• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Lappgeten: Vi håller tummarna för er!!!

Ja, fertiliteten verkar det inte vara fel på, eftersom detta är min fjärde graviditet... Sambon blev generad när jag kallade honom frögurka, och började prata om tvångssterilisering av honom när vi fått de barn vi vill ha... ;) 

• acinna

Håll tummarna för oss imorgon, tjejer! Ska träffa BM och starta utredningen om det är ett nytt X eller inte. Är just nu sjukt nervös, och jag brukar verkligen inte stressa upp mig över saker!

• acinna

Österlenska: Blev inte ett skit klokare efter mötet med BM idag, Tydligen var det för tidigt för att ta hcg-prover, men jag blev inbokad till Gyn och en läkare för VUL 7/6. Fick inskrivningsdatum också hos BM eftersom hon tycker att vi ska förutse att det är en vanlig graviditet.

Vet ju att jag ska åka till akuten eller ta kontakt med gynakuten om jag börjar blöda eller får ont, så mer kan du inte göra just nu... 

• acinna
    Hëllef skrev 2012-05-26 07:07:33 följande:
    Kan inte riktigt fatta det men nu har jag plussat! Akupunkturen verkar ha gjort susen för mig. Håll tummarna nu för att det sitter på rätt ställe! Shit, gick upp redan 4:45 och testade och kunde inte somna om efteråt

Supers: Tror inte det spelar någon roll om du inte har mens femte dagen, du kan börja med pergo då ändå. Hoppas det fungerar bra för dig! Men på tal om kort mens så menade min akupunktör att mensen bör vara längre än fyra dagar. Kort mens kan tyda på för dåligt blodflöde i livmodern. Kan definitivt rekommendera akupunktur
    Grattis! Håller tummarna nu!
  • acinna

majbebbe: Mysigt! Själv fick jag VUL 7/6, vilket gör att vi är i vecka 6+3 tror jag.
    Låter som vi har BF väldigt nära varandra! 

• acinna

Hëllef: Vad roligt att vi är 3 som har BF så nära varandra!!! Enligt FL har jag BF 27/1, BM säger 28/1. Med dottern gick jag över 6 dagar, så jag väntar på det nu med (+ att de flyttade BF 5 dagar framåt vid RUL...)

• acinna
    Hëllef skrev 2012-05-28 07:13:37 följande:
    acinna: Ja, vad kul! Jag blev igångsatt en vecka före BF förra gången så jag vet inte alls vad jag har att vänta mig. Bodde utomlands då så det blir mycket nytt denna gång, känns nästan som det är första barnet
    Höll på att säga "Var glad för det!". Så tråkigt att bara gå och vänta och vänta...
    Är inte varje graviditet som att göra det för första gången igen? Och jag vet att jag lagom till förlossningen kommer att komma på varför jag ens utsätter mig för det igen... Flört 
  • acinna

majbebbe: Skönt att höra att du känner något, även om det nu är illamående... Jag känner ingenting, mer än kanske lite trötthet. Samtidigt så var det enda symptomet med dottern att jag fick blodtrycksfall och höll på att svimma på jobbet flera gånger. Inte riktigt så bra inför ens elever...

Vill gärna snabbspola fram till 7/6, så vi får göra vårt VUL och få reda på var filuren landat!!! 

• acinna

Alexandra: Skönt att er utredning startat! Nu håller vi tummarna för att allt ska gå bra!!!

• acinna

majbebbe: Min sambo har följt med så gott som varje gång. Jag tror han har sagt på sitt jobb, att jag (alltså hans sambo) ska på undersökning på sjukhuset och att han vill följa med. Han har inte nämnt graviditet eller VUL. Nu senast så sa han till dem att han behövde vara ledig för att jag skulle på koll just för äggledarna.
    Detta VUL har han ledig dag från jobbet, eftersom jag vägrar åka på det ensam med vår 10 månaders dotter. Har gjort ett VUL med en konstig läkare, och en grinig bebis på magen. Jag bara vägrar att göra det igen!!!

Förklara för din man att du verkligen vill ha honom med, just på grund av hur det kan bli om något skulle visa sig vara fel. Att ni är två om det, trots att det är "du" som är gravid! 

Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3