Inlägg från: Viola B |Visa alla inlägg
  • Viola B

Odd Molly för oss inbitna del IV

Stargirl skrev 2010-11-05 09:36:12 följande:
    Jag testade med en kräm vi hade hemma, beeswax till skinnskor, stövlarna är fina igen, hoppas det håller i sig! Tack så jättemycket för tipset!
    Kul att höra!!

Jag ska försöka hålla mig tills det blir mer rea på fall nu. Har blivit helt förälskad i Secrets l/s. Löjligt användbara under kortärmade blusar och under koftor. Jag har en i lite powder och det känns som om den ligger i tvätten hela tiden.
    Jag har  testat andra tröjor från andra märken, men just de där tunna tröjorna som Secrets är, de finns liksom inte. Men jag tycker att 600 :- är ganska mycket för en tischa...  Obestämd
    Så jag hoppas på lite mer än de 25% som är på borgeby nu *snål*  Om någon känner till bättre rabatt någonstans så hojta gärna till Glad
  • Viola B
    Jontesfru skrev 2010-11-12 15:49:48 följande:
    ojojoj blev helt såld idag. På Vellingeblomman idag såg jag eb ursnygg mamma med en ursnygg jacka, Odd Molly Tailor Melton Shawl Collar Coat i blå. Ohlala!, En sån bara måste jag ha...
    Hihi känner igen det där sugen man kan få när man ser ett plagg på någon och det känns bara helt rätt. Jag har ett sånt span efter en urgammal Lovely knit efter att ha närmast förföljt en kvinna vid grönsaksdisken för att försöka få en närmare titt på den
  • Viola B
    Pokergirl skrev 2010-11-13 12:13:39 följande:

Visst är det galet hur man kan reagera på vissa plagg. Vilken LK är det du kärat ner dig i, finns några gamla godingar!
    Jättesvårt att beskriva den för att den är annorlunda i mönstret än alla andra. Kan beskriva det som lite mer inka-mönstrat kanske. Men den är i huvudsak ljusgrön och ljusbrun har jag för mig.

Ett äldre kollektionsmärke var det på den för den satt på ärmen. Detta var tidigt i våras och jag hade inte så mycket koll på kollektionsmärkena då (nu är man ju  alldes OMbiten och besitter massa konstiga kunskaper Skrattande)

Har inte sett koftan igen efter detta    

Och eftersom jag absolut inte passar i modellen så är detta extra knasigt. Men kvinnan vid grönsaksdisken var så fin i den och hade matchat den så otroligt snyggt.

• Viola B
    Hilti skrev 2010-11-14 19:43:02 följande:
    Kan det vara denna varianten?
    Jaaa! Där är den ju! Va kul!! 
    Synd att det var en 1:a för med LK måste jag gå upp en storlek för att den ska sitta snyggt när jag rör mig.

Man jag ska spara ner bilden för att ha.

Jättekul att det kommer ut en nu på Tradera för det ger ju hopp om att det kommer en i  min storlek.

Tack tack snälla Hilti som hittade den åt mig Glad 
  • Viola B
    Duntoffla skrev 2010-11-15 11:46:40 följande:
    Jag tror att jag sett såna då och då på Trendsales också
    Tack för tipset!

Hmm,. kanske kan det få mig att bryta min rädsla för Trendsales. Vet inte varför jag fegar med där, men det verkar vara så meckigt med Trendsales Obestämd
  • Viola B
    Mabimao skrev 2010-11-15 23:27:44 följande:
    sorry för OT men jag måste ha smakråd.......
    www.tintinstyle.se/system/search/search.asp?m...
    den sista modellen. Vilken är finast den i cognac eller den mörka???????
    Och för att inte vara alltför OT.....den skall passa till mina OM
    Jag gillar faktiskt den mörka bättre. Tycker den mörkare färgen ser lite elegantare ut.
    Mabimao skrev 2010-11-16 00:14:18 följande:
    :-*
    Jag tyckte det var ganska gulligt med en smiley med smilgrop  

• Viola B
    Pythia skrev 2010-11-16 21:22:34 följande:

Kom på att sweet-brier blouse i dark magnolia är fin tycker jag...

Åh, detta habegär

Precis den jag spanat in också. Ringningen i halsen är så vacker och smickrande!
  • Viola B
    Frösötös skrev 2010-11-23 18:32:40 följande:
    Något lite OT men bra Flört. Har nyss ropat hem en Amerind Dress från T som behövde tvättas. Hade sett i två bloggar att någon/några tvättat sina klänningar enligt tvättrådet men att de färgat så att de fick en helt annan färg på bröstpartiet. Har nu kört min i fintvättprogrammet tillsammans med tre st Coulor Catcher-dukar och den är hur fin som helst. MASSOR av överskottsfärg fastnade på dukarna så de fungerar verkligen Skrattande.
    Men gud så smart uppfinning! Hade inte en aning om att n¨got sånt ens fanns. Ska absolut köpas in.

Sen ska jag öronmärkar tre stycken dukar till en Amerind dress för det råkar nämligen vara en av drömklänningarna och den bara ska hamna i min mollyrob förr eller senare Hjärta  Lyllo dig som fått tag i en sån fining!
Svar på tråden Odd Molly för oss inbitna del IV