Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly för oss inbitna del IV

Duntoffla skrev 2010-03-03 20:21:36 följande:
    Är det någon som vet vad Bubble dress kostar ny? Och även summer of 2007 tunic?
    Summer of 2007 kostade 1299:- enligt min sparade tags.
  • Sara Mia
    Puffig Pingla skrev 2010-03-04 21:32:08 följande:
    Måste spamma lite till.I somras efterlyste jag ju en #620 palette tunic. Äääääntligen har jag fått tag på en. Och är toknöjd . Känns hemskt att säga det men det var bättre förr - finns så många guldkorn i de gamla kollektionerna...... å andra sidan går jag runt och klurar på en #260 Arouet shirt, chalk så vad babblar jag om.
    Grattis till Paletten! Den är verkligen to die for.
    Är själv i samma dilemma angående Arouet shirt. Ibland förbannar jag mig själv för att jag "råkade" prova den. SUCK! Nu vill den inte lämna mitt hjärnkontor. Detta var inte enligt planen (men vad är det?). Frågan är om man vågar vara iskall och vänta till rean?
  • Sara Mia

Nu har jag chansat och beställt min drömblus, Arouet shirt i chalk från www.deepfling.com . Som dollar-kursen ligger nu så blir det en bra affär även om frakt tillkommer. Dessutom skickar de varorna anonymt och märker som gift så jag hoppas att tullen håller tassarna borta. Jättetrevlig personal som svarar då man mailar och den ena tjejen är svensk så jag maliade på svenska. Så nu ska det bli spännande med paket från USA en vacker dag. Har förstått på en del andra att det fungerat bra.

• Sara Mia
    pressan skrev 2010-03-08 08:52:18 följande:
    Hejsan.Jag frågade ju för nån dag sen om tradera.. Nu vann ja då inte den auktion som jag suktade efter med ninjade hem en annan goding nu i helgen www.tradera.com/Odd-Molly-finaste-tunica-stl-... och nu till min fråga.. Vilket fraktsätt är bäst. Dhl eller posten? Hoppas detta är en seriös försäljare nu man får ju lite hicka efter alla era historier. Men hon verkade mycket gullig i mailen så jag kör på magkänsla.Vad tycker ni om mitt köp då? Hoppas den är fin på oxå.. man vet ju aldig vad man köpt före man har det hemma och prövat det.
    Jag kör alltid DHL om jag kan välja. Både när jag säljer och skickar. Då är det ju spårbart hela vägen.
  • Sara Mia
    smulan0 skrev 2010-03-09 21:47:00 följande:
    ha ha ha... jag skrev och frågade om den inte var ut och in och hur den ser ut på insidan?! Det är i alla fall inte den tjocka bomullskjolen från hösten, den hade ingen underkjol
    Det är med 99% säkerhet en POW-skirt. Precis så ser fodret ut i min i alla fall. Så någon som vill ha en sådan goding kanske kan göra ett klipp om hon inte riktigt vet vilken kjol hon säljer. Så passa på om priset blir rätt, det är en underbar kjol.
  • Sara Mia
    Mamma2001 skrev 2010-03-10 12:05:13 följande:
    Är vi några i tråden som bor från Gävle och uppåt i landet?
    Här har du en Gävlebo i egen hög person
  • Sara Mia

Jag vill också gärna ha listan vid tillfälle. Är sååå tacksam.

• Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-03-10 19:54:42 följande:
    Nu har jag fått mail från Odd Molly, summer of 2007 var till 100% en kopia. Odd molly kommer nu gå vidare med juridiska åtgärder mot säljare. Så min uppmaning till er som drabbas av kopior, kontakta OM, skicka bilder och be om råd. Jag blev tvungen att skicka in min blus men det kändes skönt att få bekräftat att det var en kopia. Nu åker den tillbaka till säljaren.
    Bra jobbat!
    Förhoppningsvis kanske det kan skrämma upp dem lite.
  • Sara Mia

Då inväntar vi andra lantisar vad ni som bor i de större metropolerna gör för fina fynd på Åhlens. Spännande ska det bli.

• Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-03-19 09:42:47 följande:
    Och jag är allergisk mot både startpris 1 kr och reservationspris! 1 kr gör mig skeptiskt, rädd för att det är en kopia. Reservationspris gör mig frustrerad, lägger jag ett bud vill jag att det budet accepteras. Jag föredrar annonser med ett ok utropspris, vad säljaren minst vill ha för plagget. Då känns det seriöst. Gärna att kvitto finns, om det gör det, samt många bilder och olika betalningslösningar, då känner jag mig relativt trygg.Pressan: hoppas verkligen den finns kvar, nu är det typ en vecka sen jag var där men man kan ju alltid hoppas. Åker dit om en liten stund. Sitter och funderar på vad jag ska köpa för plagg till min mamma i morsdagspresent. Tänkte hitta ett OM-plagg till henne dels för att hon verkligen berömt mig för dessa underbara plagg och senast bad mig bokstavera så hon kunde kolla på nätet. Dessutom har hon varit så snäll och ställt upp som barnvakt när det krisat för oss. Hon är en 4:a, rund om magen och 50+ som hon är så har hon väl inte den mest smickrande figuren. Vad tror ni skulle passa henne? Kommer det ngt i sommarkollektionen eller ska jag satsa på något ur vårkollektionen?
    Jag köpte en LK-kofta till min mamma när hon fyllde 70. Hon är superfin i den och har använt den mycket.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV