! 

• acinna

Petra: Förstår dig, och känner igen det du skriver. Men man måste övervinna den känslan och kämpa ändå!!!

• acinna

Petra: Jag är så tacksam över att den här tråden finns, och FL! Har också använt det som ventil, så att sambon slapp höra mig älta allt som var vid vårt X.

Det gäller att tänka att alla är olika, och alla har olika syn och upplevelser av X.

Jag var 32 när jag fick X, så jag kände också att jag hade tiden mot mig. Men... Jag var 33 när dottern föddes ungefär 10 månader efter min operation! Inte hade jag en tanke på att det kunde gå så fort!!!
    Nu sitter jag med en dotter på 10 månader, och går idag in i vecka 7. Är så fruktansvärt nervös över att det ska vara ett X till, men min längtan efter barn och att få bli mamma har varit så mycket större än min rädsla för att få ett X till!!! 

• acinna

Min plan var att jag skulle vara gift och ha mina två barn innan jag var 30... Jag var gift då, men är skild nu, och har en ny sambo som också är pappa till mitt barn. Var 32 när jag fick X, och blev gravid igen med Ella, 33 när Ella föddes och nu är jag 34 och gravid igen. Sitter filuren rätt och stannar tiden ut så är jag nästan 35 när den föds.
    Gifta mig igen finns med i planerna, men jag vill ju vara lite mindre, och kunna ha en snygg klänning!!! 

• acinna

Snälla tjejer, håll tummarna för oss imorgon!!! Har nu ikväll hunnit bli rejält nervös inför vårt VUL imorgon. Tänk om filuren verkligen inte sitter i livmodern, och kommer jag orka gå genom en resa med ett nytt X?!?

• acinna
    kanske 4a skrev 2012-06-06 21:04:41 följande:
    Förstår att du är nervös vännen. Jag börjar bli nervös och jag vet ju inte ens om jag har plussat än. Håller tummar och tår, men jag är ganska säker på att den sitter rätt. Du borde ha märkt något annars nu. Kram!! 
    Har ont till och från på vänster sida, och ungefär så kändes vårt X också... Och X:et satt på vänster sida, och äggledaren är kvar... *suck*
    Har som tur var mer symptom denna gången, har inte mått illa någon av mina andra tre graviditeter, men det kan ju också vara inbillning!

Håller tummarna för dig också!!! 
  • acinna

Nu är jag hemma igen efter en snabb date med läkaren. Tror jag hann in, göra undersökning, VUL och prata klart på sådär 10 minuter! Så snabbt har det nog aldrig gått innan!!!

Är just nu i någon form av bubbla, och inte riktigt fattat vad som hände.

Läkaren ställde alla de vanliga frågorna, och höll med om att det nog var ett bra tecken att jag mått illa denna graviditeten (vilket jag inte gjort någon annan gång), och så klämde han mig på magen och sa att det "nog" var något där inne...
    Vid VUL så skrämde han mig, för han lägger upp en stor bild på min tomma livmoder... Gissa att tankarna hinner börja snurra då, och att han ber dem att släcka ner i rummet.
    Men så börjar han rota runt lite, och uppe i ena kanten kommer Filuren fram!!! En provisorisk mätning gav 7,1 mm, och läkaren pratade om pulsering, vilket jag tolkar som hjärtat (fast inte jag såg det från min vinkel). Sambon däremot säger att han såg hjärtat slå!!!

Så enligt hans mätning så sa han 6+1 eller 6+2, och jag säger 6+3 vilket ger BF 28/1-13!!!

Så vi var inne och lämnade ett meddelande till vår BM om att vi ses 2/7 på inskrivningen!!! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3