• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • Cornelia13

Tänkte jag för första gången ska starta upp en tråd, även om vi kanske inte pratar allt för mycket så vore det tråkigt att tappa kontakten!!

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
  • Åttan

Tack för länken cornelia.. tycker som du.. tråkigt att tappa kontakten..

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
  • Tekla78

Då har jag också hittat hit! Tack för initiativet Cornelia.

Ja, även om man inte är inne alls lika ofta som förut är det er jag skrivit längst tid med.

Vi har börjat packa och har väl fått ihop till ca 10 kartonger än så länge och fler lär det bli. Men vi är ute i god tid, flyttar om lite mindre än 3 veckor. Vi längtar såååå!!! Från 61kvm 2:a från 50-talet till 87,5 3:a nyproduktion på 8:e våningen. Hel kyl & frys, stor diskmaskin, fräsch micro o ugn, splitternytt badrum med 7kg tvättmaskin och torktumlare. Can't wait!!!

• Miniluvan

konstigt att den här tråden inte dök upp när jag sökte efter den. Lägger in till de andra så kör vi här.

♥ Bastian 090615 ♥
  • Tekla78

Aha, skulle vi köra på denna alltså?

Hur har ni det, allihop? Planer för helgen.

Jag har det lite körigt på jobbet. Tog hem datorn för att jobba hemma, men undrar hur mycket det blir med den saken. Imorgon ska vi städa och tvätta (sambon kommer att vara bakis efter öl m jobbarkompisarna) och sedan får vi gäster på kvällen. Länge sedan vi hade folk hemma som inte är sambons släkt!!! På söndag är det packning för hela slanten misstänker jag.

Måndag skriver vi på lånet och får komma in och kika på lägenheten!!!

• MiAmore

Hej hej! Här lunkar allt på som det ska. Jag började jobba igen för två veckor sedan och Milo började på dagis. Ännu så länge fungerar allt jätte bra. Jag ska på en arbetsintervju på månd, så håll tummarna!
    Något annat kul som hänt är att vi "blivet med bil". hihi Eller ja, åtminstone på papperna. *ler* Får den om ca 8 v. *lääängtar* Det är en Skoda Fabia kombi. Jätte fin och härlig att köra!
    Med min viktminskning går det också framåt sakta men säkert. Går ner mellan 2-7hg i veckan. Och mer ska det väl förhoppningsvis bli nu; har börjat med viktminsknings tabletten Alli, som ni säkert sett reklam om på tv?

Jeskan: Hur går det för dig?

Tekla: Låter som att måndag kan bli en bra dag då. Ni ska skriva på kontrakt till lägenheten (grattis!) och jag ska på arbetsintervju

Vad som händer i helgen? Vi ska snart äta lunch, sedan ska jag och Milo köra iväg och bada tänkte jag. Guben har inte tid att följa med som vanligt. Ikväll blir det tacos och melodifestivalen. Imorgon ska vi på babysim (om jag inte blir inringd att jobba) på förmiddagen, sedan på eftermiddagen ska vi på födelsedags kalas

• Miniluvan

Här blir det kalas idag, inte hos oss men hos min pappa som fyller 73 år. Visste inte alls vad jag skulle ge honom så det slutade med att jag bakade ett jättegott bröd till honom. Ett sånt där lite italienskt, segt med massor av luftbubblor i. Min pappa är ju italienare och älskar sitt bröd. Kanske kan bli bra. Ekonomin är inte den bästa denna månaden så det fick bli nått billigt, men det är ju tanken som räknas.

Liten har börjat ta några stapplande steg. Han är så söt när han gör det.

Vi var på KUB i onsdags. Fick en risk på 1:5974, känns bra. Det var också härligt att se den lilla/e krabaten slå kullerbyttor där inne. Fattar fortfarande inte att jag är gravid igen. Helt overkligt!

♥ Bastian 090615 ♥
  • MiAmore
    Miniluvan skrev 2010-02-06 13:51:16 följande:
    Här blir det kalas idag, inte hos oss men hos min pappa som fyller 73 år. Visste inte alls vad jag skulle ge honom så det slutade med att jag bakade ett jättegott bröd till honom. Ett sånt där lite italienskt, segt med massor av luftbubblor i. Min pappa är ju italienare och älskar sitt bröd. Kanske kan bli bra. Ekonomin är inte den bästa denna månaden så det fick bli nått billigt, men det är ju tanken som räknas.Liten har börjat ta några stapplande steg. Han är så söt när han gör det.Vi var på KUB i onsdags. Fick en risk på 1:5974, känns bra. Det var också härligt att se den lilla/e krabaten slå kullerbyttor där inne. Fattar fortfarande inte att jag är gravid igen. Helt overkligt!
    Han är verkligen framåt o jätte duktig er lille kille!
    Kul att allt gick bra på KUB testet och att du fick se den lille sprattla omkring. Ska ni ta reda på könet?
  • Åttan

Oj.. har jag missat att uppdatera er? jag trodde att jag hade gjort det.. hmm.. dåligt minner förtillfället tror ja.. eller "gravidhjärna"

Jag är nämligen GRAVID!! JA ni läste rätt..

Är i v6 går in i V7 på onsdag.. så det är ju fortfarande tidigt. men vi hoppas att den lilla 8an vill stanna hos oss nu.. vi ska på vårt första VUL den 22/2 så då kanske det kommer sjunka in mer att jag verkligen är gravid!

Hoppas att vår lilla 8:a vill stanna...
Svar på tråden Här peppas det, del 9