• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Åttan

Kikar in å talar om att jag lever.. de flesta har mig ju på FB så vi håller kontakt där igenom! 

Prins Casper 101015
  • Tekla78

Åttan, Jeskan, kul att höra från dig!

Jag börjar känna sprittande rörelser och som om bebis gör kullerbyttor :) Såå mysigt och skönt att känna livstecken varje dag! Ska till Berlin med jobbet onsdag till lördag, hoppas jag orkar med. Alla festar som galningar, själv ska jag nog faktiskt försöka mig på några moves på dansgolvet Hoppas jag klarar mig från foglossning bara, när vi var ute och reste för 2 veckor sedan fick jag mycket känningar efteråt och BM trodde det var början på foglossning.

Ludvig fick remiss till örondoktor på Karolinska via ett återbud så de ska dit på onsdag och kolla hörseln. Vi tycker att det har blivit bättre, men någon gång då och då känns det som om han svarar goddag yxskaft, så det är alltid bra att kolla upp. Inte så att det är en smärtsam undersökning eller så...

• Åttan

Tekla vilken vecka är du i nu?

Kul med resa kan jag tänka mig men jobbigt om alla festar som galningar om man inte själv kan göra det. Hoppas att du klarar med några moves på dansgolvet utan att få ont

Efter jag bytt nick så ångra jag mig med då gick det inte att byta tillbaka... hade som sagt var tänkt att byta tillbaka men nu börjar jag gilla "åttan" mer å mer.. det var ju smeknamnet på Casper när han låg i magen...

Prins Casper 101015
  • Tekla78

Tyckte det var ett ganska kul/trevligt nick :)

Delar rum med en annan gravid tjej, så det blir inga efterfester på vårt rum om man säger så De flesta på vårt jobb är goa och glada när de festar så det blir nog kul. Skönt att man kommit så långt att man inte behöver dölja graviditeten i alla fall. Det tuffa blir nog de intensiva dagarna, föreläsningar och workshops som löser av varandra och det brukar dra ut på tiden så man inte får mycket vila innan middag/fest börjar. Kommer bli sena kvällar onsdag/torsdag/fredag!

Är i vecka 17 och är förvånad över att jag snart är halvvägs! Har liksom gått runt i ett vakuum av att inte ta ut glädjen i förskott och sen plötsligt, poff, känner man sig helt plötsligt ganska gravid! Har liksom inte vågat börja tänka på praktiska saker som vagn och bilstol etc., men det finns fortfarande tid till det!

• MiAmore

Hej tjejer! Kom på att jag nog inte berättat att vår lilla sessa kikat ut nu? Den 17 januari kl.10:41 kom lilla Mira till världen. 4400g och 53 cm. Förlossningsberättelse och bild finns på www.fruengkvistsliv.bloggplatsen.se

♥Milo 090107♥ Bebis i magen bf. 120110 ♥
  • Åttan
    Tekla78 skrev 2012-01-23 23:00:05 följande:
    Tyckte det var ett ganska kul/trevligt nick :)

Delar rum med en annan gravid tjej, så det blir inga efterfester på vårt rum om man säger så De flesta på vårt jobb är goa och glada när de festar så det blir nog kul. Skönt att man kommit så långt att man inte behöver dölja graviditeten i alla fall. Det tuffa blir nog de intensiva dagarna, föreläsningar och workshops som löser av varandra och det brukar dra ut på tiden så man inte får mycket vila innan middag/fest börjar. Kommer bli sena kvällar onsdag/torsdag/fredag!

Är i vecka 17 och är förvånad över att jag snart är halvvägs! Har liksom gått runt i ett vakuum av att inte ta ut glädjen i förskott och sen plötsligt, poff, känner man sig helt plötsligt ganska gravid! Har liksom inte vågat börja tänka på praktiska saker som vagn och bilstol etc., men det finns fortfarande tid till det!

Hoppas du har haft det bra och har det bra i Berlin nu!

Ja Åttan tog jag just för att det var det som vi kallade magen när Casper låg där i.. han var ju en liten åttcellig krabat när de återiförde embryonet i mig igen

Hoppas du kan börja njuta mer nu av graviditeten !

Kram      
    Prins Casper 101015
  • MiAmore
    Åttan skrev 2012-01-27 15:48:07 följande:
    Hoppas du har haft det bra och har det bra i Berlin nu!

Ja Åttan tog jag just för att det var det som vi kallade magen när Casper låg där i.. han var ju en liten åttcellig krabat när de återiförde embryonet i mig igen

Hoppas du kan börja njuta mer nu av graviditeten !

Kram      
    Vad menas med att han var åttcellig?
    ♥ Milo 090107 ♥ Mira 120117 ♥
  • Tekla78

MiAmore, skönt att du fick vara vaken under snittet i alla fall! Hur tycker Milo att det är? Jättefint namn ni valt!

Åttacellig=består av åtta celler?

• Åttan
    MiAmore skrev 2012-01-28 11:44:27 följande:
    Vad menas med att han var åttcellig?

Precis som Tekla skriver så betyder det att " han" hade utvecklat 8 celler på den eftermiddagen som de återinförde embyonet i mig.. Det tyder på att embryonet var väldigt starkt.. på 2:a odlingsdagen så brukar embryon "bara" ha utvecklat 4 celler.
    Prins Casper 101015
  • MiAmore
    Tekla78 skrev 2012-01-28 22:50:52 följande:
    MiAmore, skönt att du fick vara vaken under snittet i alla fall! Hur tycker Milo att det är? Jättefint namn ni valt!

Åttacellig=består av åtta celler?

Ja det var väldigt skönt, och det var ju det som var det viktigaste hela tiden, att jag skulle få vara vaken och med hela tiden.
    Milo är väldigt stolt och glad över sin syster, pussar och klappar på henne hela tiden, och vill hålla henne i jämna mellanrum

Åttan skrev 2012-01-29 00:52:02 följande:

Precis som Tekla skriver så betyder det att " han" hade utvecklat 8 celler på den eftermiddagen som de återinförde embyonet i mig.. Det tyder på att embryonet var väldigt starkt.. på 2:a odlingsdagen så brukar embryon "bara" ha utvecklat 4 celler.

Aha, då vet jag vad det är

• jakeline

jahapp och här ställde sig snorpan upp idag med stöd. Så där ordentligt! Hon har ju varit på väg ett tag, vet ni som håller koll på fb och i bloggarna. Men idag så stod hon plötsligt där, rakt upp och ner. :P 

E är numer nappfri och dagsovfri. Gnäll, gnäll och så lite mer gnäll. Men det är bara att bita ihop och hoppas på att det ger med sig. :P  

~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-02 17:43:41 följande:
    jahapp och här ställde sig snorpan upp idag med stöd. Så där ordentligt! Hon har ju varit på väg ett tag, vet ni som håller koll på fb och i bloggarna. Men idag så stod hon plötsligt där, rakt upp och ner. :P 

E är numer nappfri och dagsovfri. Gnäll, gnäll och så lite mer gnäll. Men det är bara att bita ihop och hoppas på att det ger med sig. :P  
    Duktig tjej Hur gammal är hon nu?

Milo har varit helt nappfri sedan ett par veckor innan jul, och det har faktiskt aldrig varit några problem. Var rädd att han skulle vara supergnällig i ett par veckor
  • jakeline
    MiAmore skrev 2012-02-04 13:25:12 följande:
    Duktig tjej Hur gammal är hon nu?

Milo har varit helt nappfri sedan ett par veckor innan jul, och det har faktiskt aldrig varit några problem. Var rädd att han skulle vara supergnällig i ett par veckor
    hon är drygt 8 månader. Vi har ju börjat avvänja E med nappen på dagtid sen i somras, men inte nattetid. Men nu är den helt borta. Kommer dock på honom fortfarande med lillasysters napp då och då. 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-05 21:34:57 följande:
    hon är drygt 8 månader. Vi har ju börjat avvänja E med nappen på dagtid sen i somras, men inte nattetid. Men nu är den helt borta. Kommer dock på honom fortfarande med lillasysters napp då och då. 
    Börjar bli stora tjejen då Tiden går verkligen fort! Mira blir 4 v imorgon Förvånad
  • jakeline
    MiAmore skrev 2012-02-13 21:38:12 följande:
    Börjar bli stora tjejen då Tiden går verkligen fort! Mira blir 4 v imorgon Förvånad
    usch jag vet... det går alldeles för fort! Är så glad att jag förlängt min mammaledighet två månader... 
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-16 21:25:43 följande:
    usch jag vet... det går alldeles för fort! Är så glad att jag förlängt min mammaledighet två månader... 
    Skönt! När börjar du jobba?
  • MiAmore
    jakeline skrev 2012-02-20 16:58:28 följande:
    2a maj.  
    Hur känns det? Blandande känslor antar jag?
  • jakeline
    MiAmore skrev 2012-02-21 16:56:08 följande:
    Hur känns det? Blandande känslor antar jag?
    det blev ju två månader längre ledigt än jag först tänkt, så det är ju helt okej. Men det känns relativt okej att gå tillbaka till jobbet i alla fall. Var och pratade med vår kontaktperson förra veckan, med tanke på hur situationen såg ut när jag gick på ledighet... Jag har ju inte samma kollegor kvar heller, men de har flyttat till en ny lokal med fin sjöutsikt och fräscht. :) Och så sa jag till att jag ville ha högre lön också och förhoppningsvis får jag lite nya uppgifter... hon visste inte riktigt hur det stod till med det som det var tal om att vi skulle ta över när jag gick... 
  • Miniluvan

Oj! Nu var det länge sen jag var här inne. Har liksom inte blivit av. Kul att se att tråden fortfarande är lite levande. Hoppas det är bra med er alla.

Grattis Tekla! Där har jag missat nått. Jättekul!

De flesta har jag ju lite kontakt med på fb. För er som jag inte har haft kontakt med så bor jag i Norge nu med familjen. Mannen fick jobb här så vi drog hit. Kommer nog att flytta hem snart igen. Trivdes bättre i Skåneland.

Ska försöka kika in här lite då och då och se vad som händer.

Kram till er alla.

♥ Bastian 090615 ♥ Matteo 100819 ♥
Svar på tråden Här peppas det, del 9