-
Jag tycker det mer beror på plaggets modell samt hur man själv passar i det, än vilken ålder man har. Själv är jag 40+ och älskar OM-plaggen. Naturligtvis känns vissa ungdomligare och de kanske jag väljer bort, men det gör jag ju med andra märken också. Att känna sig som tonåring i OM:s plagg är ingen större risk tycker jag. Det känns inte riktigt som att plaggen vänder sig primärt till den gruppen. Det är nog rätt få tonårigar som har den ekonomin. Kan dessutom nämna att jag köpte en Cherry-färgad Lovely knit cardigan till min mamma när hon fyllde 70 år. Hon passar perfekt i den och använder den mycket ofta. Så tveka inte, köp dig en Saloon dress om du vill ha den.Glenda Glad skrev 2010-03-28 21:02:55 följande:För gammal för Odd molly? Hmm,ja, lite fånig fråga egentligen , men vill gärna höra lite åsikter. När blir man ålderspatetisk i Odd Molly? Hittills har jag tyckt att odd molly inte varit något för mig, men ju blivit så förälskad i Saloon dress som jag skrivit om tidigare. Men ser man patetisk löjlig ut i den om man är 39 år? Jag kan ibland själv tycka att andra människor "borde klä sig lite mer sin ålder och inte försöka låtsas att man är tonåring". Vill ju inte själv känna att jag hör till dem...
-
Jag tror absolut att den är äkta. Mig veterligen har denna top ej kopierats. Jag har den själv fast i blått och mycket riktigt fattas det tre Molly-dollars på varje sida av knäppningen dvs, totalt sex stycken (med ros på).c1ssi skrev 2010-04-09 17:07:15 följande:Hej alla Odd Molly experter!!Jag undrar om någon skulle kunna hjälpa mig. Jag har "ärvt" ett odd Molly linne och ska nu sälja det på tradera. Men då jag var ute och kikade vad jag skulle ta för pris såg jag att mitt linne inte hade Odd Molly silverpeng, om de är de små silvergrejerna som egentligen ska vara på framsidan. Nu undrar jag om den är äkta, jag vill inte sälja något som är oäkta. Tyvärr kan jag inte fråga henne som jag ärvt den av då hon inte längre är i livet. Då hon var märkesfreak så tror jag inte att den är fejk, hon kan ju ha tagit bort den själv. Jag har lagt in bilder i mitt galleri, om ni har lust att kika och säga vad ni tror. Stort tack på förhand.Ha en riktigt trevlig shoppinghelg //Cissi
Hon kanske inte gillade dem och tog bort dem, eller om det möjligen är en produktionsmiss (sånt har hänt).
Antingen säljer du den i befintligt skick och beskriver detta noga eller så kontaktar du OM:s huvudkontor och frågar om det går att få tag på sex stycken Molly-dollars från dem. Ett alternativ skulle ju kunna vara om de kan finnas kvar i något syskrin eller liknande där de kan vara om man kan tro att de en gång funnits. Lycka till med försäljningen. -
Ååh! Var det du din lyllos som knep 9th sweatern. Den hade jag span på in i det sista, men besinnade mig. Alltså jag bjöd inte på den. Det är så mycket annat jag också vill ha just nu. Jag får knipa en sådan längre fram. Är dock nyfiken på storleken. Jag brukar ha 0-1. Är strl 1 normal eller stor månntro? Ser fram mot ett utlåtande så småningom. Kram!Hilti skrev 2010-04-27 22:00:42 följande:Å tack det ska jag, måste bara hitta kameran. Misstänker att en 2 åring har fått tag på den och sedan "gömd" den Nu i kväll vann jag visst en 9th sweather på T. Tofflan, var det du som sökte en sådan?
-
Tack för infon! Hoppas en sådan hittar hem till mig en vacker dag.Hilti skrev 2010-04-29 20:48:39 följande:I dag fick jag hem denna underbara sak. Jag tycker den är helt normal i storlek.
-
Maruttan! tack för det fina tipset. Jag ringde också Idyll interiör och fick hjälp av supertrevlig personal. Mina önske-plagg fanns också: Runaway wrap i lite blue samt Duvet scarf och allt ill 50%. Vilket kap! Tack-kram till dig.maruttan skrev 2010-06-01 21:09:22 följande:TACK!!
Ringde dem idag, från jobbet så jag kunde parata ostört
och hon skickar den imorgon!!
Dessutom så fick jag den för halva priset!! Vilken bonus!
Har tänkt ha den tillsammans med ett par vita strechjeans och ett par grå mockaboots när jag ska ut och svira på lördag. Hoppas att det blir lika snyggt som jag föreställer mig i mitt huvud -
Hej i tråden!
Här är en till som fallit för grupptrycket och klickat hem den berömda jeansjackan nyss. Jag vågade inte heller ha is i magen och vänta till ev. 50%. Hoppas nu bara att lagersaldot stämmer så den snart är här hos mig.
Jag velade mellan 0 eller 1, men tog 1:an. Jag vill gärna kunna ha något lite tjockare under även i början av hösten. Dessutom var 1:an lättare att hitta, annars hade jag fått beställa från någon utrikes butik och jag vill ha den NU.
Jag litar på er andra som lovordat och visat upp den i sina bloggar. Kanske detta blir årets "plagget som upptäcktes för sent och som alla ville ha" precis som Fields of Lace och jeanskjolen Pleated denim skirt?
God natt -
Ja, det är bara att stämma in i den gemensamma lovsången, för idag kom dröm-jackan= den broderade jeansjackan från Country Dreams. Den är underbart snygg och skön. Tyvärr är det alldeles för varmt för denna nu, men den fick en hedersplats på garderobsdörren så länge. Jag måste njuta av den när jag går förbi. Så dagens tips är att slå till på den om ni har möjlighet, tror knappast att någon ångrar sig.
-
Det är garanterat för varmt för den i helgen i alla fall. Du får tänka det gamla fina ordspråket: Den som väntar på något gott.....Skön helg önskar jag digPuffig Pingla skrev 2010-07-09 16:50:59 följande:Bläh! Redhe höll min en dag till för att de hade slarvat bort mitt mobilnummer. Nu kommer den inte förrän på måndag. Vi får väl hoppas på att det kommer vara för varmt för att ha den under helgen.
-
Min vita wigwam ser precis likadan ut. Båda volangerna har en skarv mitt fram. Har faktiskt inte tänkt på det förrrän du nämnde detta. Konstigt kan jag tycka. de borde väl ha skarvat volangerna i sidan.Frösötös skrev 2010-07-30 12:35:54 följande:Några av er kommer kanske ihåg att jag var ledsen för att min nyinköpta vita Wigwam hade skarvar på volangerna mitt fram. Mailade till OM och frågade om de kunde hjälpa till att få tag i ett felfritt ememplar. Här är svaret
"Jag ber så hemskt mycket om ursäkt för att du fått vänta på svar från oss. Vi har mottagit ditt brev gällande style M20-313, Wig Wam strl 2. Jag har precis varit och pratat med vår produktionsavdelning angående detta och den här modellen ser ut på det här sättet av rent konstruktionsmässiga skäl. Alla exemplar ser alltså likadana ut. Dessvärre är detta då inte en reklamation."
Vilken dundermiss om det stämmer! Om någon annan som har en Wigwam - vilken färg som helst - vill titta på den och tala om hur den är sydd skulle jag bli jättetacksam. Har lite svårt att släppa det här -
Vill bara tacka den i tråden som tipsade om att Orangebag nu hade sänkt priserna ytterligare. På det viset kunde jag "kamma hem" min efterlängtade LK-cardigan i light blue som jag hade haft span på. Nu var priset på den helt rätt och ytterligare en LK-cardigan får samsas med mina andra. Jag älskar den koft-modellen över allt annat. Ull eller bomull spelar ingen roll. Alla är lika välkomna. Sedan slank det med en body butter och bodylotion också. Perfekt att ha som present framöver.