• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • Tjej 83

Grattis alla barn som fyllt år..

grattis till bröllopet med!  tur de va fint väder!

Vi har sommarlov från fredag  10e juni..   ända till 14 aug, härligt!
    sen hoppas ja på o komma in på högskolan!

Anton fyller år den 12e på söndagen o har planerat hela sin dag, vad som ska hända osv.   börja med det förra året till Tindra, hon fick välja hur hennes födelsedag skulle vara. så gjorde vi som hon sa. så nu är det Antons tur..  :)
    deras kalas har vi ihop i juli för släkten. så på sönda är de bara vi 4..

• memini

Grattis alla 3-åringar!

Grattis till bröllopet, kul att ni fick fint väder.

Ja i lördags fyllde Julia år, och jag kom att tänka på att det har varit varmt på den dagen i "alla" 3 år Glad Idag för 3 år sen åkte vi hem från sjukhuset med henne, då var det lika varmt som idag nästan 30 grader...

ღ♥ Emma 031026 & Julia 080604 ♥ღ
  • Jenna82

Hej allihopa! Long time no seen...

Leia tackar så jättemycket för alla gratulationer och grattar alla de som fyllt hon med!

Eftersom hennes bror fyller den 3:e juni så har vi haft kalas hela långhelgen som var...hua va jobbigt, men så klart superkul för barnen.
    Imorrn har Leia 3års kontroll, få se hur stor hon blitt. Mätte henne här hemma för nån dag sedan, då va hon 97cm lång, väger fortfarande ca 12,5kg. Händer inte mycket på den fronten direkt.
    Leia är en riktig pratmoster som tjattrar hela dagarna, och frågar en himlans massa! Sjunga tycker hon om och hennes stora favoriter just nu är Saade och Danny med låtarna "popular" och "in the club"  som hon sjunger med i.

Hur är allt med er andra och era små kottar? Ska ni göra nåt kul i sommar?

För oss blir det Öland v27 och sedan Turkiet den 19aug. Sambon och jag firar 10år den 20aug, så då blir det att vi firar därborta. Sen lir det väl lite småutflykter o massa pyssel med tomt och hus här hemma.  

***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • NiniMe

TJENIXEN ALLA

Grattis till alla 3-åringar

Alllt lugna gatan här hemma, Sigge har kommit in ivärsta TROTSEN och fy vad jobbigt måste jag säg hahahaha hoppas skiten är över snart, verkligen ett test i mammarollen och tålamodet

Jag har börjat jobba nu och plugga heltid samtidigt, men bara 6 månader kvar i plugglidandet sen så ska jag testa mina vingar och jobba med något annat.. Hoppas på att få komma in o jobba inom sjukvård/förlossningen eller barnsjukhus, vi får se vad de blir

Sen måste jag berätta, jag ska få vara med om världens häftigaste händelse Min kompis berätta igår att hon är gravid, tösen har fan lyckats hålla de hemligt till v 17 hahhaha men nu berätta hon de för mig, fortfarande hemligt så länge hon kan hålla de så, så skriv inget om de på fb Jag ska få vara hennes stöd på förlossningen och de känns skithäftigt, jag är så jävla glad så de finns knappt

• MiaMarias

Halloj, är i Dalarna hos mina föräldrar nu.

Gabriel & jag åkte upp på studentfirande, istället för att vara med och flytta. 

Imorgon åker vi hem och bor då ett par kilometer bort istället.

Det vi gör i sommar är väl förmodligen att packa upp flyttkartonger.

Men tror nog att vi åker och gör något roligt tillsammans också, men då blir det inom Skåne.
    det  blir ju billigt när vi köper sommarkortet.

Tillbaka till Öland vill jag också, och då vill jag bo på den bondgården som vi bodde på förra sommaren,
    med alla dessa tama katter och lugn gård. 

Men det kanske blir om ett par år. 

• JLS

Hej allihopa

Hur har ni det i värmen? Eller en del av er kanske bor där det varit rejält med regn?

Ja det är helt otroligt hur tiden har gått. Snart fyller även vår Julia 3 år och jag har sysselsatt mig med att shoppa lite presenter online. Det blir bl a en barnlaptop från Fisher price som fått bra kritik, en Fifi vattenkanna, dvs hennes hus hon bor i, en box med Bamse-dvd:s och lite annat skoj som hon kommer att älska

Jag frågade henne vad hon önskade sig och då svarade hon: En jojo, bara en jojo mamma. Så hon måste ha sett en på dagis idag tror jag. Så hennes lista var inte lång

Annars är allt bra med båda tjejerna, Linn har fyllt ett år och hon börjar bli en liten individ som är rolig att umgås med. Det har varit lite gnälligt de senaste månaderna pga mkt besvär med tandsprickning men äntligen verkar vår glada nöjda och busiga Linn vara tillbaka på banan igen

Vi har som några av er varit iväg till Kreta och gifte oss där den 20 maj, härligt var det

Hoppas att ni alla mår bra och grattis till de som fyllt år och de som fyller år snart!

• MiaMarias

Nu är vi mitt i flyttkaoset, men jag trivs i vårt nya hus i en annan stadsdel i Lund, många barn på gården, en längre bit bort till vägen och en barnvänlig gård med stor sandlåda.

Vi har ett underbart uterum, det är härligt att sitta där, morgon som kväll, det ligger i norrläge, så det blir inte så varmt.

Gabriel vet att han kommer byta dagis i höst, men får gå 3 veckor på det gamla i augusti och det känns skönt att få 2 veckor med de gamla fröknarna, då de har varit så underbara.

Hoppas ni andra också har varit nöjda med era dagis, nu när det börjar bli dags att byta avdelning till stor avdelning, fast några av er kanske har barnen på 1-5 års avdelning?

• SaraA

Hejsan. läser att ni fortfarande pratar här inne. hänt en hel del sen jag va här inne sist och har helt glömt bort denna sidan mellan varven på att som har hänt. Men nu när jag hittat hit igen så får jag väll hoppas på att den inte glöms bort igen.

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...