• Förtjust

Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4

Samlingsplats för blivande föräldrar i Umeåtrakten med BF ca dec 2009 - feb 2010.

Tråd 1 hittar ni här !
    Tråd 2 hittar ni här !
    Tråd 3 hittar ni här!

BF-/Födelsedagslista hittar ni här!

• Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
  • Knottet1
    Torsdag 20/5 lunch/fika på Station kl: 11 (istället för scrapträff kl 13-16)

Anna och Mika
    Maria och Emmy
    Carro och Majlis
    Jasmin och Maximilian
    Lina och August
    Linda och Tyra
    Maria och Myra
    Anna och Tove (troligtvis)
    Tora och Gunnar
    Sussie, Linus och Emilia
    Erika och Nike
  • Sussieluskan

Igår såg jag något som jag inte sett förut. En liten tand håller på att komma fram nere. Den har inte spruckit igenom , men man kan NÄSTAN känna den genom skinnet. Förklarar varför han dreglar så hemskt

• AnnaH

Min gosses tand kom för snart två veckor sedan och jag håller på att bli knäpp på att det ska bitas vid varje amning. Ammade Evina i 5 månader sedan hon fått tänder och hon råkade bara bita till ett par gånger när hon somnat vid bröstet. William biter flera gånger per amningsstillfälle.

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • carrots

Oj vad drygt med tänder! Inga tänder här än så länge, men gosse vad hon växer! Nu känns det inte lönt att köpa kläder i strl 68 längre, de är snart urväxta. Men det känns ju bara helt sjukt att köpa strl 74 till en 3½-månaders bebis som inte ens är tjock!

• kaksmulan

Äntligen har jag fått tillbaka internet!! På gott och ont har jag varit utan det över helgen och himlar vad avskuren från verkligheten man känner sig.

Anniesen och Algottens nedertänder känns också genom tandköttet. Både Felixen och Ellendellen fick sina första tänder vid 4 månader så jag räknar med att de borde vara på G hos twinsen också!

carrots: jag vet hur det är! Felixen var också hela tiden STOR men inte så tjock. Jag tycker att jag hela tiden är och hämtar fram större storlekar till twinsen. Som tur är behöver jag bara gå ut i förrådet och hämta det jag behöver

Felixens♥, Ellendellens♥ och Krumelurernas♥ stolta mamma!
  • lilla p i världen

vi kommer i morgon såvida jag fått ordning på bombnedslaget här hemma. jag håller på att rensa och sortera bland alla barnkläder vi fått ärva (och det är inga små mängder vill jag lova!) så det är kläder och kartonger utspridda i hela lägenheten :S när kläderna är undanröjda väntar "vanlig" städning, så jag slipper skämmas när släkten kommer... och så har jag förstås annat inplanerat idag och inte riktigt tid att städa ;)

Anna och Mika
    Maria och Emmy
    Carro och Majlis
    Jasmin och Maximilian
    Lina och August
    Linda och Tyra
    Maria och Myra
    Tora och Gunnar
    Sussie, Linus och Emilia
    Erika och Nike
    sofia och astrid (troligtvis)

• VeganMaria

Oj tänder redan? Myra dreglar också mycket och kör ofta in knytnäven i munnen, tror ni det kan vara tecken på tänder också, eller bara att hon håller på "smaka" på händerna ordentligt?

• anirahtak

Och hur vet man att det är tänder man ser komm upp i munnen..eller hur känns de? jag kände efter och kände två små hårda pluttar på vardera sida i övre käken, men de var ju så små? Som små korn ungefär..är det tänderna? Eller kände jag bara något anant? :)

• AnnaH

Tänderna är i regel vassa precis när de spricker fram, omöjliga att missa på mina barn i a f. Ser ut som små vita risgryn. I överkäken känns själva tandköttet som små korn så det du känner katharina låter inte som tänder. Ofta (dock inte alltid) föregås tandsprickningen av svullnad, ser ut och känns som en blåsa ungefär.

Jag gissar att lillemans andra tand är på gång för det är svullet och idag har han gnällt och bitits mer än vanligt. Han kanske bits för att det kliar? Har i a f blodigt bitmärke på högra bröstvårtan. Lagom mysigt!!!

♥ Evina 080509 ♥ William 100110 ♥ → annaharr.se
  • Joråsatt

Jag är också lur på tänder men tycker det är svårt att veta/känna! Har också en nipple biter, aj vad det gör ont!!

Ingen scrap alltså imorgon, jag som hade bestämt äntligen vad jag skulle göra, ha ha!!
    Vi har äntligen tagit oss för och bokat in en namngivningscermoni på Tjarn i Nordmaling. Tänkte börja göra kort till det! Men det finns det tid till senare, jag är på på fikat.
    Hoppas vädret håller i sig. Då kan man sitta i parken och alla får plats.

Torsdag 20/5 lunch/fika på Station kl: 11 (istället för scrapträff kl 13-16)

Anna och Mika
    Maria och Emmy
    Carro och Majlis
    Jasmin och Maximilian
    Lina och August
    Linda och Tyra
    Maria och Myra
    Tora och Gunnar
    Sussie, Linus och Emilia
    Erika och Nike
    Bodil och Signe