• acinna

Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3

Välkomna hit, Gabbi och nr2, och jag beklagar verkligen era X!!!

Hëllef: Vi har inte bestämt oss. Med dottern så ville vi inte veta, men denna gången känner jag att jag lika gärna kan veta. Så det ligger hos sambon att avgöra.
    Kommer ni ta reda på kön? 

• acinna

Vi finns här i tråden, och jag har tråden att tacka för mycket!!! Min sambo hade inte orkat med mig när jag ältade vårt X som mest. Han såg att jag inte mådde bra, men alla tankar och känslor hamnade mer eller mindre här.

Jag har en medicinsk abort i bagaget, men när vi bestämde oss för att skaffa barn så blev det X på första försöket. Visste inte heller så mycket om X då, och fick en helvetesresa i 5 veckor med sjukvården innan de äntligen efter en skrapning och en titthålsoperation kunde konstatera just X och ta bort fostret. Jag har både äggledarna kvar, men en otrolig risk att få X igen på den sidan de opererade.
    Fick klartecken att försöka efter första mensen, och det gjorde vi - och blev gravida. Kan säga att hade jag vetat hur ont man bitvis kunde ha i en nyopererad äggledare och att dottern så klart skulle ha den som fotboll undrar jag om jag inte väntat lite... Och oron för nytt X, alla VUL och allt som blev av det är en resa i sig, men en resa jag inte vill vara utan.
    Så 10,5 månader efter min operation föddes vår dotter!

Nu sitter jag här igen - efter ett försök - och har gått genom resan med tidiga VUL, läkare och allt och går nu allt vägen så kommer vårt andra barn födas 28 månader efter operationen.

Kan ju säga att sedan är det stopp för min del! Är nöjd med två barn, och med min risk för X vill jag verkligen inte gå genom detta igen. Men jag kommer finnas kvar i tråden ett bra tag till!!! 

• acinna

Lappgeten: Beklagar verkligen att det var ett nytt X! Och underbart att du blev så bra bemött, och att du är vid gott mod. Häller verkligen tummarna nu för att ivf ska fungera! Kram!!!

• acinna

skeppskatten: Välkommen hit, och jag beklagar verkligen ditt X!!!
    Du får gärna ge dig in i diskussioner, eller ställa frågor! Vi har alla varit med om minst 1 X. 

• acinna

nr2: Jag fick tillbaka min mens ungefär 3-4 veckor efter operationen.

• acinna

Måste ta lite ego också: Idag fyller vår dotter 13 månader, och har genom inskolningen på förskolan börjat gå mer och mer!!!
    Och idag går jag in i vecka 20 med Filur, och ser fram emot RUL på onsdag!!!

Allt detta inom 2 år efter operationen för X! 

Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
  • acinna
    AlexandraViberg skrev 2012-08-31 12:58:26 följande:
    Önskar man kunde få sån tur!  Lyckans ost!

Hoppas RUL går bra på onsdag! :)
    Är själv helt förvånad när jag börjar tänka i tid! Kan inte fatta att det gått så här, och det känns helt sjukt vad tiden gått fort och allt som hänt på dessa 2 år.
    Någon gång måste det ju vara er tur också!!! 
    Opererad för X i vänster ÄL 17/9-10, men har båda ÄL kvar. E 110731 & BF 130125
Svar på tråden Utomkveds - Vad händer sedan? tråd 3