Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Grattis marriz99!
Ska bli så kul med bebisfika framöver så att man får träffa er och era små!
Och vad skönt att mjölkstockningen går åt rätt håll, Annala!
I helgen har Klaras mormor och morfar varit barnvakter över natten för första gången. Vi lämnade henne lördag kväll och kom tillbaka mitt på dagen på söndag,. och det hade gått hur bra som helst! Hon hade förstås charmat både gammelmoster och min kusin (som förstås med glädje deltog i barnvaktandet) med sina skratt och gurgelutläggningat Lite värre gick det dock för mig och Martin som höll på att förgås av saknad framåt morgonen. Nu kommer det att dröja innan vi lyckas slita oss så länge igen!
GRATTIS TILL BEBISARNA!!
Grattis katharina!
katharina och carrots - Vågar ni samsova på ett sådant sätt(?!) Klara har använt sin spjälsäng max 10ggr, men vi har dock ett "snuggle nest" som hon ligger i när hon sover i vår säng. Mysigt att ligga så nära henne som möjligt. Men skulle faktiskt aldrig våga ha henne tätt intill mig!
Klara har stundtals varit alldeles ifrån sig i flera dagar nu. Mitt på dagen är hon pigg och glad men framåt kvällen är det låånga perioder av gråt, gnäll och skrik...
Vill vara en sån där cool förälder, men blir ju orolig! Magen blev ju så mycket bättre med Minifom, kan det vara den ändå? Brukar inte magknip snarare bli bättre efter 3mån?
Min mamma säger att jag inte behöver oroa mig då Klara är så pigg och glad stora delar av dygnet, och det låter ju vettigt... Men tänk om hon faktiskt har riktigt ont någonstans, även om det "bara" är på kvällarna och nätterna?
Skrik,skrik,skrik kan ju ofta irritera lite innerst inne till slut, men dessa tårar skär verkligen i hjärtat!
Åhh att det är så länge kvar till tiden på BVC...
Har varit i kontakt med sjuksköterska och uteslutit sak för sak för sak. Oj vad mycket idéer som ploppade upp om varför Klara skriker/gråter/gnäller så! Har bland annat lärt mig att spädbarn inte får varken svamp eller fel PH-värde i underlivet och att det är normalt med nr.2 upp till en gång i veckan (!!) Är dock lite lurig på något hon sa om magont, nämligen att det kan vara Klaras ålder som gör att hon sträcker ut benen istället för att dra upp dem mot magen i "attackerna".
Tänkte därför fråga om ni andra som har barn med magont känner igen er i detta?
Klara har inte varit såhär sedan hon var kanske 3v gammal, och då drog hon upp benen hårt mot magen. Kan det verkligen ha med hennes ålder att göra att hon reagerar på ett annat sätt nu?
Är ganska säker på att det ÄR magen, och har höjt till 20droppar minifom och hoppas på att det ger effekt.