• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • MiaMarias

Uppdatering: Har pratat med nya fröken och nu vet hon om att jag vill lämna inne i lekrummet, och det går bra. 
    =)

Nu är jag lugn igen och tror nog att det blir bra och trivs Gabriel så kommer nog vi att trivas också. =)

• Hannajo
    MiaMarias skrev 2011-08-25 20:47:33 följande:
    Uppdatering: Har pratat med nya fröken och nu vet hon om att jag vill lämna inne i lekrummet, och det går bra. 
    =)

Nu är jag lugn igen och tror nog att det blir bra och trivs Gabriel så kommer nog vi att trivas också. =)
    Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • jesslin

Ja, det med förskola. Hade vi bott kvar så skulle hon gått på 3-4årsavd. Nu har vi flyttat och hon har börjat (inskolningtid förra och denna veckan)i en helt nystartad montessoriförskola med blandade åldrar från jan, feb 09, en hel del 07-08 också och någon 06:a. De är 24 barn sammalagt där. Maken hade lämnat henne 9-13 i fredags och det hade gått kanon. Hon har varit ganska mammig under sommaren och även på förskolan. Hon är mammig och vi har ju varit tillsammans 1 1/2 mån på sommarlovet.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • Jenna82

Idag va Leias första inskolningsdag på nytt dagis och stor avdelning, mina äldre barns gamla dagis som jag var supernöjd med!
    Gick bra idag, hon gick iväg o lekte för sig själv på en gång. Imorrn och resten av dagarna är det sambon som får skola in...jobbar nämligen mellan 6-12...så det går ju inte. :-/

Men kommer nog bli kalasbra!! 

***★LIAM 030603★NOVA 041021★LEIA 080602★***
  • MiaMarias

Ohh vad jag saknar Gabriels gamla dagis ibland, där var alla snälla.

Det var inte så roligt idag, ett par pojkar gungade på Gabriel med sin gunga, men jag sa åt dem, fast det var inte så roligt att se.
    Det känns lite si och så, men när man kommer från ett perfekt dagis och byter, som inte riktigt är samma, men visst vet man att det är annorlunda på småbarnsavdelning och storabarnsavdelning.

Sen hipp happ så slutade hans inskolningsfröken efter Gabriels första 9 dagar, så det kändes ju sådär.

Nästa vecka är det föräldramöte och då får vi se hur det är.

• MiaMarias

Nu har föräldramötet varit, det är ett bra dagis ändå, och ute är de varje dag och hittar på trevliga saker med barnen. De kommer få gå på bio, teater, sen ska de ha spökfest också, ochså blir det Lucia och det gillar jag att det blir. =)

Nu har det kommit en liten trotsvåg igen, lyssnar inte riktigt alltid, det är så skönt när vågorna har försvunnit.

Hände en liten olycka idag också, han hängde i armarna i trappen, det gjorde jag också när jag var liten, men denna gång släppte han och fick inte riktigt tag på golvet med fötterna, så han ramlade baklänges =(  det har inte hänt innan. Han slog i bakhuvudet och sa att han hade ont där, sen ett tag senare frågade jag om han fortfarande hade ont i huvudet, men det hade försvunnit sa han.

Huvudet är visst rätt tåligt ändå, men skraj blir man ju, när man har något som är väldigt ömtåligt där innanför.
    Har hållt lite koll nu på kvällen, men han är sitt vanliga jag, så tror inte det hänt något, men lite orolig är jag ändå, han är ju min härlige pojke.

• MiaMarias
    Jenna82 skrev 2011-08-29 19:45:07 följande:
    Idag va Leias första inskolningsdag på nytt dagis och stor avdelning, mina äldre barns gamla dagis som jag var supernöjd med!
    Gick bra idag, hon gick iväg o lekte för sig själv på en gång. Imorrn och resten av dagarna är det sambon som får skola in...jobbar nämligen mellan 6-12...så det går ju inte. :-/

Men kommer nog bli kalasbra!! 
    Lite nyfiken på om det är samma personal, sen Nova och Liam gick där, eller om det kommit helt nya.

Det byts ju personal och flyttas om och har sig på många dagis ibland, hans inskolningsfröken hade varit på samma dagis i 20 år, men det är ju egentligen ingenting mot de på Gabriels gamla dagis där de har varit där sen  -73,-75,-76(med ett par uppehåll för mammaledigheter då)

Men jag är glad att det blev den nya fröken från småbarnsavdelningen som flyttade upp, som blir den som vi ska prata med på utvecklingssamtal, hon är trevlig. =)

• SaraA

Villa bara in här och kolla lite. Massor som händer i ens liv.

Vi bor för tillfället hemma hos min pappa. Hela familjen. Det brann i lägenheten under oss förra månaden och nu står vi utan både lägenhet och saker, gick att rädda lite foto och dop saker men det va de ända.

Men till en rolig nyhet så ska min prins bli storebror i mars. Så nu väntar vi liten igen, och så himla mycket man glömt. Men känner redan av det lilla livet. Är i vecka 16+0 idag:)

• MiaMarias
    SaraA skrev 2011-09-21 20:34:36 följande:
    Villa bara in här och kolla lite. Massor som händer i ens liv.

Vi bor för tillfället hemma hos min pappa. Hela familjen. Det brann i lägenheten under oss förra månaden och nu står vi utan både lägenhet och saker, gick att rädda lite foto och dop saker men det va de ända.

Men till en rolig nyhet så ska min prins bli storebror i mars. Så nu väntar vi liten igen, och så himla mycket man glömt. Men känner redan av det lilla livet. Är i vecka 16+0 idag:)
    Oj, inte kul, bra att ni kom ut.

*****************'

Grattis till bebisen i magen. =) 
  • Hannajo

SaraA: Grattis till "bullen i ugnen"! Vad hemskt med brand, och att bli av med alla saker, men det viktigaste är ju att ni mår bra! 

MiaMarias: Skönt att föräldramötet gav er ett bra intryck. Har man haft en toppenförskola tidigare så är det klart man jämför, men jag hoppas Gabriel kommer trivas bra. Det är otäckt när de slår i huvudet, men oftast är det ju ingen fara.

Oskar var med farmor och köpte gummistövlar igår. Han var jättesur när han kom hem för de rosa var slut i hans storlek. (Eller om farmor sa det för att han inte skulle kunna välja dem, det är inte helt otänkbart

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...