Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Hallå!
    Är det ingen hemma här ännu? {#lang_emotions_smile}

• Sara Mia

Jag ska också lägga ut några plagg som inte används, men jag funderar på att avvakta till det våras eftersom de är mer sommarbetonade. Får för mig att man kanske får ut lite mer för dem då. Eller spelar det ingen roll?

Är sedan rätt sur om ryktena stämmer. Enligt flera bloggar så dyker det upp allt fler plagg som finns med på OM:s hemsida som enligt uppgift inte ska prodceras. Jag har inte många favoriter denna vår och sommar, men en av de största var en supersnygg kjol, # 191 Happy monday skirt i färgen military. Den var ett givet kort för mig. {#lang_emotions_frown} 

• Sara Mia
    malinoski skrev 2010-02-08 22:25:46 följande:
    Måste fråga er som har en Kyoto kofta, hur upplever ni den i modell/storlek?(naturvit kofta med volang och gråa kanter)Har precis fått en en sån kofta men den är superkort i ryggen. Anar att den har krymt i tvätt för stickningen känns ganska kompakt, men vill bara försäkra mig om att den inte ska vara så.Hoppas att någon kan hjälpa mig!
    Jag har den och den är kort i modellen. Jag köpte min ny och har ännu inte behövt tvätta den och när jag lägger den mot min Lovely knit-kofta (också otvättad) så är de ungefär lika långa sånär som på någon cm. Jag själv är i och för sig kort så jag gillar korta koftor, men annars är den ju snyggt att ha ett  längre lite basic linne under. Hoppas det klarnade något.
  • Sara Mia
    malinoski skrev 2010-02-09 10:49:26 följande:
    Tack för hjälpen!Är din kofta mycket längre i fram än vad den är i bak?
    Nu är jag här igen. Hämtade sonen på skolan efter nationella provet i svenska.
    Har kollat koftan igen. Jag lade den platt på sängen med baksidan upp och checkade. Då är den ca. 3 cm. längre mitt fram på framstycket jmf. med ryggen, men sedan avtar skillnaden på framstycket successivt mot sidorna. Summa summarum= ja den är lite längre mitt fram jmf. med ryggen, men max 3 cm skillnad. Solklart? Svårt att beskriva detaljer ibland tycker jag. Fråga gärna igen om du vill.
  • Sara Mia
    Puffig Pingla skrev 2010-02-09 11:42:35 följande:
    Japp - det är du och jag i samma käcka färg.Har ägt en full emb med rosor (fast den var felpostad så att jag ägde den var ju dagens lögn).Har ägt en full emb chocolate med fjärilar i strl 4. Såg ut som en fjärilsprydd lastbil i den.Nu har jag en i samma färg som kära NewYorker. Enligt mig tandköttsfärgad, Sicken flax att jag köpte matchande strumpor igår.Ps. provning av 4or på bloggen nu. Ingen vacker syn men det är ju så med mollysarna ibland.....
    Jo, men x-stitchen var ju superfin ju. Älskar dina provningar.
  • Sara Mia

Jag är så glad! Fyndade en röd # 959 Biarritz blouse på Donnaida i England till ett riktigt bra pris. www.donnaida.com/designers/odd-molly/odd-molly-biarritz-top-red.html Jag köpte den vita i somras och bara älskar den. Är liksom samma stuk som Fields of lace fast i kort blusmodell kan man säga. Hade först tänkt köpa en röd poplin frilled blouse, men när jag hittade denna kunde jag inte stå emot. Hoppas den kommer snart.

• Sara Mia
    brawny skrev 2010-02-13 18:46:56 följande:
    Idag har jag invigt min underbara bubbelgumsrosa 327 Light Cotton Embroidered och provat den med mina spoiler underdresses. Alla kombos var väl inte jättelyckade men vissa älskade jag. Kolla i bloggen!Ha en fin lördagkväll alla mollytjejer!
    Vad fin den är, och kul att se olika spoilers i kombo.
  • Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-02-14 22:20:52 följande:
    Wihi!!! Jag budade precis hem en lila Grandmas Coat i strl 3. Ett års jakt är äntligen över! När jag väl kom på att jag villa ha en lila var den slutsåld överallt, var till och med ner till Stockholm och scannade av varenda butik men just 3:an var slutsåld. Men nu är den på väg till mig, till sist. Det blev lite dyrare än jag tänkt men det är det värt. Tack Duntoffla för tipset!
    Grattis!
    till att äntligen ha fått tag på ett efterlängtat plagg.
  • Sara Mia
    Mabimao skrev 2010-02-16 18:53:10 följande:
    Nån som vill fynda? Vet att hon är med på listan, men var det inte så att någon visste att hon jobbade i butik med OM? Eller har jag fel?www.tradera.com/odd-molly-finaste-kofta-aukti...Jag gillar inte silvret men har förstått ( ) att jag nog är lite ensam om det......
    Detta var helt klart min favorit och "must have" när de första smygande produktbilderna dök upp. Men så snart jag fick klart för mig att det var guld- och silvertrådar inblandade så gick den bort direkt. Jag känner mig tantig i sådana plagg. Kanske för att min farmor alltid skulle ha glittertrådar på sina plagg?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV