Inlägg från: smulan0 |Visa alla inlägg
  • smulan0

Odd Molly för oss inbitna del IV

Morty skrev 2010-03-19 09:10:40 följande:
    Mysigt med sovande bebis i knät. Då får man skriva hur mycket fel som helst. Igår var det modevisning här på köpcentrat. De hade 15% rabatt efteråt och en Lovley knit fick följa med mig hem. Hade tänkt mig den i Dark Blue men den var slut i min storlek. Så det bidde en grå. Nu hoppas jag att Åhléns har de blåa. I så fall ska jag önska mig den i födelsedagspresent.
    det fanna massor av blå LK på åhlens i går. SÅ FIN! Och den gråa - mums! Gissa vad jag ska hämta ut idag???

Knapparna på tenfolden kan mycket väl ha ramlat av utan att den är sliten... mycket knappar har jag i alla fall sytt i på många plagg....

håller med, gillar inte reservationspris. Lägg hellre ett högre utbud som ändå inte är orimligt... sen tycker jag att tiden som auktionen går ut är superviktig. Om den går ut en måndagmorgon kan missa rejält med pengar. Likaså att sälja fel plagg vid fel säsong. Nu börjar folk längta efter vårjackor/kappor och vårkläder. En ullkofta kan va lite svårare men går nog fortfarande bra (alla bor ju inte i skåne där våren har kommit)
  • smulan0
    Pokergirl skrev 2010-03-19 10:19:42 följande:
    Odd mollyholic: Välkommen! Duntoffla: Jag tror med sobert, inte paljetter och speglar. Hon har gillat dels mina velourplagg men även de stickade plagg jag har.
    odd mollyholic: Vad kul att du är här!!! Välkommen!

pokergirl: vilken kul utmaning! Vad tror du om en tenfod knit? Bomull är ju mer töjbart än ull och den är väldigt figursmickrande samt ett roligt första plagg. Det eller en LK tycker jag! Gav min mamma en first lady alpacha kofta i julklapp men ångrar att jag inte valde en LK...

morty: nej den jag köpte på Tradera har jag fort. inte betalt. Det har tagit säljaren tre dagar att komma fram till om hon kan tänka sig schenker och hon har ännu inte svarat, jag VISSTE att det skulle bli strul... åker snart hem till henne istället och hämtar den.
  • smulan0
    karrokj skrev 2010-03-19 16:54:36 följande:
    Jag har varit på Åhlens city idag, skulle ju slå till på Lotta coat men trivdes inte i den, en sån besvikelse. Den var väldigt vid - så man måste ha den stängd och knyta bandet hela tiden.... Nu funderar jag på förra vårens (är det väl??) spring coat, någon som har en sådan eller vet var man kan få tag på en stl 2? Men jag var ju tvungen att utnyttja mina 20% så det blev en tenfold i almost black - mycket användbar tror jag!
    kan den finnas på fashion-secrets.com Vet att där finns lite äldre modeller...
    BombshellBaby skrev 2010-03-19 15:36:41 följande:
    Hittat en snygg blus, kan man som tjockis ha denna? www.blocket.se/lund/Odd_Molly_stl_4__festklan... (inte min då jag är spekulant) Vad heter modellen?
    ja absolut, men man är inte en tjockis för att man har stl 4 (;
    Ullis 10 skrev 2010-03-19 14:34:30 följande:
    Hej! Har varit o prövat lottalotta coat o måste nog slå till:) funderar dock på att gå upp en strl mot normalt, hur har ni gjort? Undrar även om den finns i fler färger än militär powder o röd?
    finns i svart som är mer som mörkgrå. Jag hade gått upp en stl så du kan ha något under
  • smulan0
    karrokj skrev 2010-03-19 20:08:55 följande:
    Är det någon som sprättat bort texten på ryggen på tex Grandmas eller Tenfold? Är lite osäker på min tenfold som jag köpte idag, vore så mycket finare utan den blaffiga texten....
    jag tänkte göra det när jag får min grandmas (OM jag får den...) gillar inte heller texten alls. Bryr mig inte om att det står märket men tycker att det inte är så snyggt rent estetiskt...
  • smulan0

aaahhhhhh jag visste att det skulle strula när jag köpte min grandmas på tradera... köpte den i måndags och har sedan dess försökt få tag på säljaren för att höra om hon kan skicka med schenker.... hon svarade en gång för att skicka sina kontouppgifter men har fortfarande inte svarat hur hon kan tänka sig att skicka den!! Inte tänker jag föra över pengar till någon som är så svår att få kontakt med! Nu har jag skrivit att om hon inte hör av sig innan kl 12 idag så anser jag att köpet är hävt. Det kommer att bli ett negativt omdöme men vad ska man göra???? Jag tror hon blev besviken att hon inte fick mer för den...

Till råga på allt kunde jag ju köpt en på åhlens ny för min kopung och tillgodokvitto och haft den hemma nu till samma pris!! Jag blir galen!

• smulan0
    Pokergirl skrev 2010-03-20 08:32:54 följande:
    skrutteruttan: Trist att behöva stänga ner kommentatorfunktionen, men vi är inne och läser som vanligt! smulan0: Så fräckt! Vad blev vinnande bud? Hon råkar inte bo i närheten så du bara kan slinka förbi och plocka upp den? Jag har aldrig varit med om en säljare som inte vill sälja, bara köpare som inte betalar. Kan man inte anmäla sådana säljare på ngt sätt?
    nja hon bor inte alltför långt men med benisnkostnad blir det betydligt dyrare än att skicka med schenker...
  • smulan0

nu fick jag tag i henne efter mycket om och men och diverse hot via telefon och mail om inställd affär... så nu har jag betalat men känner mig absolut inte lugn förrän jag har den i min hand...

• smulan0

usch ja, jag säljer några plagg nu som jag får ont i magen av att bli av med... jag kommer att sakna dom... men med en starkt begränsad klädbudget och strikta sparkrav inför nytt husköp har jag inget val. Och så blev det helt plötsligt stockholmshelg nästa helg!!! I need money!!!! 

Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV