Inlägg från: Sara Mia |Visa alla inlägg
  • Sara Mia

Odd Molly för oss inbitna del IV

nick name skrev 2010-02-25 15:21:45 följande:
    Åh, jag trodde jag var för sent ute ang blues skirt, men sprang förbi den lokala OM-butiken i stan där jag jobbar ibland och där hängde den i skyltfönstret! Jag slog till givetvis och passade samtidigt på att fylla upp shoppingkassen med lite annat.Det blev ett dyrt men härligt besök!Såg att ni tipsat i tråden om affären också, sivi shop i gävle.De hade mycket mollysar inne!Nu ska jag hem och leka med barnen, söva dem och sen ha testfest! Hoppas blues skirten passar mig!
    Nämen bor du också i Gävle med omnejd. Nu börjar vi ju snart vara ett litet "Molly-gäng" här. Vi kanske skulle kolla med Ninna i bloggen en skopa Odd & en tesked Molly och träffas på en Molly-fika någon gång?
  • Sara Mia
    elma skrev 2010-02-26 09:08:59 följande:
    sylt: du har rätt, det är jag som är ute och cyklar, det är den på ajabaja hood coat jag vill har, men jag skulle vilja ha en blå:)
    Den blå finns i strl 1 o 2 hos Fitts and company. Fast även om det är rea hos dem så tycker jag kanske att det var lite dyrt med mina Rea-mått mätt. Men vill man väldigt gärna ha så kanske det är OK?
  • Sara Mia

Elma, Citat-funktionen "laggar" på något sätt. Kul att du fick tag på en Noblesse. Jag har ju nyligen köpt den bruna kappan och bara älskar den. Jag njuter av att se den i hallen varje dag och känna att den är min. Idag kom så min "vår- och sommar kappa" , eller vad jag ska kalla den. En röd Grandmas, och den passade perfekt. Jag är supernöjd.

• Sara Mia
    Stargirl skrev 2010-02-26 18:37:22 följande:
    Jag bestämde mig för ett köpstopp för en hel månad. Jag spräckte den idag med en Honky Dory klänning....Fast från och med IDAG är det köpstopp. 100%...jag ska inte köpa ngt på en hel månad. Inte en strumpa, inte ett par skor.....ja inget alls.Vi får se hur det går
    Lycka till! Precis det har jag sagt (till mig själv) flera gånger också. Men nu när min röda Grandmas kom hem idag så gjorde jag i alla fall slag i saken och lade ut några andra OM-plagg på Tradera. Så om ca. en vecka har jag i alla fall gått jämnt upp på den. Då bllir samvetet lite lättare. Fler blusar och fint väntar ju runt hörnet i nästa släpp.
  • Sara Mia
    smulan0 skrev 2010-02-26 20:30:10 följande:
    Måste tipsa om denna godingen som ser ut att kunna gå billigt www.tradera.com/Odd-Molly-jacka-stl-1-auktion... Jag har en likadan, ett av mina första OM-köp och den är underbar! Texten på ryggen är så fin tycker jag! En riktig oldie som jag aldrig tidigare sett på Tradera! (inte min auktion så klart)
    Tack för tipset. Lägger den i minneslistan och ser hur det utvecklar sig.
  • Sara Mia
    Fridac skrev 2010-02-28 13:07:34 följande:
    Hej i tråden! Är det någon här inne som har vårens grandmas coat i storlek 0 och vill mäta omkretsen på den? (armhåla till armhåla) Är himla sugen på att klicka hem den, men vet ej ifall den kanske är för stor.Mvh Frida
    Hej själv! Min röda Grandmas i strl 0 dök upp från Countrydreams i fredags. Jag har precis mätt den och får måttet till 42 cm. Hoppas du kan ha den för den är helt ljuvlig.
  • Sara Mia
    alias skrev 2010-02-28 17:14:08 följande:
    Jädrar ... Denna är jag helt sjukt kär i. Shit, den är bara för dyr men ÅH vad jag vill ha den ...Någon som sett den, eller ännu hellre provat den, irl?www.ajabajakids.com/default.asp?mode=shop&v=s...
    Nej jag blundar superhårt när sådana här finingar (och dyringar) dyker upp.
  • Sara Mia
    Stargirl skrev 2010-03-03 08:39:21 följande:
    Jag använder den som ett ytterplagg på vår/sommar/höst.
    Samma här
  • Sara Mia
    Pokergirl skrev 2010-03-03 20:17:49 följande:
    Nu har summer of 2007 tunic anlänt, och jag tror det är en kopia. Vad säger ni experter? Har precis lagt in bilder i min blogg.
    Jag har jämfört med min egen som är garanterat äkta och skrivit ett inlägg i din blogg.
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV