• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

majbebbe: Skönt att han följer med!

• acinna

När jag var mitt uppe i kriget med sjukvården som tog 5 veckor, och jag hann med 3 diagnoser innan de kunde konstatera X under titthålsoperation. Då märkte jag att alla blev mycket öppnare med att prata om missfall, i alla fall mina kollegor. Jag visste om att en hade haft missfall, men fick reda på åtminstone 3 till... Då blev de jätteöppna med att prata om det, i alla fall med mig. Nu är det ganska stor skillnad på missfall och X, men ändå!

Jag har hela tiden varit öppen med vad jag råkade ut för med vårt X. Jag är lärare och var först borta en fredag, och veckan efter torsdag och fredag och så veckan efter det. När jag kom tillbaka till min klass, som då gick i 6:an, så frågade de vad för "sjuk" jag var, eftersom mina kollegor sagt att jag var sjuk. Jag valde då att berätta vad som hade hänt i korta ord, men visste att om jag skulle dölja något så går ryktena direkt och någon får för sig att man håller på att dö...
    Kan ju tillägga att jag hade överlyckliga elever när jag sådär 5 månader senare berättade att jag väntade barn! 

• acinna

Petra: Förstår dig, och känner igen det du skriver. Men man måste övervinna den känslan och kämpa ändå!!!

• acinna

Petra: Jag är så tacksam över att den här tråden finns, och FL! Har också använt det som ventil, så att sambon slapp höra mig älta allt som var vid vårt X.

Det gäller att tänka att alla är olika, och alla har olika syn och upplevelser av X.

Jag var 32 när jag fick X, så jag kände också att jag hade tiden mot mig. Men... Jag var 33 när dottern föddes ungefär 10 månader efter min operation! Inte hade jag en tanke på att det kunde gå så fort!!!
    Nu sitter jag med en dotter på 10 månader, och går idag in i vecka 7. Är så fruktansvärt nervös över att det ska vara ett X till, men min längtan efter barn och att få bli mamma har varit så mycket större än min rädsla för att få ett X till!!! 

• acinna