• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • brawny
    smulan0 skrev 2010-03-08 14:21:29 följande:
    ha ha ha.... helt galet! Jag tror att ibland lägger man ett galet högt maxbud för att säkert få ett plagg och sen gör någon annan också det! Säljaren måste va supernöjd!!!Päls går så himla fetbort för mig. Jag kommer att bojkotta hösten om det är mycket pälsplagg. Skulle skämmas ihjäl för att visa mig i ett märke som förknippas med päls. Det känns så himla förlegat och onödigt! Dessutom blir butiker som säljer pälsplagg ofta hårt drabbade av diverse aktivister. Jag hade aldrig vågat ta in pälsplagg, i alla fall inte i den här staden! Jag fattar inte hur man tänker... är vi tillbaka på 80-talet eller har inget hänt i folks medvetande om djurs rättigheter och onödigt lidande?
    Vi tycker ungefär lika om det här m päls. Jag funderar också på var gränsen går - räcker det m att bojkotta pälsplaggen eller ska jag bojkotta allt? Eller finns det ngt annat jag kan göra för att protestera och samtidigt känna att jag kan handla de andra plaggen utan att ha dåligt samvete. För jag gillar ju OM o vill gärna handla deras produkter. Svår fråga det här!
  • Stargirl
    brawny skrev 2010-03-08 14:36:10 följande:
    Vi tycker ungefär lika om det här m päls. Jag funderar också på var gränsen går - räcker det m att bojkotta pälsplaggen eller ska jag bojkotta allt? Eller finns det ngt annat jag kan göra för att protestera och samtidigt känna att jag kan handla de andra plaggen utan att ha dåligt samvete. För jag gillar ju OM o vill gärna handla deras produkter. Svår fråga det här!
    Jag bryr mig inte om päls eller inte päls. Är inte alls en person som bryr sig om sånt jag går dagligen i ett par Uggs som är gjorda av djur, har på mig en CG jacka med vad vet jag...hundpäls, alla mina skor är i princip gjorda av skinn och jag äter kött  ....men man kan inte bojkotta ngt om man inte går fullt ut. Det är lite antingen eller.

Varför är ni emot päls på jackor?
  • brawny
    Stargirl skrev 2010-03-08 14:47:14 följande:
    Jag bryr mig inte om päls eller inte päls. Är inte alls en person som bryr sig om sånt jag går dagligen i ett par Uggs som är gjorda av djur, har på mig en CG jacka med vad vet jag...hundpäls, alla mina skor är i princip gjorda av skinn och jag äter kött  ....men man kan inte bojkotta ngt om man inte går fullt ut. Det är lite antingen eller.Varför är ni emot päls på jackor?
    Det är ju precis just för att det är som du beskriver som det är så lurigt. Jag har skinnstövlar, dunjackor etc. Var ska man dra gränsen för en bojkott? Eller räcker det med att säga att jag inte tycker att det är ok? Och som min man sa: måste du ta ställning alls?

Det finns snygga alternativ till riktig päls som dessutom är lättare att hantera i hemmet m tvätt o annat. Varför inte använda det då? Så tänker jag kring det där.
  • Höst flickan

Måste bara hoppa in
    CD har INTE hundpäls den har vargpäls på sig o jakten sker inte enbart pga av pälsen vad jag förstår.
    Jag köper gärna od päls jackor..sålänge inte det är djur som enbart är uppfödda som pälsdjur.
    Att därimot ta tillvara på allt på ett tex lamm el en varg som ändå skulle dödas ser jag inga fel alls med.
    Tycker det är värre då ibland att köpa kläder med icke päls som förgiftar el på annat sätt förstör vår planet
    Ja ja ..nog om det..från en odd molly fan som läser oftast i det tysta här

Allt tyder på att det blir en lillasyster♥
  • smulan0

jag har också skinnskor och äter kött (om än sparsamt). Nu är detta ju ett OM-forum men jag ska bara kort skriva varför jag är emot päls:

Päls kommer från djur som är helt vilda och inte anpassade till att hållas som husdjur. Nötdjur har under tusentalsår framavlats för att klara ett liv som husdjur. Minkar, rävar osv har mycket starkare instinkter, mår sämre i små burar, visar tydligt att de är stressade och dör i förtid. När de rymmer orsakar de stor skada i naturen eftersom de ofta inte hör hemma i sverige. Vidare kan man från nötdjur ta tillvara på kött och skinn medan man från tex mink endast tar till vara på pälsen. Det går åt enorma mängder djur för att tillverka tex en pälskappa.

Dessutom finns det fuskpäls och andra material som är ekologiskt framtagna. Vi dör inte av kyla om vi vägrar päls.

Det är helt upp till var och en att använda päls, jag tycker att det är fult och onödigt men det är bara min åsikt.

Nu ska jag inte nämna detta mer här och kommer inte att kritisera någon annans val att bära päls.

• Stargirl
    Höst flickan skrev 2010-03-08 15:21:47 följande:
    Måste bara hoppa in CD har INTE hundpäls den har vargpäls på sig o jakten sker inte enbart pga av pälsen vad jag förstår.Jag köper gärna od päls jackor..sålänge inte det är djur som enbart är uppfödda som pälsdjur.Att därimot ta tillvara på allt på ett tex lamm el en varg som ändå skulle dödas ser jag inga fel alls med.Tycker det är värre då ibland att köpa kläder med icke päls som förgiftar el på annat sätt förstör vår planet Ja ja ..nog om det..från en odd molly fan som läser oftast i det tysta här
    Jag har hört att det är hundpäls ....men jag bryr mig inte ett dugg om jag ska vara ärlig. Jag kan inte engagera mig i allt och tänker inte göra det. Jag orkar inte bojkotta dun, päls eller liknande saker. Vill ju inte att ngt djur ska fara illa men om jag inte avstår från animaliska produkter i det stora hela så är jag lite av en hycklare. Så jag avstår från att ta ställning alls och köper nöjd uggs, duntäcken  och liknande.
  • smulan0

nu menar jag allts päls från djur som hålls enbart för sin päls, att man tar tilvara på fårpäls där man även tar kött ifrån tycker jag personligen är en helt annan sak. (köper dock även där endast krav och ekologiskt)

• smulan0
    Stargirl skrev 2010-03-08 15:36:32 följande:
    Jag har hört att det är hundpäls ....men jag bryr mig inte ett dugg om jag ska vara ärlig. Jag kan inte engagera mig i allt och tänker inte göra det. Jag orkar inte bojkotta dun, päls eller liknande saker. Vill ju inte att ngt djur ska fara illa men om jag inte avstår från animaliska produkter i det stora hela så är jag lite av en hycklare. Så jag avstår från att ta ställning alls och köper nöjd uggs, duntäcken  och liknande.
    vi får bara "agree to disagree". jag tycker att det är lätt att välja bort saker som innebär att djur lider utan att det påverkar min livskvalitet. Man behöver inte se svart och vitt på det, kan man göra något är det bättre än inget, tycker jag då... men som sagt alla gör vad de vill med sina pengar. Whatever makes you happy!
  • Frusna flickan
    Skrutteruttan skrev 2010-03-08 14:06:06 följande:
    Jag tycker den är sjukt snygg! Vad jag förstår kan man inte "rynka" vilket skinn som helst....men jag har ingen aaaning om jag skall vara ärlig...Kände på den i lördags och hos mig skulle den gärna få flytta in...tycker H.C är helt fantastisk i sin på catwalken...
    Jag håller med! Gillar den också men har inte råd med en sådan dyring. Man vill ju ha mer i garderoben än en jacka
  • BombshellBaby

Finsn det några reor eller sidor som har riktigt bra priser just nu? Vill köpa ett plagg soms ka peppa mig att gå ner i vikt haha !

bombshellbaby.blogg.se - My life in a bombshell
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV