-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
och jag vill som vanligt komma men den här gången är jag i sthlm på dop för svägerskans son..
-
Vad trevligt med en träff på torsdag, då har vi hunnit komma hem från Thailand! :)
Svar på frågan om att flyga med bebisar: under kortare flygningar har man bebisen i knät och under längre finns det en sorts babykorg som bebisen kan ligga i när man kommit upp i luften. Det fungerade jättebra och Amanda sov i korgen (som sitter på väggen framför de stolar föräldrarna sitter på) under ca 8 timmar av de 10 som flygningen till Thailand tog. Helt perfekt! Jag klistrade in en bild har nedan men den blev jättestor, vi får se hur det ser ut när jag postar inlägget.. :) -
Det gick inte så bra med bilden, den var för stor. Jag ska skriva ett blogginlägg om detta och massa annat när vi har kommit hem så för er som är nyfikna på informetion om att flyga/resa med bebisar kan kika in på min blogg lite längre fram (adressen finns här nere). Nu ska vi sova och ladda för den sista dagen, imorgon flyger vi hemåt! Vi ses!
-
Just det, jag glömde frågan om att exponera bebisar för solen. Nu är det ju starkare sol här i Thailand än i Sverige men bebishuden är verkligen jättekänslig. Första dagen när vi var vid poolen låg Amanda i vagnen under ett stort parasoll (dvs helt i skuggan) plus att vi hade vagnparaplyet uppfällt och suffletten nere. Det kom in ljus (inte solstrålar utan bara ljus) i vagnen från sidorna (vi hade inte satt solskyddsfilten runt hela vagnen) och då brände sig Amanda litegrann på bröstet och ena armen. I skuggan! Så vi började använda solskyddskläder + solhatt + solskyddsfaktor på hennes små fötter trots att hon alltid var i skuggan och det har gått jättebra.
Heltäckande kläder låter som en bra idé och jag kan varmt rekommendera solskyddskläder om man ska vara på stranden och bada tex. Vi badade i havet med henne under ett stort paraply :) -
Jag träffas också gärna på torsdag.
-
Jag scrappar helst inte på Mekka! Eller rättare sagt då tror jag inte att jag ids ta med nå scrappinggrejjer, för då måste man ju ha lillan i famnen. Men jag kan gärna komma och bara vara isåfall och se på då ni andra pysslar! Annars är jag ju big fan av hemmaträffar, där man kan lägga ner barnen på golvet en stund... så kanske eventuellt man hinner göra något...
-
Jag träffas gärna på torsdag förmiddag. Ska på en arbetsintervju på eftermiddagen=)
-
Vi kanske kan göra ett undantag i det vanliga schemat och köra en träff på torsdag f-m på Mekka, kl 10 och framåt? Orkar man inte ta med sig scrappingprylarna så kan vi väl fika och prata istället, det brukar ju ändå vara rätt svårt att få nånting gjort ;)
-
tycker jag låter kanon!VeganMaria skrev 2010-05-17 21:25:50 följande:Vi kanske kan göra ett undantag i det vanliga schemat och köra en träff på torsdag f-m på Mekka, kl 10 och framåt? Orkar man inte ta med sig scrappingprylarna så kan vi väl fika och prata istället, det brukar ju ändå vara rätt svårt att få nånting gjort ;)
-
Jag skriver lite "blogg" här på fl. Det blir som dagboksantecknigar, mest för mitt eget minne. (Har varit dålig på att skriva ner framsteg Linus gjort) Men jag undrar om jag kan kolla vilka som är inne och läser på den, jag skulle vilja veta, för skojs skull. Jag vet att förut kunde man kolla vilka som varit inne på ens kryp-in och kolla vilka som läste bloggen.
Någon som vet?