-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
Imorgon ska jag ringa BB-hemvård för att få provsvaren på odligen. Förhoppningsvis får jag antibiotika så att det går över. För tempen går ner när jag pumpat, och sen har jag rätt hög feber när det är dags att pumpa. Har en febrig tös bredvid mig, hon hade 40,1 för en timma sedan och är inne på sitt 4e dygn med feber.
Nä, nu ska jag snart sova, ska upp kl 2 och pumpa, igen.
-
Hoppas du mår bättre idag Annala!
-
Usch så jobbigt för dig med mjölkstockningen Annala!
Och så Jonna som har feber på det också. Krya på er!
-
Hej hej! Jo, jag mår mycket bättre idag, är feberfri just nu. Jag har pumpat var 3e timma sedan jag kom hem igår, så det har verkligen hjälpt. Snart kommer min syster och tar hand om Jonna och hennes två egna barn, medan Micke och jag åker till Molly. Det är verkligen guld värt! (Tack Miia
)
-
Skönt! Kanon att ha en så snäll systerAnnaMa skrev 2010-02-15 09:47:25 följande:Hej hej! Jo, jag mår mycket bättre idag, är feberfri just nu. Jag har pumpat var 3e timma sedan jag kom hem igår, så det har verkligen hjälpt. Snart kommer min syster och tar hand om Jonna och hennes två egna barn, medan Micke och jag åker till Molly. Det är verkligen guld värt! (Tack Miia )
-
Grattis marriz99!
Ska bli så kul med bebisfika framöver så att man får träffa er och era små!
Och vad skönt att mjölkstockningen går åt rätt håll, Annala!
I helgen har Klaras mormor och morfar varit barnvakter över natten för första gången. Vi lämnade henne lördag kväll och kom tillbaka mitt på dagen på söndag,. och det hade gått hur bra som helst! Hon hade förstås charmat både gammelmoster och min kusin (som förstås med glädje deltog i barnvaktandet) med sina skratt och gurgelutläggningatLite värre gick det dock för mig och Martin som höll på att förgås av saknad framåt morgonen. Nu kommer det att dröja innan vi lyckas slita oss så länge igen!
-
Hej på er!
Grattis till alla nya bebisar! :)Jag lider med er båda, Annala och Pingulina, det är svårt att föreställa sig sådana problem som ni går igenom när man inte har haft mjölkstockning och dessutom har haft lyckan att få en bebis som nästan aldrig skriker och som alltid somnar lugnt i vagnen. Hoppas att ni får bukt på kolikproblemen Pingulina och att allt går bra för er framöver Annala.Jag skickar styrkekramar till ALLA som kämpar med era små älsklingar!Grattis till de glada höftbeskeden lillaspindeln, så roligt! Nu är det bara två veckor till jag och Amanda kan träna babygympa med er på IKSU! Är det någon annan som vill haka på? -
Hej och tack!sofiaah skrev 2010-02-15 11:34:44 följande:Grattis till de glada höftbeskeden lillaspindeln, så roligt! Nu är det bara två veckor till jag och Amanda kan träna babygympa med er på IKSU! Är det någon annan som vill haka på?
Jo, iksugympan ja! Tråkigt nog är tisdagar den enda dagen det är babyöppet på öppna förskolan här, visserligen är det kl 13, men tror att det kan bli lite mkt för henne både och, åtminstone i början. Hon brukar ofta sova länge på dagarna (sover fortfarande mkt överhuvudettaget) Så jag måste försöka välja mellan vad det blir för henne. Var på öppna förskolan förra tisdagen och då hade hon inte sovit så mkt på förmiddagen så då hade vi grinkalas där (det gick bra en timme, men sen var det dags) Men det skulle vara kul att prova. Ja, vi får väl se! Sen ska hon väl börja vara vaken lite mer också, läste att det brukar komma efter 3 mån.... -
hej! är det nåt fika/syjunta på mekka i morgon? någon som ska dit? vi hade nog tänkt pallra oss dit om det blir nåt :)
-
Jag kommer gärna!
Min bebbe verkar ju inte ha några planer på att komma ut så det är väl lika bra att försöka sysselsätta sig...