Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Tabby skrev 2010-02-17 18:01:01 följande:
    Vad tror ni...Funderar på att inhandla en Fonda dressi blått eller royal när den kommer. Ska funka till vardag och jobb (finns ingen speciellt dresskod på jobbet).Är mörkhårig och blek hy. Brukar passa i samma färger som Ninna i En skopa och och en tesked och även Skrutteruttan.Vilken färg ska jag ha?
    Jag har också de färgerna, och jag valde den blå. Tycker själv att den funkar perfekt. Skulle inte vilja byta. I och för sig skulle jag inte tacka nej till en royal-färgad också, men det står ju skrivet i stjärnorna om man verkligen får tag på en sådan. Den blå är väl lättare att knipa på nätet eller Tradera antar jag. Blå rekommenderas alltså. Lycka till! 
  • Sara Mia
    MejaKiZnic skrev 2010-02-22 23:13:36 följande:
    Vad tycker ni en Butterfly cardigan eller jeansjacka  
    Jag håller på jeansjackan. Den är ursnygg och säkert mycket användbar.
  • Sara Mia

Det trodde man ju inte, men idag hämtade jag ut min jeanskjol (Blues skirt) och den passade inte mig alls. Varken storlek (0) eller modell. Den kändes stor, bred och vid i modellen och eftersom jag är 160 tyckte jag proportionerna blev fel. Jag provade med linnen, blusar och koftor men inget kändes rätt. Så nu åker den tillbaka. En 0:a finns alltså snart för den som är spekulant på Inne brandstore. Supertrevlig personal som jobbar där kan nämnas. Som tur är har jag min "gamla" OM-jeanskjol från förra året och den bara älskar jag. Så det är inte så synd om mig trots allt.

• Sara Mia
    smulan0 skrev 2010-02-24 12:08:10 följande:
    precis så kände jag sara mia! Det var tältkänsla. Tror den passar extra bra på lite längre tjejer! Dessutom stör det mig att fransen blir blå på vissa ställen och vit på andra... Önskar man hade en pleated denim skirt istället....
    Håll utkik efter pleated denim på Tradera är mitt råd. Trots att den ligger högt i pris är den värd det. Betydligt kraftigare och mörkare tyg är det också, vilket gör att den passar året om. Den är ett av mina mest älskade och använda OM-plagg.
  • Sara Mia
    Sylt skrev 2010-02-24 12:15:48 följande:
    Gaah, sitter med lite samma funderingar. Fick precis hem min Blues skirt strl 2. Känns stor jmf med pleated. Mäter jag i midjan så skiljer det 2-3cm (runt om). Kanske man skall prova en strl mindre?Tycker att den var finast med ngt långt över, typ everyday long cardigan. Då försvann lite av för-mkt-volang-känslan.OM jag behåller den så kommer jag helt klart att sy i hop den framtill. Tycker inte att det var snyggt när tyget drar sig.... Alltså inte lika kär i denna som i pleated eller cotton twill....
    Behåll den inte om den inte känns helt rätt råder jag. Jag ville så gärna tycka om den, men tror att man liksom "följer med strömmen" när något plagg blir extra populärt och om skrivet. Om du redan har pleated så kan du skatta dig lycklig, för den är verkligen jeanskjolen med stort J. Det finns så många andra fina plagg som säkert känns bättre.
  • Sara Mia
    Sylt skrev 2010-02-24 16:03:38 följande:
    Men det känns lite snopet. Jag hade bara span på en sak på hela släppet o det var denna . Sen blir man lite blind på priserna, 1500:- känns som ett klipp för en kjol som man kunde använt mkt. Jag var så glad att jag hade hittat en strl 2... sen tycker jag det är så joxigt att skicka tillbaka osv *lat* .Funderar en liten sväng till, men det lutar åt att skicka tillbaka.
    Om du fortfarande är sugen på jeanskjolen i strl. 1 så hade de den i min lokala butik (Sivi shop i Gävle) i flera storlekar vad jag såg. De har tidigare sagt ett de kan skicka.
  • Sara Mia

I morse var jag lite nere över jeanskjolen (blues skirt) som inte passade, men nu är det glömt. Jag var förbi min lokala butik och provade ett plagg som jag alltid inbillat mig att jag inte passar i, tänk vad fel jag hade. Jag provade Grandmas i dark red och det kändes bara, wow. Tänk till jeans och converse i vår och sommar. Måste ha! Strl. 1 som jag provade kändes lite stor, och den butiken tar inte in några plagg i strl. 0. Så nu är den beställd från Country dreams. Sedan slog jag till på en Bronte shirt i indigoblått. Den var också en postitiv överraskning när jag provade. Där funkade 1:an fint och den var så bra till min gamla jeanskjol (pleated denim) som jag hade på mig. Så nu sjunger och trallar jag igen. Ikväll åker några plagg som sällan används ut på Tradera, bla en svart/rosa 327:a eftersom svart inte är min färg.

• Sara Mia
    Mabimao skrev 2010-02-24 19:17:20 följande:
    Sedan jag såg LinaPlina i sin jeanskjol kan jag inte släppa den. Hon var sååå fin i sin. Någon som vet affär som säljer och skickar. Stl 3 tror jag räcker.......
    Testa Sivi shop i Gävle. Jag tror jag såg storleken du söker där idag. Tel. 026-183132
  • Sara Mia
    mrs holiday skrev 2010-02-24 21:05:44 följande:
    Har du någon koll på om de har Lovely Knit i mörkblått på Sivi shop? Jag är "Odd Molly-oskuld", men planerar mitt första köp! Fast eftersom jag inte provat några Odd Molly kläder förr vill jag inte beställa. Måste prova och känna lite på plagget irl först!
    Ja, jag såg den i mörkblått, men kollade inte vilka storlekar som fanns. Men jag tror att de hade en hel del kvar på hyllorna. Ring och kolla för säkerhets skull innan du ev. åker dit.
  • Sara Mia
    Kajsan skrev 2010-02-24 20:54:50 följande:
    Nån som har provat årets GrandmasCoat och jämfört den storleksmässigt med förra årets? Jag velar på storleken...
    Jag har provat och beställt en röd igår. Jag brukar ha 0-1 på OM-plagg. Jag lyckades prova 1:an i min lokala butik, men den kändes lite väl rymlig. Väl hemma beställde jag en 0:a från Countrydreams. Jag tyckte 1:an var lite lång i ärmarna. Sedan är det ju olika hur rymlig man vill ha den. Men eftersom det är ett virkat plagg så är den ju inte direkt vindtät och då blir det väl att man använder den när det är lite varmare ute och då räcker det väl med något tunt under. På en vinterkappa går jag kanske upp en storlek för att rymma en varmare kofta också, men Grandmas vill jag ha mer figurnära. Jag har dock aldrig tidigare provat en Grandmas, så jag kan inte jämföra med tidigare säsonger.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV