Inlägg från: Thelma82 |Visa alla inlägg
  • Thelma82

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Grattis carrots!!

Börjar det månne bli fler mammor+bebisar än gravida i tråden nu...?

Och vad bra Förtjust att du startade ny tråd!

Vi har haft en riktig sölhelg härhemma. Hade planer på låååånga barnvagnspromenader, middagar, besök på simhallen osv - men väder och trötthet gjorde att vi faktiskt knappt lämnat lägenheten sedan i fredags... Fick dock till en riktig, välbehövlig storstädning igår och sedan kom Klaras mormor och morbror på besök framåt eftermiddagen. Trevligt! Så helgens betyg blir helt klart godkänt.

tokhannah - Jag blev igångsatt pga att vattnet gick 2v innan BF och jag tyckte att det hela fungerade jättebra! Positivt att få ökad kontroll över situationen och mycket uppsikt av både läkare och BM!

♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82
    mamma till Viktor och William skrev 2010-02-04 10:22:32 följande:
    Är det inte väldigt konstigt att man inte hittat något bra sätt att lindra kolik?! Lindrar inte alvedon eller vad som helst?!
    Men det finns väl receptbelagda läkemedel att ta till...?

Grattis till er lilla Svea, tokhannah!
    ♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82

Grattis jassi83!!

Pingulina - men usch vad hemsk medicinen låter. Fast någonstans måste man ju dra en gräns för hur mycket man orkar med osv. Riktigt svårt beslut kan jag tänka mig!

♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82

Oj vad det ploppar ut bebisar här i tråden!

GRATTIS, GRATTIS Citronmelissen, eah och Annala!!

Här är det fullt upp från morgon till kväll... Klara sover inte mer än 10min i stöten dagtid. Men hon är så söt och grejar och skrattar och tjoar, så för oss får hon gärna vara vaken Och det är så skönt att hon har börjat sova mer om nätterna. Hoppas att den här dygnsrytmen blir bestående nu!

Gud vad jag älskar att vara mamma!!

♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82

Appropå syskon så har jag alltid tänkt mig att mina två äldsta barn ska komma så tätt som möjligt. Har själv en storebror som är precis ett och ett halvt år äldre än mig och det har många gånger varit tryggt och roligt att ha honom bara en årskurs över mig i skolan osv.

Men just nu känns det faktiskt helt galet att bli gravid IGEN i...vad blir det...september? Och hur skulle man hinna med en till liten??

Men nu är det ju bara två månader sedan Klara lämnade magen så kanske, kanske, kanske känner vi oss redo för syskon till hösten, trots allt

♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82

Hoppas på eftermiddagsfika nästa gång... Skulle vara roligt att kunna vara med!

♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82
    Förtjust skrev 2010-02-10 13:43:42 följande:
    Vad kul att höra er andras tankar om syskon och åldersskillnad. Jag vill gärna ha ganska tätt, men inte för tätt. Ca 2 år tycker jag låter rimligt, men det gör inget om det blir 3 år heller. Det är 1½ år mellan mig och min storasyster, som är äldst, och det tyckte mamma var för tätt har hon ofta upplyst oss om, men vi har haft ofantligt roligt ihop och har nästan vuxit upp som tvillingar så för oss har det ju varit kul. Vi har två småbröder som det är 4 år mellan och dom har också haft mycket glädje av varandra trots mer åldersskillnad men vi systrar har inte lekt så mycket med bröderna. För oss berodde det nog mest på att jag och syrran var så "täta" och inte släppte in någon fler i vår värld när vi lekte. Äldsta lillebrorsan försökte verkligen få vara med.
    Min mamma har också avrått mig från att ha så tätt mellan barnen. Låter som att hon har haft det ganska tungt emellanåt, men då har hon också varit ensamstående.
    ♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82
    Pingulina - Oj oj vad jobbigt det låter!! Skriver som AnnaH att det här är rena semestern i jämförelse! Och stackars lillkillen som måste ha så ont Är imponerad över att du fixar det! Vilken morsa!

Annala - Grattis till lilla Molly!! Det blev ett privat meddelande till dig också
    ♥ Klara 091129 ♥
  • Thelma82
    VeganMaria skrev 2010-02-12 14:47:14 följande:
    Vad är största skillnaden på bärsjal och bärsele? Vi har just fått en svindyr (enligt mitt tycke) bärsele från Babybjörn av mina svärföräldrar.
    Vi har använt vår Babybjörn jättejätteofta (mycket mer än vad jag trodde att vi skulle göra). Har visserligen inte provat bärsjäl men måste säga att det känns riktigt smidigt att bara "knäppa" fast Klara i selen istället för att linda och knyta och greja, särskilt när man fått in det rätta "knycket"
    ♥ Klara 091129 ♥
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4