-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
Vad trevligt att få några ansikten på er i tråden. Det var roligt att träffa er och lilleman sov nästan hela vägen hem
-
Ja det var som vanligt kul att ses! Blir så väldans sugen av att glutta på era små, Sussie och Carro... När jag kom hem satte jag igång att skotta snö så det stod härliga till
Men det enda det verkar ha lett till är lite extra ont i ryggen.
-
Grattis till alla nya bebisar! :)
Vad intressant att höra allas tankar kring åldersskillnader! Jag har tidigare tänkt att jag skulle önska att få ca 3 år mellan barnen, men det är ju väldigt svårt att veta när man känner sig redo för ett syskon.Jag tror att det beror mycket på hur man upplever att det fungerar med det första barnet. Vår lilla Amanda som nu är 3 veckor är väldigt lättsam och det känns än så länge som att det inte skulle vara något problem med ett syskon rätt tätt...men samtidigt känner jag att jag verkligen vill hinna njuta av varje graviditet/bebistid och därför inte skaffa barn alltför tätt.Det vore roligt att träffa er alla, ska vi göra en ny fikalista med fikaträffar på café till exempel en dag i veckan? -
Grattis till alla nya bebisar!
Vi har det sååå jobbigt just nu! Dottern har haft hög feber sen i söndags plus en jäkla hosta så hon sover som en kratta på nätterna. Idag har vi äntligen fått tid på vårdcentralen. Och lillebror har tyvärr blivit ett riktigt kolik-barn han också. Han kör ett långt skrik-race på kvällarna, oftast mellan 21-02 men igår började han redan kl.18 och vi kunde inte trösta honom och inte heller få honom att somna. KL.02 lade sambon honom i bilen och for och åkte 1½ timme. Jag börjar känna mig som en urvriden trasa då jag inte sovit mer än 3-4 h/natt i 3 veckor nu. Det jobbigaste är nätterna och vi inte lyckas få honom att somna efter matningarna. Varje matning/insomning tar ca 2-2½ timme och oftast sover han 1½ timme och så börjar vi om igen.
Hur går det för er andra som har barn med köriga magar? Sussieluskan och nån fler var det också visst, hjärnan funkar inte riktigt som den ska.
Igår var jag på stan med min mamma en stund och Nilas trivs inte alls i vagnen. Vi fick bära honom mest. Jag tittar avundsjukt på alla andra mammor med barnvagnar där bebisarna sover hur skönt som helst i vagnen. Jag kommer få sitta hemma och ruttna i flera månader.
Sorry för värsta ego-inlägget, måste bara få skriva av mig lite.
-
Pingulina: Fy sjutton hur ni har det!!!
Nu ska jag sluta klaga över min sömnbrist och inse att vi har rena semestern i jämförelse.
-
Pingulina: Det låter helt fruktansvärt!
Det enda tips jag har som funkade på sonen som väl hade långt ifrån kolik men ändå ont i magen och svårt med gaserna är att knyta in honom i en trikåsjal väldigt tight och dansa runt så hans mage gnids mot din. Det funkade förvånansvärt ofta, och mycket bättre än all annan magmassage och övningar vi testade.
-
På tal om sjal, den du hade på fikat igår, vad är det för märke? S har pratat om att han vill testa sjal, ja jag också för den delen, och jag har spanat lite på Tradera för att försöka hitta nån till bra pris. Den du hade såg ju riktigt bra ut...carrots skrev 2010-02-11 10:31:32 följande:Pingulina: Det låter helt fruktansvärt! Det enda tips jag har som funkade på sonen som väl hade långt ifrån kolik men ändå ont i magen och svårt med gaserna är att knyta in honom i en trikåsjal väldigt tight och dansa runt så hans mage gnids mot din. Det funkade förvånansvärt ofta, och mycket bättre än all annan magmassage och övningar vi testade.
-
Pingulina: Usch, det låter jättejobbigt för er med ännu ett kolikbarn! :(
-
Jo, min mamma hade dåligt med hjälp från papp som var "sjuklig" på den tiden och sen skiljde dom sig och hon blev ensamstående. Det kan nog mycket väl bero på det att hon tyckte det blev så jobbigt med barn tätt. Vi var ändå relativt lättskötta båda två har jag uppfattat det som och underhöll varandra bra.Thelma82 skrev 2010-02-10 14:03:16 följande:Min mamma har också avrått mig från att ha så tätt mellan barnen. Låter som att hon har haft det ganska tungt emellanåt, men då har hon också varit ensamstående.
Pinguina: Vad jobbigt ni har det! Jag hoppas att det går över snart. -
En glädjens dag, då Toves höfter såg stabila ut, efter 6 veckor med skena! Åhhh....vad skönt!
Var skapligt nervös i morse, men nu känns det riktigt bra! Nu ska hon få börja ligga på mage, så att hon kan öva nacken lite mer, hon är inte så stabil i den!
Det låter extremt jobbigt med kolik, man vet ju hur knasig man känner sig då man inte får sova ordenligt. Hoppas att det går över för lillen snart Pingulina.