ejja81 skrev 2010-10-20 08:51:18 följande:
nä inget direkt,,,jag skulle vilja ha e schoklad botten med vaniljmouse i..funkar det å göra själv å blir gott tro?
så rescept på detta vore itne fel. sen hrujag skall fixa till den ovanpå som ganering..marsipan. å köpa figurer?
blåbärsmousse? kolla om du hittar bilder på nätet som du kan gå efter till dekorationen...
Dipsy skrev 2010-10-20 10:13:00 följande:
har alltid annars använt mmf och aldrig behövt fodra...men tycker den är aningen svårjobbad...så tänkte pröva på hemmagjord sockerpasta med glycerol..iof är det i msk gelatinpulver i den så då borde det inte behövas fodra???
så istället för att spackla grädde runt om så kör du alltså med smörkräm??? sätter du mycket smörkräm då??
jag brukar sätta rejält med grädde så den blir lite hög tårtan...men det borde gå med smörkrämen oxå?? det blir inte mastigt att äta då??
vad jag läst mig till här behövs inte sp fodras om det innehåller gelatin, så det borde va lugnt. jag hade en sats smörkräm till en tårta som va i storlek med köpebottnar, men vill nog ha lite till nästa gång. smörkrämen stelnar ju dock något när den står i kylen, så en gissning är att om man gör för tjockt att det blir svårt att skära igenom...