• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • Ineedanick

Ja vi njuter av vår härliga unge, men det är där i bakhuvudet att nummer 2 närmar sig, då ska han ju på Hjärt och lugnmaskin!

Usch det var verkligen hemskt att se honom efter op, helt svullen med en röst som inte var hans. . Ser inte fram emot det, men jag gillar kirurgen vi fått och väljer att ha stor tillit till honom! Sedan var ju personalen på både BIVA å 67:an helt underbara!

• SophiaI

Skönt att det har gått bra och att ni fick sova tillsammans! Vem är kirurgen? :)

• Ineedanick

Å jag vet inte om jag vågar skriva ut hans namn i ett öppet forum. En ung kille i 40-års åldern var det i allafall. Väldigt trevlig, och som vi kunde skratta med trots den allvarliga situationen

• Lotta m Tova

Åh ineedanick, grattis till sonen, vad ska han heta?

Det låter ju som att det gått bra så här långt, men förstår att ni gruvar er inför nästa op.

Kram och Lycka till.     

• Bebiis08
    Ineedanick skrev 2012-07-19 23:27:51 följande:
    Ja vi njuter av vår härliga unge, men det är där i bakhuvudet att nummer 2 närmar sig, då ska han ju på Hjärt och lugnmaskin! Usch det var verkligen hemskt att se honom efter op, helt svullen med en röst som inte var hans. . Ser inte fram emot det, men jag gillar kirurgen vi fått och väljer att ha stor tillit till honom! Sedan var ju personalen på både BIVA å 67:an helt underbara!

Våran lilla tjej gjorde samma operation som eran lilla i februari! Nu ska vi till Göteborg för hjärtkaterisering och planering inför operation 2. Kram
  • Ineedanick
    Bebiis08 skrev 2012-07-23 11:38:25 följande:
    Våran lilla tjej gjorde samma operation som eran lilla i februari! Nu ska vi till Göteborg för hjärtkaterisering och planering inför operation 2. Kram
    jag är ju inte sååå insatt ännu i steg 2; vad är hjärtkaterisering? Vi ska tillbaka om någon månad över natten för att göra röntgen. sedan blir det operation någon vecka senare. Så är planen just nu, men den kan ju ändras. Stort lycka till till er! kram kram
  • Ineedanick
    Bebiis08 skrev 2012-01-07 19:52:55 följande:
    Äntligen är våran lilla flicka här, som vi har längtat och väntat :)

Första dagarna har varit underbara och hon syresatte sig jättebra så vi fick åka hem redan efter ett dygn. Hon börjar dock tydligen må sämre sa dom idag på kontrollen på BB. På måndag träffar vi barnläkaren igen och då får vi höra vad som är tänkt göras inom närmaste tiden.

Har aldrig varit så lycklig och orolig samtidigt! Så underlig känsla.      
    blev nyfiken på din historia och läste det du skrivit i denna tråd. hur gick det sedan för er efter ni fick komma hem från bb? födde du förresten i gbg eller hemma? Hur hanterade er tös första operationen?
  • idamarja
    Ineedanick skrev 2012-07-18 18:11:20 följande:
    Nu har vi varit hemma en vecka, och allt har gått över förväntan. Dessvärre var det vänsterkammaren som var borta på hjärtat och inte den högra som de först trodde. den vänstra och den högra hade bytt plats.

Sonen låg 1 natt på neo sedan fick vi bo tillsammans på avdelning 67. de ställde in en extra säng, så jag och min man fick sova tillsammans hela tiden. Sonen behövde aldrig några slangar, så han kunde ha sina egna kläder och egen vagn från dag 1 på 67:an. vi fick till och med gå ut med honom veckan innan operation.

Opreationen gick bra. Han fick en bandning som ska hålla nu några månader *ta i trä*. efter operationen repade han sig fort. Låg på biva 1 natt, och fick sedan komma ner till oss igen. Alla slangar utan en liten i foten försvann första dagen. den i foten där de sprutade in medicin tog de bort dagen innan vi åkte, vilket vi gjorde 4 dagar efter operationen. Vi skulle mellanlanda på hemsjkhuset och sova en natt, men sonen var så bra att vi fick åka hem istället.

Han har ammat sedan han föddes. dock hade han en sond i början och precis efter op, men nu ammas han dagtid och så matar pappan med flaska en gång nattetid så jag får sova. vi hade samma rutin på sjukhuset.,Han gav mat vid 12 och 03, och jag ammade 06, 09 etc..har funkat bra för oss. Nu sover dock sonen efter han fått mat vid 02 till runt 07, så då får både mamma och pappa sova, något vi tackar för Glad.

Nu håller vi tummarna för att operation nummer 2 kommer gå lika bra! vi är fullkomligt förälskade i vår lilla kämpe här hemma, och mitt hjärta skulle krossas om något händer honom Hjärta

Grattis till sonen o så härligt läsning, att allt gått över förväntan bra! :) Lycka till i fortsättningen!
  • Ineedanick
    idamarja skrev 2012-07-26 19:10:08 följande:
    Grattis till sonen o så härligt läsning, att allt gått över förväntan bra! :) Lycka till i fortsättningen!

Tack så mycket! Det känns underbart! Å vår superhjälte är underbar han med!
  • MissMarilyn

Någon som har barn som gjort pacemakeroperation?
    Vår lilla ska få göra det men vi vet i nuläget inte när...

Undrar lite hur det fungerar?
    Hur gamla var era barn när de gjorde operationen?

Svar på tråden Hjärtebarnen