• Förtjust

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Samlingsplats för blivande föräldrar i Umeåtrakten med BF ca dec 2009 - feb 2010.

Tråd 1 hittar ni här !
    Tråd 2 hittar ni här !
    Tråd 3 hittar ni här!

BF-/Födelsedagslista hittar ni här!

• Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
  • Thelma82
    VeganMaria skrev 2010-05-16 11:45:00 följande:
    Hur farligt är det om babyhuden råkar exponeras en superkort stund i solen egentligen?
    Vet att de bränner sig extremt lätt, och solen är ju riktigt stark nu. Säkert både lite farligt men främst skrikigt om det händer!

Förresten sa mamma att bebisar har tunn ögonlock så det hjälper ej för dem att blunda för solen på samma sätt som för oss vuxna, men det är lite off-topic.
  • Thelma82

Har inte blivit mycket surfande för mig den senaste tiden, har varit så mycket annat att stå i.

Ska svara och läsa ikapp lite här på familjeliv parallellt med det sedvanliga söndags-Traderandet tänkte jag

♥ Klara 091129 ♥
  • AnnaH

Jag är också noga med barnen i solen. Solhatt och helklätt är ett måste på lillen om jag vet att han kommer vistas i solen någon stund. Helst har jag honom i skuggan förstås. Evina var född i maj och med henne höll jag mig mest inne under de timmar UV-strålningen är som starkast, dels för att skydda henne från solen men även för att de gör av med så mycket vätska i värmen och snabbt blir uttorkade. Det blir många amningar när det är varmt. Nu är ju våra vinterbebisar så pass stora att man kan ge vatten så det blir ju lite enklare. På Evina har jag alltid keps och solglasögon och de delar som visas för solen smörjer jag in men helst täcker jag med kläder. Försöker också styra dagsvilan till mitt på dagen när strålningen är som kratigast så hon kan ligga inne eller i skuggan då.

Men sen är ju inte UV-strålningen lika kraftig här som på många andra håll i världen så någon kort stund i solen ibland är nog ingen större fara. Huvud och ögon kan man ju försöka skydda lite extra med handen i värsta fall. 

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • citronmelissen

Ja skall man vara i solen så är jag också jättenoga med att Emil är heltäckt med kläder eftersom barn under 2 år är extra känslig men skall han ligga i vagnen i skugga och det är jättevarmt så får han gärna ligga i kortärmat eller bara blöjan.

• carrots

Någon träff i veckan? Kanske helst torsdag för min del eftersom barnbidraget kommer då.. Jag är så sjukt sugen på att virka och gå på syjunta, så jag hoppas att nån fler har nåt projekt på G förutom scrapping.. I annat fall får jag gå på scrappingträff de gånger (om någon) de passar mina tider och sitta och virka bland scrapparna.

• carrots

Festiz: Jag delar gärna med mig av mina högst begränsade kunskaper.

• jassi83

torsdag passar mig också helst vid 10-11 tiden,kanske på Mekka? jag sy en gosedjur just nu....

• VeganMaria

Scrapträffarna brukar vara kl 13-16 men vill ni kan vi prova en annan tid denna gång?
    Vill ni hålla till på Mekka?

• lilla p i världen

jag är också gärna med och pysslar på torsdag om jag kan. ska få besök torsdag men jag tror inte de kommer så tidigit.

Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4