• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • jakeline
    Miniluvan skrev 2011-05-28 00:12:29 följande:

Jakeline: Jo jag vet det där med att åka in sent. Vi åkte in vid två tiden på natten med Matteo. Som tur var så gick det väldigt snabbt andra gången så 4,12 var han ute. Det gick så snabbt att jag inte riktigt hann med. Det jag hann med var smärtan då jag inte hann få någon smärtlindring förutom lustgas.

MiAmore; Ja njut för du saknar det sen. Jag saknar lite att vara gravid ibland. Dock vill jag inte ha fler barn nu. Kanske beror det på all sömnbrist och bråkiga barn, särskilt ett som har sin 2 årstrots nu. Samtidigt har vi nog bestämt oss för att 2 barn räcker. Grattis till 8 v.

jag krystade med bara lustgas för de ville inte fylla på eda:n för det skulle sakta ner allt igen. Men det kändes som om det funkade bättre än på de vanliga värkarna av någon konstig anledning... :P kanske för man vet att det snart är över och bebisen faktiskt är på g ut.  

Här blir det inte heller några fler barn. Nu har jag gjort ett kejsarsnitt och en vaginal förlossning. det räcker... :P hehe. Fast man ska väl aldrig säga aldrig. Man glömmer ju så lätt hur ont det gör och riktar in sig på det fina man får efterråt.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Cornelia13

Jakeline: Bra då säger jag det rätt Underbart berättat som sagt!

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09 Freja 10/2-11
  • Tekla78

Grattis till den fantastiskt fina tjejen med det vackra namnet! Alltid lika intressant att läsa om förlossningar, helt olika varje gång. Hoppas E är bättre från förkylningen. L hade ögoninflammation förra veckan och vattkoppor denna:-/ Hoppas det blir relativt lindrigt, men tydligen var L prickig över hela kroppen nu (i morse hade han någon enstaka, har inte kommit hem än då jag varit hos frissan i 3!!! timmar)

• jakeline
    Tekla78 skrev 2011-05-30 20:10:52 följande:
    Grattis till den fantastiskt fina tjejen med det vackra namnet! Alltid lika intressant att läsa om förlossningar, helt olika varje gång. Hoppas E är bättre från förkylningen. L hade ögoninflammation förra veckan och vattkoppor denna:-/ Hoppas det blir relativt lindrigt, men tydligen var L prickig över hela kroppen nu (i morse hade han någon enstaka, har inte kommit hem än då jag varit hos frissan i 3!!! timmar)
    jag tror han börjar bli lite bättre nu... :P fast han hostar en del, men det ä rju det som försvinner sist också. Här har vi inte lyckats få vattkopppor ännu! Ah, vill ha det överstökat, fast nu kan vi vänta till hösten eller så så Aylinn kan få det också. :P 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • MiAmore

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-06-02 09:31:55 följande:

Tröttheten och illamåendet sitter fortfarande i för mig, så jag har tyvärr fortfarande noll ork att sitta framför familjeliv och läsa igenom och svara på inlägg. Så därför kikar jag bara in lite då o då och uppdaterar läget här. Lovar att vara lite mer aktiv och svara på era inlägg så fort orken infinner sig igen.
    Jag gick in i v.9 i tisdags och är alltså fortfarande väldigt trött och mår fortfarande illa konstant och spyr varje morgon. Känns som att illamåendet har börjat lätta något lite, men det är fortfarande väldigt jobbigt och är "där" mest hela tiden. Magen börjar bli allt svårare att dölja, framför allt fram mot eftermiddagen. Dem flesta på jobbet vet nu efter en händelse på jobb i måndags, så det är skönt att inte behöva försöka dölja magen på jobbet längre iaf. *ler* Föräldrar och syskon fick veta på morsdag. Resten av släkten och vännerna kommer vi vänta med att berätta nyheten till midsommar då jag går in i v.12.
    Nu hoppas jag bara att denna trötthet och illamående ska släppa snart så att man kan börja känna sig som en människa igen och börja kunna njuta av graviditeten.

jag mådde också konstant illa i början den här gången. inte så jag behövde kräkas riktigt, men det där molande hela tiden i bakgrunden. Så drygt och uttröttande. Och trött som aldrig förr. 
  • Tekla78

MiAmore, usch, vad jobbigt det låter. Jag har haft tur "båda" gångerna och sluppit illamåendet. Försök tänka positivt och att det kunde varit värre. En kollega till mig mådde så illa första månaderna så att hon absolut inte kunde ta sig upp ur sängen. Hon sa att bara hon tänkte på att typ blinka så kräktes hon. Nu mår hon "bara" gravidilla, hehe. Nä, jag hoppas att jag slipper illamående nästa gång också.

Hoppas det går över snart för dig hur som helst.

• MiAmore

Jag fick utskrivet Lergigan comp för några dagar sedan, och sedan dess har jag inte mått illa mer. SÅÅ skönt! Dock så spyr jag fortfarande om morgnarna, och tröttheten sitter fortfarande i.
    Hur är det med er andra annars? När har ni semester? Vi har semester v.29, så nästan 5 v kvar. 5 långa veckor då jag känner mig i rätt stort behov av semester redan nu *gäspar*

♥Milo 090107♥
  • jakeline
    MiAmore skrev 2011-06-13 15:42:39 följande:
    Jag fick utskrivet Lergigan comp för några dagar sedan, och sedan dess har jag inte mått illa mer. SÅÅ skönt! Dock så spyr jag fortfarande om morgnarna, och tröttheten sitter fortfarande i.
    Hur är det med er andra annars? När har ni semester? Vi har semester v.29, så nästan 5 v kvar. 5 långa veckor då jag känner mig i rätt stort behov av semester redan nu *gäspar*
    vad skönt ändå, men trist att du fortfarande kräks. Här är vi fortfarande i bebisbubblan, plus att man försöker vara ute så mycket som möjligt så storebror inte blir så dryg och oregerlig. :P 

Så idag har vi varit på stranden en sväng, men det var så blåsigt så det var inte så mysigt att stanna länge...  
Svar på tråden Här peppas det, del 9