• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Apple Pie
    JLS skrev 2010-03-19 10:33:17 följande:
    Jag går privat och alla erbjuds GBS test om vi vill, vilket jag ville, dessutom så går jag på ett forskningssjukhus och för tillfället så pågår en GBS studie, som jag också tackade ja till att medverka i. Tycker att det är bättre med så många tester som möjligt, har inga symptom, och har heller inte testat positivt vid mina andra graviditeter och förlossningar. 
  • jesslin

mch. kan vara som en urinvägsinfektion, det var de som gjprde att de testade på mig. men hade även utan symptom.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • NiniMe
    Tjej 83 skrev 2010-03-19 16:15:52 följande:
    haha ja tyckte ja hade ont hela tiden o vägra släppa lustgasen så ja somna till några gånger  så de sluta med att sköterskan skruva på mer luft i den men inte märkte la ja de, så ja tog den ändå o andades i hela tiden...  s de va inte mycket lusgas när ja väl behövde de för då hann hon inte skruva på de igen.. så använd den rätt :)
    Hahahaha ja de gjorde jag med Sigge med sov dom 2 sista timmarna hehe
  • MiaMarias

Nu har Gabriel bytt säng, han vill ligga i den stora sängen vi har i hans rum, det är en 105-säng, så den är rätt stor och skön.

Få se hur det blir imorgon kväll, men om han vill ligga i stora sängen då också, så kanske vi ska plocka bort hans lilla säng.
    Då behöver vi ju inte köpa ny säng heller, så då blir det lite mer lekutrymme i hans rum istället. =)

Idag var han duktig och gick hela vägen hem från dagis, med en liten vilopaus och sen ville han köra vagnen också. Det är bra med fällbart handtag, så passar den oss alla tre. =)

• MiaMarias

Tänk vad digitalkameran är bra, jag skulle nog tro att vi har tusen bilder på Gabriel, få se om jag orkar räkna någon gång. 
    Kikar lite på kort/filmer när han var nyfödd, tänka sig vad tiden har gått fort.

Han är så söt min lillkille och det är han ju fortfarande, vilja som bara den =)
    Några kort har jag med lustgasen, den enda smärtlindringen som jag ville ha.

Jag sa till sambon att nu får du ta kort, ville ju ha lite innan han var född, kollade sen på när korten togs och det var bara 8 minuter innan Gabriel föddes.
    Jag tänkte ju inte på att jag ville ha kort innan, hade ganska ont, men tur man fick lustgasen till slut.

Om det är fint väder imorgon så ska vi ut på gården och leka lite.

• Tjej 83
    MiaMarias skrev 2010-03-19 22:24:32 följande:
    Tänk vad digitalkameran är bra, jag skulle nog tro att vi har tusen bilder på Gabriel, få se om jag orkar räkna någon gång.  Kikar lite på kort/filmer när han var nyfödd, tänka sig vad tiden har gått fort. Han är så söt min lillkille och det är han ju fortfarande, vilja som bara den =) Några kort har jag med lustgasen, den enda smärtlindringen som jag ville ha. Jag sa till sambon att nu får du ta kort, ville ju ha lite innan han var född, kollade sen på när korten togs och det var bara 8 minuter innan Gabriel föddes. Jag tänkte ju inte på att jag ville ha kort innan, hade ganska ont, men tur man fick lustgasen till slut. ****** Om det är fint väder imorgon så ska vi ut på gården och leka lite.
    ja visst tar man kort, tindra va la a 1 år när ja räkna korten o va upp i 1500
    inte räknat alla nu när hon snart är 4 o Anton är 2, men jaa de är en hel del.
    framkallar alla de viktigaste på fujidirekt när de har 100 kort för 29kr.
    Så ska bara köpa hem album i mängder :)
    sen har ja bränt ut ett antal skivor med kort för ja litar inte på datorer..
    såg nu att de är en gratis framkallning som finns så ska nog ladda in lite kort för de..
  • Tjej 83

ska ringa sjukvrdupplysningen. fför VC är ju stängt en lörda.. hur kan de 
    ska se om Anton är laktosintolerant?!
    här läst på lite om det o symtom är lös i magen, ont i magen, viss kräkning, svullnad.
    o han säger ofta att han har ont o magen. o vi tycker hans mage är lie större.
    han är lös i magen o vart ett tag nu.
    han vaknar mitt i nätterna o skiker i höga skyn så man blir livrädd! os äger ajjaajj
    förra veckan vakna han mitt i natten o kräktes med. bara på nätterna.
    men laktos kan visa sig efter nån timma o äter han kvällsmacka/yoghurt osv kl 18 ca så tar de ju nån timma o klart han kräks mitt i natten då!

så på vårdsidan ska man undvika mjölkprodukter i 4 v. men han kan ju inte vara helt utan så ska man ge han laktosfri mjölk då istället?
    så måste ringa dem o fråga.

han älskar ju mjölk o yoghurt så kan inte bara sluta tvärt med de när storasyster får..

så vi får se..

nån kom mer så ge mig gärna lite info  :)

• jesslin

tjej. Kan ju även vara att han inte tål mjölk alls. Finns laktosfria böand det mesta. Annars helt mjölkfritt finns det både soja och havreyougurt, soja, havre och rismjölk. Emilia var ev mjölkallergisk innan, hon fick inte mjölk från en månads ålder fram till hon var 11 1/2 månad ungefär.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...