• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore

Jag jättetrött och vill mest bara sova idag. Har varit på sjukhuset hela förmiddagen med sonen, och det tog ordentligt på mina krafter. Han har fått operera bort polyperna och tömt vätska från öronen. Kan inte minnas att jag var så här trött med sonen

♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-05 14:44:11 följande:
    Jag jättetrött och vill mest bara sova idag. Har varit på sjukhuset hela förmiddagen med sonen, och det tog ordentligt på mina krafter. Han har fått operera bort polyperna och tömt vätska från öronen. Kan inte minnas att jag var så här trött med sonen
    hur gick det då? hoppas att det gick bra! Jag var också tröttare med denna. Men det är ju mycket för att man redan har en hemma som pockar uppmärksamhet.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-05-05 14:54:36 följande:
    hur gick det då? hoppas att det gick bra! Jag var också tröttare med denna. Men det är ju mycket för att man redan har en hemma som pockar uppmärksamhet.  
    Jodå, det gick bra. det var själva uppvaket som tog längst tid. Operationen tog bara en halvtimme.
    Jo man har klart mer runt omkring sig denna gången, plus att jag jobbar mer denna gången. Med Milo var jag ju bara timmis och jobbade i snitt 3-4 dagar i veckan. Nu är jag fast anställd och jobbar 85%. Det är så fort jag varit iväg på något som jag sedan när jag kommit hem blir så där sjukt trött, och det kan jag inte minnas att jag blev med Milo
    ♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-05 14:57:06 följande:
    Jodå, det gick bra. det var själva uppvaket som tog längst tid. Operationen tog bara en halvtimme.
    Jo man har klart mer runt omkring sig denna gången, plus att jag jobbar mer denna gången. Med Milo var jag ju bara timmis och jobbade i snitt 3-4 dagar i veckan. Nu är jag fast anställd och jobbar 85%. Det är så fort jag varit iväg på något som jag sedan när jag kommit hem blir så där sjukt trött, och det kan jag inte minnas att jag blev med Milo
    det är ju lite så i början också. Sen glömmer man SÅ lätt hur det var förra gången. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-05-05 15:22:06 följande:
    det är ju lite så i början också. Sen glömmer man SÅ lätt hur det var förra gången. :P 
    haha, sant Hur mår du själv nu?
    ♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-05 15:52:31 följande:
    haha, sant Hur mår du själv nu?
    jo jag är rätt glad över att det är sista arbetsdagen på läänge i morgon. Men är ändå vid gott mod. Fick tag i en fin syskonvagn igår också för en billig penning. så nu är bönan välkommen när den känner för det. Eller, ja, jag ska packa bb-väskan också...
  • MiAmore
    jakeline skrev 2011-05-05 18:43:30 följande:
    jo jag är rätt glad över att det är sista arbetsdagen på läänge i morgon. Men är ändå vid gott mod. Fick tag i en fin syskonvagn igår också för en billig penning. så nu är bönan välkommen när den känner för det. Eller, ja, jag ska packa bb-väskan också...
    Då är det din första lediga dag idag då? Hur känns det?
    Ja jag såg det i din blogg Den ser fin ut
    ♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-06 09:33:10 följande:
    Då är det din första lediga dag idag då? Hur känns det?
    Ja jag såg det i din blogg Den ser fin ut
    nej min sista jobbdag idag. men det känns verkligen jätteskönt. Slippa ha tider att passa och så där. Bara njuta av Éomer ett tag innan det sätter igång.  
  • MiAmore

Jag ska ALDRIG mer köpa graviditetstestet Preg.. FY vad rädd jag blev tidigare idag. Jag var i stan i förmiddags och var bla inne på apoteket. Då kunde jag inte låta bli att köpa ett graviditetstest. Valde då alltså Preg. Det billigaste testet dem hade, men det skulle vara 99% säkert och jag är ju på Bim+3 idag. Testar mig med det när jag kommer hem. NEGATIVT?! What da... Skäms  Blev verkligen jätterädd och ledsen, och ringde till mvc och sa som det var. Ringde sedan maken och berättade för honom, och han blev så klart också rädd och nervös. Sådan tur är var dem snälla och förstående, så jag fick komma in direkt och göra ett graviditetstest där. Testet där var POSITIVT!!! Skrattande  Så då kunde jag pusta ut igen. Tittade på testet igen nu för en stund sedan, och NU syns där ett svagt svagt streck. Ringde så klart min man så fort jag kommit ifrån mvc, och han blev så klart också väldigt lättad och glad. *ler* Nu ska jag inte ta fler graviditets test!! *ler* Åtminstone inte av det märket...

♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-05-06 15:35:01 följande:
    Jag ska ALDRIG mer köpa graviditetstestet Preg.. FY vad rädd jag blev tidigare idag. Jag var i stan i förmiddags och var bla inne på apoteket. Då kunde jag inte låta bli att köpa ett graviditetstest. Valde då alltså Preg. Det billigaste testet dem hade, men det skulle vara 99% säkert och jag är ju på Bim+3 idag. Testar mig med det när jag kommer hem. NEGATIVT?! What da... Skäms  Blev verkligen jätterädd och ledsen, och ringde till mvc och sa som det var. Ringde sedan maken och berättade för honom, och han blev så klart också rädd och nervös. Sådan tur är var dem snälla och förstående, så jag fick komma in direkt och göra ett graviditetstest där. Testet där var POSITIVT!!! Skrattande  Så då kunde jag pusta ut igen. Tittade på testet igen nu för en stund sedan, och NU syns där ett svagt svagt streck. Ringde så klart min man så fort jag kommit ifrån mvc, och han blev så klart också väldigt lättad och glad. *ler* Nu ska jag inte ta fler graviditets test!! *ler* Åtminstone inte av det märket...
    haha SLUTA testa dig nu! :P
Svar på tråden Här peppas det, del 9