• Cornelia13

Här peppas det, del 9

Dags för ny tråd igen... vad tiden går fort när man har roligt!

Det började som en pepptråd att försöka att inte tänka för mycket på BIM, äl och så vidare... men det gick väl så där. Nu är majoriteten gravida eller fått sina små men vi fortsätter peppa varandra genom livets små egenheter!

Vi är ett glatt gäng som försöker hålla oss positiva och hoppfulla inför framtiden! Nyckelordet är peppning!

Del ett: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m28982418.html
    Del två: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m31971257.html
    Del tre: www.familjeliv.se/Forum-11-238/m34566905.html
    Del fyra: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m37399791.html
    Del fem: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m40459553.html
    Del sex: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m43231212.html
    Del sju: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m45762972.html

Stella 25/2-06 Minde 3/6-09
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:37
    Del åtta:www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-31 14:38
    Går inge bra för mig
    Del åtta: www.familjeliv.se/Forum-11-241/m48217365.html
  • Svar på tråden Här peppas det, del 9
  • MiAmore

När jag tänkte efter lite så kom jag på att den månaden jag blev gravid med Milo, så hade jag inte äl förens någon dag EFTER att jag haft dem trådiga äl-flytningarna. Så jag ska faktiskt ta det lite lugnt och inte hoppa på guben förens imorgon och sedan hoppas på det bästa

• MiAmore
    jakeline skrev 2010-09-29 16:11:23 följande:
    Tycker du har täckt upp rätt bra ändå... :P
    hehe, jo det tycker jag med, men får vi till det imorgon (om guben tar initiativ redan ikväll tackar jag självklart inte nej ) också känns det som att jag kan känna mer att vi VERKLIGEN har gjort allt vi kunnat för att lyckas denna månaden *ler*
  • MiAmore

Jag kommer bli ärligt förvånad om vi inte lyckas denna månaden.. Dels så har vi haft sex regelbundet, och dels så har jag haft mycket mer äl-symptom än jag någonsin har haft. Vanligtvis har jag bara ont i äggstockarna och trådiga flytningar. Ja, för det mesta har jag inte ens trådiga flytningar. Men denna månaden har jag förutom trådiga flytningar o ont vid äggstockarna, känt spänningar i brösten, och ont o haft "värmekänningar"  i korsryggen. Det har varit så att jag undrat om jag inte är gravid i stället för att ha äl... Så om vi inte lyckas denna månaden kan man verkligen säga att det krävs MYCKET för att lyckas bli gravid...

• Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-29 22:12:14 följande:
    Jag kommer bli ärligt förvånad om vi inte lyckas denna månaden.. Dels så har vi haft sex regelbundet, och dels så har jag haft mycket mer äl-symptom än jag någonsin har haft. Vanligtvis har jag bara ont i äggstockarna och trådiga flytningar. Ja, för det mesta har jag inte ens trådiga flytningar. Men denna månaden har jag förutom trådiga flytningar o ont vid äggstockarna, känt spänningar i brösten, och ont o haft "värmekänningar"  i korsryggen. Det har varit så att jag undrat om jag inte är gravid i stället för att ha äl... Så om vi inte lyckas denna månaden kan man verkligen säga att det krävs MYCKET för att lyckas bli gravid...
    det gör det..  jag vet..
    Längtar efter skatten i magen..
  • MiAmore
    Åttan skrev 2010-09-30 09:43:42 följande:
    det gör det..  jag vet..
    Hoppas du har rätt.. *ler* Ska testa mig på sönd efter att vi kommit hem från Spanien, om mensen inte kommit tills dess. Om jag ens kan vänta så länge om mensen inte dykt upp när vi är i Spanien.. Tror att vi kommer hem någon gång på em på lördagen, och har mensen inte kommit tills dess så..... Åh vad jag hoppas o vill! Längtar efter att få uppleva en graviditet igen, och det hade varit underbart med en liten juni bebis
  • jakeline
    MiAmore skrev 2010-09-29 22:12:14 följande:
    ja i genomsknitt ska mna ju ha sex typ 160 ggr innan det tar sig. och då BARA den naturliga vägen...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-30 09:48:15 följande:
    Hoppas du har rätt.. *ler* Ska testa mig på sönd efter att vi kommit hem från Spanien, om mensen inte kommit tills dess. Om jag ens kan vänta så länge om mensen inte dykt upp när vi är i Spanien.. Tror att vi kommer hem någon gång på em på lördagen, och har mensen inte kommit tills dess så..... Åh vad jag hoppas o vill! Längtar efter att få uppleva en graviditet igen, och det hade varit underbart med en liten juni bebis
    ja. .alltså jag vet inte om det har tagit sig. men jag hoppas för din skull... det jag mer menade var att jag vet att det krävs mycket för att bli gravid... 
  • MiAmore
    jakeline skrev 2010-09-30 09:51:18 följande:
    ja i genomsknitt ska mna ju ha sex typ 160 ggr innan det tar sig. och då BARA den naturliga vägen...

haha ok.. Har ingen koll på hur många gånger vi har haft sex sedan vi började försöka, men knappasrt 160 *ler*

Åttan skrev 2010-09-30 09:51:24 följande:
    ja. .alltså jag vet inte om det har tagit sig. men jag hoppas för din skull... det jag mer menade var att jag vet att det krävs mycket för att bli gravid... 

Jasså det var så du menade...

• Åttan
    MiAmore skrev 2010-09-30 09:53:11 följande:

haha ok.. Har ingen koll på hur många gånger vi har haft sex sedan vi började försöka, men knappasrt 160 *ler*

Åttan skrev 2010-09-30 09:51:24 följande:

Jasså det var så du menade...

Jo precis.. det är inte bara...
Svar på tråden Här peppas det, del 9