-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
Oj vad det ploppar ut bebisar här i tråden!
GRATTIS, GRATTIS Citronmelissen, eah och Annala!!
Här är det fullt upp från morgon till kväll... Klara sover inte mer än 10min i stöten dagtid. Men hon är så söt och grejar och skrattar och tjoar, så för oss får hon gärna vara vakenOch det är så skönt att hon har börjat sova mer om nätterna. Hoppas att den här dygnsrytmen blir bestående nu!
Gud vad jag älskar att vara mamma!!
-
Appropå syskon så har jag alltid tänkt mig att mina två äldsta barn ska komma så tätt som möjligt. Har själv en storebror som är precis ett och ett halvt år äldre än mig och det har många gånger varit tryggt och roligt att ha honom bara en årskurs över mig i skolan osv.
Men just nu känns det faktiskt helt galet att bli gravid IGEN i...vad blir det...september? Och hur skulle man hinna med en till liten??
Men nu är det ju bara två månader sedan Klara lämnade magen så kanske, kanske, kanske känner vi oss redo för syskon till hösten, trots allt
-
Ja det var ett väldigt planerande här
Jag har alltid sagt att jag ska ha 2 barn innan 30 och det fixade vi ju med 1 månads marginal
Sen är det nog färdigt för vår del, även om det är mysigt och fantastiskt på många sätt att få barn så tror jag inte jag skulle orka med en graviditet till med allt vad det innebär. Dessutom vill man ju hinna göra mycket annat i livet. Är så tacksam för de två jag har som är friska och krya!
-
Hej! Jag hoppar fikat idag....har en supertrött bäbis som sover så gott och jag orkar inte stressa upp henne, vilket jag måste göra nu om vi ska hinna...
Hoppas ni får ett trevligt fika!
Var för övrigt på öppna förskolan igår, det var trevligt, men ännu känns hon kanske lite liten för att få ut så mkt av det. Fast sångstunden var rolig tyckte hon! Men sen då det var dags för fika satte hon igång att gallskrika (kände på sig att morsan har för mkt överskottkilon från graviditeten, så fika inte var nån bra idé kanske)
Så då packade vi oss hemåt! -
Ja jag börjar ta mig mot mekka, hoppas jag inte blir själv, men jag kan nog roa mig ändå.
Ja planerande ja.. Jag har alltid velat ha syskon, när första barnet var några månader så började vi sukta efter fler båda två.. Det blev lite drygt 1½ mellan de två första (jag skulle dock önskat att det varit lite längre, men då var tvåan väldigt krävande också), och så 2 år och 9 mån mellan tvåan och trean.
Jag känner dock nu att tre barn räcker, jag vill aldrig nånsin föda barn igen. Men sen är jag bara 26 också, är lite orolig att jag ska hinna ändra mig, jag vill nämligen verkligen inte ha någon sladdis då jag är en sån själv.
Rättvaddetär lär jag väl gå höggravid om en sisådär tre år. -
Oj Carro, du har hunnit med många barn för att vara så ung tycker jag! En annan är ju 32 och väntar fortfarande på att klämma ut den första. Men så har jag väl levt ett ganska vilt liv tills nyss då jag började sakta ner. Det var den där siffran 30 som var funkade som ett litet uppvaknande tror jag ;)
Ses på Mekka!! -
Hoppas på eftermiddagsfika nästa gång... Skulle vara roligt att kunna vara med!
-
Vad kul att höra er andras tankar om syskon och åldersskillnad. Jag vill gärna ha ganska tätt, men inte för tätt. Ca 2 år tycker jag låter rimligt, men det gör inget om det blir 3 år heller. Det är 1½ år mellan mig och min storasyster, som är äldst, och det tyckte mamma var för tätt har hon ofta upplyst oss om, men vi har haft ofantligt roligt ihop och har nästan vuxit upp som tvillingar så för oss har det ju varit kul.
Vi har två småbröder som det är 4 år mellan och dom har också haft mycket glädje av varandra trots mer åldersskillnad men vi systrar har inte lekt så mycket med bröderna. För oss berodde det nog mest på att jag och syrran var så "täta" och inte släppte in någon fler i vår värld när vi lekte. Äldsta lillebrorsan försökte verkligen få vara med. -
Min mamma har också avrått mig från att ha så tätt mellan barnen. Låter som att hon har haft det ganska tungt emellanåt, men då har hon också varit ensamstående.Förtjust skrev 2010-02-10 13:43:42 följande:Vad kul att höra er andras tankar om syskon och åldersskillnad. Jag vill gärna ha ganska tätt, men inte för tätt. Ca 2 år tycker jag låter rimligt, men det gör inget om det blir 3 år heller. Det är 1½ år mellan mig och min storasyster, som är äldst, och det tyckte mamma var för tätt har hon ofta upplyst oss om, men vi har haft ofantligt roligt ihop och har nästan vuxit upp som tvillingar så för oss har det ju varit kul. Vi har två småbröder som det är 4 år mellan och dom har också haft mycket glädje av varandra trots mer åldersskillnad men vi systrar har inte lekt så mycket med bröderna. För oss berodde det nog mest på att jag och syrran var så "täta" och inte släppte in någon fler i vår värld när vi lekte. Äldsta lillebrorsan försökte verkligen få vara med.
-
Maria: Jo tålamod har aldrig varit min bästa gren..
Jag blev less på det "vilda" livet redan vid 21, och sen dröjde det ju inte många månader innan jag hade en bulle i ungen. Det har väl varit både bra och dåligt att få ungarna så tidigt, men största nackdelen är nog just att ha så många fertila år kvar. Största fördelen är väl att man inte blivit bekväm eller skaffat sig dyra vanor.