-
-
Svar på tråden Vinterbebisar i Umeå 09/10 - #4
-
Barn går ju in i den "orala fasen " när de blir ca 2 månader och denna stannar de i tills de är 4-5 år om jag inte missminner mig. Att de stoppar händer, fötter och leksaker i munnen är mer av en upptäckar instinkt än ett tecken på att de ska få tänder. Dreglet kommer sig av att de har just prylar i munnen
Vi har fått höra att Mait har nog tänder på G som hon dreglar/ tuggar på saker. Visst visst, hon blir 5 månader nästa vecka och än är det inga tänder på G
-
Knytis-scrap-syjunte-fika-surra-variant-fika:
Onsdag den 26 maj klockan 11.00
Sussie - Linus (frukt)
Maria och Emmy (godis)
Maria och Myra (peanut butter cupcakes)
Bra initiativ Sussie -
AnnaH: haha...javisst det lär bli gott om gla...luncher idag
Alwali: Jag är helt inne på din linje! -
Jag håller också med om det där med tänder! Det är rätt ovanligt att barn får tänder före åtta månaders ålder. Men visst händer det!
ha en härlig gla...lunchstund!!
-
Dregglet har väl även med salivproduktionen att göra och att bebisarna inte skickar ner det i strupen som vi större gör?
Mina barn har varit relativt tidiga med tänder båda två. Evina fick sina första två vid 5 månader och lillebror var ju knappa 4 månader. Hann bara nämna smakisar för honom så fick han för sig att han behövde något att tugga med. Inget positivt med det. De kan bitas och man ska komma ihåg att borsta dem (om man ger smakisar/mat).
Hoppas ni har riktigt mysigt nu när ni börjar samlas i grönskan. Jag är inte avis aaalls!
-
Hej alla!
Min kompis Emma som jobbar som ekologisk hudterapeut på Vilya håller en gratis föreläsning för mammalediga på måndag den 24/5 kl 12:30 =)
Föreläsningen är allmänt om ekologisk hudvård med lite extra betoning på hur man bäst skyddar sig och sin bebis mot solen i sommar. Ca 60 min lång föreläsning. Emmas ekologiska hudvårdsshop har öppet efteråt för den som vill handla lite (www.vilya.info).
Vilya ligger en trappa upp på Storgatan 43 U(ingången till höger om Sagami japansk restaurang vid E4an)
Skriv gärna upp dig om du vill komma!
Ekologisk hudvård föreläsning, måndag 24/5 kl 12:30
Maria & Myra -
Till alla scrapping-fantaster:
Pysselmässa på gamla Galaxen i helgen!
Mässan är öppen mellan 13-17 och 19-23 på lördag (Kulturnatta) samt söndag 12-15
Då har du en chans att handla från åtta pysselbutiker samlade under ett och samma tak!!
Butikerna på plats är:
Scrapateljén
Scraphuset
Pyssellyckan
Pion Design
Pearlized
Pagoni
Krumelur
Fiaz
Eftersom detta ingår i arrangemanget kring Kulturnatta så är entrén till mässan kostnadsfri. -
Knytis-scrap-syjunte-fika-surra-variant-fika:
Onsdag den 26 maj klockan 11.00
Sussie och Linus (frukt)
Maria och Emmy (godis)
Maria och Myra (peanut butter cupcakes)
Lina och August
Får fundera lite på vad jag ska ta med.. -
Vart ligger det??VeganMaria skrev 2010-05-20 16:55:58 följande:Till alla scrapping-fantaster: Pysselmässa på gamla Galaxen i helgen! Mässan är öppen mellan 13-17 och 19-23 på lördag (Kulturnatta) samt söndag 12-15 Då har du en chans att handla från åtta pysselbutiker samlade under ett och samma tak!! Butikerna på plats är: Scrapateljén Scraphuset Pyssellyckan Pion Design Pearlized Pagoni Krumelur Fiaz Eftersom detta ingår i arrangemanget kring Kulturnatta så är entrén till mässan kostnadsfri.
-
Till vänster om KFUM vandrarhem om du vet var det ligger?