• NiniMe

Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...

Maj/Juni/julitråden 2008 del 8: Nu har våra älskade bebisar kommit!

Välkomna alla Maj/juni/juli-mammor 2008 

Tiden går fort när man har roligt och nu är det dags för ännu en tråd där vi som fått våra UNDERBARA bebisar  i Maj, juni och juli 2008 samlas och pratar om allt mellan himmel och jord!  Även om kärleken till våra barn är stor är det ibland nödvändigt och skoj att fly undan vardagen bestående av bland annat spykaskader, bajsblöjor, matning och bebispussande med en stund i vår kära lilla tråd 

Vissa av oss har hängt ihop under större delen av graviditeten  medan andra hakat på under tidens gång. Alla är självklart lika välkomna hit för att prata av sig, jämföra erfarenheter,älta, skratta, gråta och dela med sig av råd eller få stöd i vardagen Glad
    Här e vi som hänger i denna tråden
    TREUHannapanna -83 Elliot 080521, Lillasyster jäser bf 8/3 Västerås
    MiaMarias -79, Gabriel 080529 - Lund
    Jenna82 -82, Leia 080602, Nova 041021, Liam 030603 - Bålsta
    Ballong -85, Mio 080604, Halmstad
    Memini -78, Julia 080604, Emma 031026 - Karlstad
    Hannajo -75, Oskar 080606, Elvira 041210, Kalle, Jossan, Mathilda (bonusar) - Laxå
    Applepie -76, Karla 080610, Maja 070112 -Syskon jäser bf  27/3 London
    SaraA -89 Marwin 080610 - Landskrona
    Tjej 83 -83. Anton 080612 & Tindra 060713 -Borås
    Jesslin -72 , Emilia 080613, Sofia 041012, Stockholm
    Luloo -85, Alvin 080616
    MammaHeidi -80, Leia 080617, Citrina 061007 - Alingsås 2 mil utanför
    Numberone-83, Ellen 080618, Agnes 090615, Falkenberg
    Casper och Novas mamma -82, Nova 080621, Casper 040115 - Gävle
    Glad och lycklig-83, Oliver 080621, Wilma 060713 - Norrköping
    MCH -77, Erik 080622 -Syskon jäser Göteborg
    EnSanna -81, Julia 080626- Syskon jäser bf 14/3 Stockholm
    Ninni13 -82, Sigge 080626 Alexander 090924- Eslöv
    Ericasmamma -84, Loke 080626, Erica 060202 - Norrköping
    Vår gamla tråd:

Detta kan våra söta 1-åringar:
    www.familjeliv.se/Forum-11-285/m46756624.html

• Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...
  • PrickigBallong

Mio kommer vara kvar på sin avdelning. Hans årskurs kommer vara äldst även detta året. Det är en utvidgad syskongrupp vilket innebär att det inte bara behöver vara småbarn.

• MiaMarias

Vår lille kille fick en dator av sin far i födelsedagspresent, med lite olika lekar på.

Så för tillfället så kan han nu stava, alltså säga orden och inte skriva.

yxa,uggla,kyss,zebra och sen har han skrivit sitt namn själv med magnetbokstäver på kylskåpet.

han säger precis som datorn " u g g l a, uggla"

Han är så duktig tycker jag.

Vi trivs väldigt bra här i huset också, och det är en härlig gård vi har hamnat i och
    runt om i denna stadsdel finns en del lekplatser. =) 

• Hannajo

Oskar har äntligen slutat med blöjor!  Jag bestämde mig för att sätta på honom kalsonger förra söndagen, visst händer det en och annan olycka, men på det stora hela går det riktigt bra. i förrgår kväll vägrade han ta på sig blöja när han skulle sova, så nu har han sovit två nätter utan blöja och det har gått bra!

Vi har semester nu, jag tycker det är skönt men Oskar längtar till förskolan. Till hösten byter han avdelning, han får med sig en fröken och flera kompisar, så det blir nog bra!

Elvira dec -04, Oskar juni -08 www.livet-enligt-johanna.blogspot.com
  • Lilla Fjun

E har oxå slutat med blöja på dagen. Vi har inte pottränat alls eftersom han inte visat något som helst intresse men nu två veckor innan han fyllde tre så sa jag bara att när man är tre år får man inte ha blöja på dagen längre och han köpte det direkt. Av med blöjan, på med kalsonger och det fungerade direkt till min stora förvåning. De första tre dagarna hände enstaka "olyckor" kan räkna dem på en hand bara och sedan kunde han. Så skönt att ha det överstökat.
    Lillebror har precis slutat amma oxå så här har varit lite positiva förändringar på sistone

• Ellamy78

Hej tjejer!

Halkade in här på ett bananskal och tyckte mig känna igen en del namn... =) Jättekul!
    Vår Emmy fyllde tre år i onsdags, den 13 juli. BF var 24/6-08, men hon kom 19 dagar över tiden...

Har precis plockat ihop efter kalas nummer tre (hade släkten här färra söndagen, en barnfamilj här på födelsedagen och idag var det barnkalas med 12 ungar). Ett år till nästa gång, haha...

Ser att flera av er hunnit få syskon till era små goa 08:or och vi håller också på och försöker få till det. Slutade med piller i mars, så har inte hunnit bli så många försök än, men håller tummarna... BIM den 30/7! Vore mysigt med en bebis till nästa vår/sommar...

Vi har haft två veckor semester i juni/juli och nu jobbar vi växelvis 4 veckor innan vi har två veckor semester igen i augusti. Då blir det Gotland en vecka. Annars har vi inga särskilda sommarplaner...

Kul att se er igen! Kram // Ellamy

• jesslin

hallå. Inte varit inne på evigheter pga av flytt, tentaplugg mm. hänger mest på FB.

Ellamy. Ja, vi hade ju samma BF, men jag fick ju en månad innan . Inga småsykon. hade Sofia innan Emilia och vi ska inte ha fler.

Kul att se er igen.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • MiaMarias

Då har jag lämnat nycklarna till lägenheten, så nu har vi bara radhuset, skönt att lämna ifrån sig
    nycklarna och slippa ha dem på nyckelknippan.

Vi trivs här i vårt radhus, Gabriel har fått några kompisar här på gården och just nu,
    är det mest bara tjejer, så bra att Gabriel flyttade hit så det blir lite fler killar, det finns förstås killar
    här också, men de är lite äldre.

vi fixade så en städfirma städade och de var duktiga, fast tyvärr missförstod vi varandra lite, men
    de städade bra ändå och nästa hyresgäst blev nöjd. =)

• jesslin

Skönt med flyttstädning som ni slapp göra själv. Vi slapp flyttstäda vårt radhus(städade såklart) för de fick flytta in tiidgare och ska bara renovera hela månaden ändå. Dessutom tog vi flyttfirma. Dyrt men det fick det vara värt.

Sofia 12 okt 04 , 54 min efter bf , Emilia 13 juni 08. 11 dagar före bf. Två igångsättningstjejer...
  • MiaMarias

Idag tog vi en sväng till Ängelholms hembygdspark, den kan jag rekommendera, det var roligt där,
    härlig lekplats och många djur.

Gabriel matade getterna och det gillade han, de var tama =) 

Svar på tråden Maj/Juni/Juli tråden 2008 del.8...