• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • MiaMarias

Hej alla, här sitter man snuvig som bara den, men har fixat en hel del julklappar idag, men åker en sväng till Malmö i veckan och fixar de sista.

Nu har det hänt en olycka igen med vardagsrumsbordet, Gabriel sprang och halka och fick ett litet hack precis bredvid ögat i den lilla skarven som  vi alla har, så det var ju inte lätt för sköterskan att tejpa och Gabriel otröstlig och det är ju inte lätt med tejp i den lilla gropen.

Vi ska ta bort tejpen på fredag och sen tvätta bort det som är där bakom, för det blödde mycket.

Gabriel får en duplo-traktor av mig och en Alfons Åberg-pyjamas och bamse-alfabet sen av oss föräldrar tillsammans får han en röd mysdress som han önskade sig. 

• Tjej 83

vi ska på 2,5 års kontroll på onsdag.
    ska bli spännande,  :)

han ska få en massa julklappar, blir lätt så att man köper för mycket hehe
    ett parkeringshus + bilar, film, bok, pussel, saker med blixten macqueen som är favoriten. (ska förbi gekås på onsdag så kanske blir nåt mer)
    sen får han en del av sin moster morbror o mormor, farmor osv..

imorn kommer granen in o ska kläs, sen ska ja lägga alla julklappar runtom med,
    de har inte rört julklapparna nåt år, men i år tror ja nog Anton kommer pilla en del. han är så vild o busig o bara skrattar hela tiden, han vet att han gör fel o inte får men måste ju prova... :)

sen va ja hos en dietsist för Antons mjölkallergi, men ja fick abra en liten lapp som man kan hämta på ica,
    sen va de mötet slut,  vet inte ens varför ja va där å ja klarat detta i 8 månader!
    men jaja...

på onsdag åker vi till varberg o firar jul, ska förbi bvc först sen ullared innan vi stannar hos mamma..

• Tjej 83

svärmor va där idag o de va så lugnt o skönt.
    så de är de säkert den 22e med, hoppas ja på.
     så gott o gå o slippa trängas med alla!

• Heidi1
    Hannajo skrev 2010-12-18 20:46:06 följande:
    Perfekt med ett Ullaredsbesök nu! Jag önskar att jag hade vägarna förbi...
    jag var på Ullared på lucia det var perfekt

i fredags skulle Leia på 2½ års kontroll, dock börjar hon bli förskyld. hon vägrade göra allt bvc tanten bad henne om ny tid i januari o hoppas på det bästa då
    Mamma till Citrina 061007 & Leia 080617
  • NiniMe

Hej igen alla =) Ja nu e de snart Juuul och julklappar e handlade trots, ekot i börsen, men de blev ullared här och de får räcka hahahaha...

Tack alla för era svar, jag e fortfarande smått trött på hans lathet, han gör ju saker här hemma men när han gör ngt så e de en sak, sen måste han "pausa" och de gör han med att sitta o spela wow, world of warcraft. vilket betyder 1 timmes okontaktbarhet... Blir så laaack, känns jävla jobbigt eftersom jag älskar denna uppgivna man... Känslorna går upp och ner hela tiden och när dom e nere, väntar jag på att de ska gå upp igen och de gör dom... Jag gnäller på han stup i kvarten och så funkar de bra någon dag sen e de same shit igen Skrikandes ......

Ja vi får se vad som händer, kan liksom inte se ett liv utan han..

• Tjej 83
    NiniMe skrev 2010-12-20 07:38:20 följande:
    Hej igen alla =) Ja nu e de snart Juuul och julklappar e handlade trots, ekot i börsen, men de blev ullared här och de får räcka hahahaha...

Tack alla för era svar, jag e fortfarande smått trött på hans lathet, han gör ju saker här hemma men när han gör ngt så e de en sak, sen måste han "pausa" och de gör han med att sitta o spela wow, world of warcraft. vilket betyder 1 timmes okontaktbarhet... Blir så laaack, känns jävla jobbigt eftersom jag älskar denna uppgivna man... Känslorna går upp och ner hela tiden och när dom e nere, väntar jag på att de ska gå upp igen och de gör dom... Jag gnäller på han stup i kvarten och så funkar de bra någon dag sen e de same shit igen Skrikandes ......

Ja vi får se vad som händer, kan liksom inte se ett liv utan han..
    svårt o tänka sig ett liv utan den man älskar, även om de nu känns jobbigt o bo ihop med den personen.
    men nångång måste man också släppa taget så man kan få ett riktigt bra liv, o slippa tjata hela tiden känna sig nere, göra allt själv osv.
    jag hade tur, då min sambo själv ändrae sig, men annars va ja i de tankarna att snart flyttar ja ut!
    hoppas han kan inse snart att ni är en familj o att ni betyder mer för han än hans spel.
    har du frågat han vem som betyder mest? ni eller spelet?
    så kanske han kan tänka sig för innan han spelar, o bara göra de nån da i veckan o ine alltid.
    han e kanske som de flesta män, att han ser inte vad som ska göras o vet itne vad han ska göra typ,  nån måste säga åt honom så han föstår...

hoppas iaf de bölir bra..

God jul på er
  • NiniMe

Ja han gör ju absolut saker när jag ber han, men de e så jävla störigt om jag behöver hjälp med pojkarna en minut och så kan inte han precis då för han inte kan släppa spelet, de stör mig som faaaan... Men han har ett hjärta av guld så de e ju värt att ta upp diskusionen efter Jul o nyår, vill inte pajja julhelgen med gnäll

Sigge han har världens konstigaste humör nu, ena stunden hur lugn o go som helst, sen 5 min senare så lever han jävel som tusan, springer som en galning, puttar på alex och bara förstör, allt jag säger till han bara skrattar han åt, så en gång när han putta alex efter att jag sagt till han att inte göra de flera ggr så åkte han in på rummet... Han har visserligen inte gjort de fler ggr men han kastar saker och har sig Obestämd ja inte hela tiden då hahahaha...
    Tycker de e så jävla kul också nu, för när jag står o fjantar mig, som att dansa till musiken i radion, inget snyggt utan mer än fuldans, så tittar Sigge på mig som om jag e helt körd och säger sluuuuta mammaaa hahahaha, han tycker jag e PINSAM hahahaha 2,5 år och skäms redan över sin fnattmamma Hjärta 

• Hannajo

Det är väl en av nackdelarna med WOW, just att det inte bara går att släppa eller pausa, man måste göra klart. Och då kanske det inte är så bra att spela det när man har småbarn, för det är ju inte alltid man kan vänta med att hjälpa dem. Hoppas ni kan ha en bra diskussion om det.
    Oj, förresten, om Sigge redan tycker du är pinsam, hur ska det då gå när han blir tonåring?

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • MiaMarias

Vill önska er alla härliga trådvänner en riktigt god jul och vi firar tredje julen med våra småttingar födda 2008 och några av er har ju ännu mindre småttingar.

Tiden går snabbt och vi kommer fira jul här hemma, i år kommer vi vara sex stycken i denna lägenhet, så härligt att vi blir fler i år och julklappar ligger det under julgranen nu.

I år kunde Gabriel vara med och pynta granen och det gillade han =)

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...