• låjsan1

Hjärtebarnen

Hjärtebarn =)

Hjärtebarn
    Här fortsätter vi hjärtebarnsföräldrar

Gammla som nya -ligt välkomna

Här inne kan vi stötta varandra genom de tuffa operationerna och oron vi alla genomgår när det gäller våra älskade hjärtebarn.
    Och är ni oroliga för ert barn så bolla gärna tankar med oss MEN det bästa är att ringa ert barns hjärtläkre eller hjärtmottagning.
    Alla barns hjärtfel är väldigt unika så bara för att just ditt barn har samma typ av hjärtfel som någon annans barn så bi inte orolig för det behöver inte betyda att ditt barn har samma problem som det andra barnet. Ingen av oss föräldrar kan något om just ditt barns hjärtfel.
    Hoppas ni förstod allt detta surriga jag skrev

Här kommer lite tips på vad man kan göra under ert barns op:

Gå i stan
    VILA!!!
    Läsa en bok.
    Surfa runt på nätet om ni har dator med er.
    Sen kan ni komma på era egna idéer på hur just NI vill fördriva tiden under op.
    Kommer ni på något bra så säg till så skriver jag in det i listan.

Hoppas ni kommer trivas i tråden. Finns där något mer ni tycker det ska stå här i presentationen så säg bara till så lägger jag till det.

Intressanta länkar:

-------------------------------------------------- --------
    Har gjort som innan och kopierat från start tråd!
    Då fortsätter vi tre månader till då
    Kram Låjsan
    /www.barnhjartcentrum.se/www.hjart-lungfonden....
  • Svar på tråden Hjärtebarnen
  • Pim

Ska ni eller har ni vaccinerat era barn mot den årliga influensan? Vi har fått någon typ av kallelse till vaccinering men jag vill nog inte vaccinera med tanke på allt som sagts om vaccinet och att vissa länder dragit in det. Vi vaccinerade blint med Pandemrix och litade på sjukvården och nu har jag dåligt samvete för att jag utsatte mitt barn för den. Samtidigt är jag kluven eftersom de säger att vår son kan drabbas hårdare på grund av hans VSD (som egentligen inte ska påverka honom enligt hjärtläkare) och faktum att han bara har en njure. Han är som en svamp för alla infektioner och är sjuk jätteofta och vi ska dessutom flyga runt jul (bacillcocktail på flygplatsen). Är så kluven!!! Hur har ni gjort?

• 2små2stora
    Pim skrev 2012-10-30 21:52:46 följande:
    Ska ni eller har ni vaccinerat era barn mot den årliga influensan? Vi har fått någon typ av kallelse till vaccinering men jag vill nog inte vaccinera med tanke på allt som sagts om vaccinet och att vissa länder dragit in det. Vi vaccinerade blint med Pandemrix och litade på sjukvården och nu har jag dåligt samvete för att jag utsatte mitt barn för den. Samtidigt är jag kluven eftersom de säger att vår son kan drabbas hårdare på grund av hans VSD (som egentligen inte ska påverka honom enligt hjärtläkare) och faktum att han bara har en njure. Han är som en svamp för alla infektioner och är sjuk jätteofta och vi ska dessutom flyga runt jul (bacillcocktail på flygplatsen). Är så kluven!!! Hur har ni gjort?
    Mina 2 barn är vaccinerade. J har hjärtfel samt astma och W har astma samt är infektionskänslig.
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Ineedanick

Min son är vaccinerad. Jag visste inte ens att det snackas om att det är farligt

• Lotta m Tova

Vaccinet mot dom årliga influensorna är ju "gamla beprövade" ej att jämföra med det mot svininfluensan, vi vaccinerar som vanligt.

• idamarja

Vi ska vaccinera som vanligt, gör det nu på måndag. Våran son ska på tidigarelagt hjärt ul i umeå nu i dec. Han är tröttare än någonsin o svettas mer. Hoppas nu att det är bättre än dom o vi befarar. Vanliga barnläkaren befarar alltså

• Ineedanick
    kokosbulle skrev 2012-10-29 20:33:37 följande:
    Nu skriver jag här igen, min dotter verkar inte bli bättre av den vätskedrivande medicinen för VSD:et så nu blir det eventuellt en operation till där dom ska banda lungartären för att minska flödet till lungorna.

Är det någon här som har vart med om det? Hur lång tid tar operationen, hur länge blir man kvar, hur gick det efteråt för erat barn, kunde barnet vänta längre med själva VSD operationen? Har många frågor men inga svar, jag har letat på nätet men inte hittat något där heller, skulle vara oerhört tacksam om någon svarade, och vill ni inte skriva här så pma gärna :)  

Min son har inte vsd, men han gjorde en bandning i juli. Operationen började vid 10 och de var klara vid 12. Dock sov han ända till 01 på natten.

Operationen gjordes en fredag och vi åkte hem på onsdagen.
  • Ineedanick

Nu är vi hemma från Lund. Sonen har gjort Glenn och allt gick bra. Det läcker från en klaff, något son det gjort från start. Nu är det ökat läckage, och det ska man ha koll på, så nu håller vi tummarna att han inte behöver göra en operation av klaffen innan tcpc

• spiran86

Hej, jag fick en dotter den 20/11. Dagen efter vid hemgång upptäcktes blåsljud på hjärtat. Även dagen efter var det blåsljud.
    Ska på återbesök på neo imorgon för att kolla upp hjärtat, om det fortfarande är blåsljud.
    Läkaren sa att det kunde bero på ductus som ej slutits ännu. Hon är född vecka 37+3.
    Någon som har erfarenhet av blåsljud? Försvann det, eller fick man korrigera hålet i hjärtat?

Svar på tråden Hjärtebarnen