• Stargirl

Odd Molly för oss inbitna del IV

♫ Odd Molly - för oss inbitna del IV ♫

För alla oss som gillar, älskar eller är nyfikna på märket Odd Molly. Här samlas vi och diskuterar storlekar, färger, kommande kollektioner och kollektioner som varit.

♫♪ ♫♪ ♫♪

Officiella hemsidan :

Tyvärr förekommer det en hel del kopior som säljs dyrt på Tradera och Blocket. Plagg som vi vet kopieras är bla Makeout dress, Makeout blouse, Lovely knit, Summer of 2007 tunic, 4 continent x stitch, Velour munkjacka och byxa, T88 Button down tunic.

Var uppmärksam på

- Om säljaren har många plagg av samma sort/färg
    - En säljare säljer massa olika storlekar. Sällan samma person kan ha både stl 0 och 4.
    - Om säljaren inte tagit sina egna bilder.
    - När säljaren inte kan svara på varför han/hon har så många Odd Molly plagg i sin ägo.
    - Om säljaren tagit egna bilder jämför bilden med andra bilder av samma plagg på nätet eller på Odd Mollys hemsida.
    - Förhandsbetala ingenting! Se till att ha ngn sorts betalnings garanti på dina överföringar.
    www.oddmolly.com

{#lang_emotions_flower} Odd Molly Bloggar

minmolly.se
    minmolly.se
    mollydolly-ina.blogspot.com
    parlorforpinglor.blogspot.com
    mymollyoddities.wordpress.com
    vartradhus.blogspot.com
    mollyist.blogspot.com
    everydaymolly.blogspot.com
    mollyflickan.blogspot.com
    sannibus.blogspot.com
    skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com
    doktormolly.blogspot.com/
    www.mollyholic.se
    www.molly-tina.blogspot.com/
    mymollyoddities.wordpress.com
    parlorforpinglor.blogspot.com/

www.familjeliv.se/Forum-5-73/m48576830.html
    Gamla bildtråden
    www.familjeliv.se/Forum-5-73/m47218648.html

Vi samlar alla bloggar i denna tråd.

www.familjeliv.se/Forum-5-155/m49504639.html

♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-08 14:14
    Officiella hemsida kom inte med.
    www.oddmolly.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-10-25 10:13
    min nya blogg www.finest.se/natali
  • Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV
  • Sue  Ellen
    Stargirl skrev 2010-03-08 09:59:05 följande:
    SJUKT!!!! Jag tycker inte att den är snygg och jag fattar inte priset. Men det är inte så sällan olika märken gör så. De gör ett par pcs av ett plagg/produkt som är sjukt dyr. Sedan blir den slutsåld snabbt som ögat. PR trick folk tror att den var så populär men i själva verket tillverkades den bara i 3 ex
    Aha. Jag hade hellre köpt en fake-skinnjacka på KappAhl än den där, faktiskt. Hade känt mig så lurad av att ge 13500 för en jacka!!
  • Stargirl
    Sue Ellen skrev 2010-03-08 10:01:28 följande:
    Aha. Jag hade hellre köpt en fake-skinnjacka på KappAhl än den där, faktiskt. Hade känt mig så lurad av att ge 13500 för en jacka!!
    Njaaa....lurad vet jag inte. För den som vill ha den är ju köpet perfekt. Jag skulle kunna ge 20 000 för en väska och vara väldigt nöjd med mitt köp. Fast just den jackan hade jag gett max 300 pix. Om ens det
    ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪ www.minmolly.se ♪♫?*¨*?.¸¸♥ ¸¸.?*¨*?♫♪
  • pressan

Okey.. DHL får det bli.. Hoppas de hittar hit nu oxå.. Ni som haft bort paket har de kommit eller har ni gett upp hoppet?

• Bambiblogg
    Sue Ellen skrev 2010-03-08 09:54:25 följande:
    God förmiddag!Gillar Odd Molly massor, men tycker faktiskt inte att detta är försvarbart:www.missgreta.se/produkt.asp?kat=&artnr=ODD18...VARFÖR kostar den så mycket????? Jag tycker inte den e snygg, heller, men mest fattar jag inte priset. Och den är dessutom slutsåld hos missgreta...Knasigt.
    Och till hösten kommer det ännu mer skinn- och päls-plagg som kommer att vara D-Y-R-A! Det kommer bland annat skinnhandskar, mm. Känns lite som att Odd Molly har ansträngt sig för att bli mer exklusiva nu till hösten, kanske som en motattack mot att märket börjar bli så vanligt och/eller att kopior sänker deras anseende?
  • Bambiblogg
    brawny skrev 2010-03-08 12:50:11 följande:
    Jennus: Det sägs att det är riktig päls på produkterna som kommer i höst. Vet du om det stämmer?
    Ja, det stämmer. Det är äkta päls i huvorna på vinterjackorna och även mycket "fårpäls" (ser verkligen ut som fårfäll) och det kontroversiella merinoullen i massor av plaggen. Jag ska skriva iordning ett inlägg i bloggen om det denna vecka tänkte jag...
  • brawny
    Bambiblogg skrev 2010-03-08 12:56:17 följande:
    Ja, det stämmer. Det är äkta päls i huvorna på vinterjackorna och även mycket "fårpäls" (ser verkligen ut som fårfäll) och det kontroversiella merinoullen i massor av plaggen. Jag ska skriva iordning ett inlägg i bloggen om det denna vecka tänkte jag...
    ok, ser framemot att läsa det.
  • Skrutteruttan
    Sue Ellen skrev 2010-03-08 09:54:25 följande:
    God förmiddag!Gillar Odd Molly massor, men tycker faktiskt inte att detta är försvarbart:www.missgreta.se/produkt.asp?kat=&artnr=ODD18...VARFÖR kostar den så mycket????? Jag tycker inte den e snygg, heller, men mest fattar jag inte priset. Och den är dessutom slutsåld hos missgreta...Knasigt.
    Jag tycker den är sjukt snygg! Vad jag förstår kan man inte "rynka" vilket skinn som helst....men jag har ingen aaaning om jag skall vara ärlig...Kände på den i lördags och hos mig skulle den gärna få flytta in...tycker H.C är helt fantastisk i sin på catwalken...
    (¯`♥.¸(¯`♥.¸♥ skrutteruttangoesoddmolly.blogspot.com/♥¸ .♥´¯)¸.♥´¯)
  • smulan0
    Sue Ellen skrev 2010-03-08 12:42:52 följande:
    Varför är denna så dyr...? www.tradera.com/Odd-Molly-Kofta-Kappa-auktion... (INTE MIN AUKTION!!!)
    ha ha ha.... helt galet! Jag tror att ibland lägger man ett galet högt maxbud för att säkert få ett plagg och sen gör någon annan också det! Säljaren måste va supernöjd!!!

Päls går så himla fetbort för mig. Jag kommer att bojkotta hösten om det är mycket pälsplagg. Skulle skämmas ihjäl för att visa mig i ett märke som förknippas med päls. Det känns så himla förlegat och onödigt! Dessutom blir butiker som säljer pälsplagg ofta hårt drabbade av diverse aktivister. Jag hade aldrig vågat ta in pälsplagg, i alla fall inte i den här staden! Jag fattar inte hur man tänker... är vi tillbaka på 80-talet eller har inget hänt i folks medvetande om djurs rättigheter och onödigt lidande?
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV