• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Stargirl
    Mabimao skrev 2010-03-06 15:36:19 följande:
    Sorry för OT men jag är så arg.....Har haft auktioner på T och har fått betalt av alla utom en. Har mailat och mailat henne utan svar. Vad göra?Ringde idag upp och möts av den mest konstiga människa jag pratat med....Hon upprapade sjutton ggr -Läs min info, läs min info.......(Där står att hon från och till har problem med sin mail ser jag nu efteråt.) Så jag sa till henne att det kan ju inte jag veta, och du vet det så får väl kontakta mig då!Jag skall inte behöva leta upp henne och läsa hennes info!!!!!!!!Hur gör du då? frågade jag. All handel på T sker ju via mail?Hon sa då att hon fått vinnarmailet från T....men hallå, vad är då problemet?Då säger hon att hon vill inte prata mer med mig och skall nu ge mig negativt omdöme!Vad F-n!Tänk om man kunde skydda sig från sådana......Sorry, men jag är såååååå arg!Kul att få neg för att en köpare vägrar bete sig normalt.
    Jag hade en situation en gång med ett par simbyxor för bebisar. De var från POP och i stl 62/68. Helt i nyskick och använda en gång. Köparen lämnade negativt för att de var för små. vad fan....hur är det mitt fel att hennes unge är för fet för dessa byxor. De ska ju sitta tight.
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • BombshellBaby
    Stargirl skrev 2010-03-06 18:16:20 följande:
    Jag hade en situation en gång med ett par simbyxor för bebisar. De var från POP och i stl 62/68. Helt i nyskick och använda en gång. Köparen lämnade negativt för att de var för små. vad fan....hur är det mitt fel att hennes unge är för fet för dessa byxor. De ska ju sitta tight.
    haha den var faktiskt intressant!
    bombshellbaby.blogg.se - My life in a bombshell
  • Duntoffla
    Mabimao skrev 2010-03-06 15:36:19 följande:
    Sorry för OT men jag är så arg..... Har haft auktioner på T och har fått betalt av alla utom en. Har mailat och mailat henne utan svar. Vad göra? Ringde idag upp och möts av den mest konstiga människa jag pratat med.... Hon upprapade sjutton ggr -Läs min info, läs min info....... (Där står att hon från och till har problem med sin mail ser jag nu efteråt.)  Så jag sa till henne att det kan ju inte jag veta, och du vet det så får väl kontakta mig då! Jag skall inte behöva leta upp henne och läsa hennes info!!!!!!!! Hur gör du då? frågade jag. All handel på T sker ju via mail? Hon sa då att hon fått vinnarmailet från T....men hallå, vad är då problemet? Då säger hon att hon vill inte prata mer med mig och skall nu ge mig negativt omdöme! Vad F-n! Tänk om man kunde skydda sig från sådana...... Sorry, men jag är såååååå arg! Kul att få neg för att en köpare vägrar bete sig normalt.
    Det finns så många knäppskallar på Tradera och Blocket så man blir mörkrädd i bland. Inte 17 läser man köparnas infomail heller.
    HUr 17 tänker man då? SKillnad vore ju om du skrivit att de var i storlek 74/80 och att de sedan var små. Fast även om så vore så får man ju ha en dialog.

Fick visserligen + på en annons nyligen men med detta meddelande "Helt okej, tråkigt att den var namnmärkt som inte stod i auktionen.Men fin jacka"

Visst var det mitt fel eftersom jag namnmärkt den splitternya jackan med tags (trodde den skulle användas men så blev det inte). Kontaktade köparen för att verkligen dubbelkolla om jag skrivit i jackan (använder nästan alltid isydda namnlappar eftersom jag säljer det mesta sen) och mycket riktigt var det en namnlapp. Förvisso lite merjobb för köparen att sprätta bort den men inte 17 skulle jag sätta ut det i ett omdöme. HUr svårt kan det vara att ta bort 2 sömmar?
    Skorpan i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
  • Mabimao
    Hallå?

Ska bli intressant att se vad hon skriver i sin neg omdömme, än har jag inte fått det......
  • smulan0
    slma skrev 2010-03-06 18:20:37 följande:
    Nagon som vet vad nypris för en voile short dress är/var?
    1900kr!

Oj vilka idioter på tradera. Har också fått negativ kritik i positiva omdömen och det är orättvist för då får man inte kommentera...
  • slma

Tack! Traderade hem en för en tusenlapp och undrade om jag skulle känna mig nöjd med det eller inte, nu ska den bara passa ocksa är jättenyfiken!

Skrämmande manga idioter det finns uppenbarligen! Har själv skickat saker som "kommit bort" och det tva ganger fran samma person, (hemska fruntimmer, hon fick den aldrig pastog hon, sedan dök den visst upp efter 3 veckor, hon skickade tillbaka sa hon, för hon ville inte ha den längre, för hon hade satt in pengarna pa fel konto, men den kom aldrig fram till mig igen... man undrar ju var den är. Sag varken pengar eller klädseln till vagnen igen. Otrevlig var hon sedan när jag mailade henne, hon hade inget gjord och jag skulle sluta anklaga och terrorisera henne... pucko. Känns ju pa nagot vis skönt att jag inte är ensam om dessa hitstorier, för sma byxor, köp större da människa!

Trevlig kväll allihopa!

• Cashew

Läste på bambis blogg om förra årets vårjackor bl.a. shanghai varisity. det står att den fanns i färgerna röd. grå och aprikos förra våren. det finns en hel del vinröda ute på T lite då och då, från när är dessa? är de från förrförra våren då?

vill hemskt gärna ha en röd men tyvärr har jag knappt sett någon på T som varit röd och sen så ska ju storleken vara rätt också.

• Sara Mia

Nu har jag chansat och beställt min drömblus, Arouet shirt i chalk från www.deepfling.com . Som dollar-kursen ligger nu så blir det en bra affär även om frakt tillkommer. Dessutom skickar de varorna anonymt och märker som gift så jag hoppas att tullen håller tassarna borta. Jättetrevlig personal som svarar då man mailar och den ena tjejen är svensk så jag maliade på svenska. Så nu ska det bli spännande med paket från USA en vacker dag. Har förstått på en del andra att det fungerat bra.

• Duntoffla
    Sara Mia skrev 2010-03-07 11:09:49 följande:
    Nu har jag chansat och beställt min drömblus, Arouet shirt i chalk från www.deepfling.com . Som dollar-kursen ligger nu så blir det en bra affär även om frakt tillkommer. Dessutom skickar de varorna anonymt och märker som gift så jag hoppas att tullen håller tassarna borta. Jättetrevlig personal som svarar då man mailar och den ena tjejen är svensk så jag maliade på svenska. Så nu ska det bli spännande med paket från USA en vacker dag. Har förstått på en del andra att det fungerat bra.
    Jag beställde därifrån för ngn månad sen och är mycket nöjd. Paketet är spårbart och jag slapp tull. (om det inte kommer surt efter)
    Skorpan i magen BF 100805 septemberflikkan.blogspot.com
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV